BAZÁLNÍ STIMULACE PERLIČKOVÉ POMŮCKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

ERGONOMIE PRÁCE NA PC Petra Spáčilová, 4. Z
Léčebné polohy.
POLOHOVÁNÍ.
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Psychomotorický vývoj kojence
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
KOSTRA KONČETIN Je tvořena kostrou horní a dolní končetiny. K páteři jsou připevněny pletencem horní a pletencem dolní končetiny. Kostra nohy a kostra.
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Polohování v akutní rehabilitaci
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VESTIBULÁRNÍ SYSTÉM.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Výukový materiál Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
HEŘMÁNEK DĚTEM Občanské sdružení HEŘMÁNEK DĚTEM funguje při Dětském denním rehabilitačním stacionáři (DDRS) v Hradci Králové Sdružuje děti, rodiče, zaměstnance.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Centrální nervový systém
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Zjednodušený přehled třídění savců
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_PSYPS12660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ONTOGENEZE LIDSKÉ MOTORIKY V 1. ROCE ŽIVOTA
KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA tvoří oporu těla upínají se na ni kosterní svaly udává tvar těla postava člověka (díky kostře) je tedy vzpřímená a páteř je.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Podávání stravy kojencům a batolatům Obor: Všeobecná sestra
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
Informace o službách půjčoven kompenzačních pomůcek
AROMATERAPIE.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
SPECIFICKÉ ADAPTACE NA ZÁT Ě Ž ADAPTACE ENERGETICKÝCH ZÁSOB FUNKČNÍ ADAPTACE (aerobní, anaerobní kapacita) FUNKČNÍ ADAPTACE (smysly) MORFOLOGICKÉ ZMĚNY.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
REMINISCENCE v Domově pro seniory Reynkova Havlíčkův Brod Bc. Martina Moravcová, DiS.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Anotace Prezentaci slouží jako úvod do nové kapitoly: Svalová soustava
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Koncept bazální stimulace
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
VESMÍR.
Znaky života člověka Průběh lidského života
Šátkování nošení dětí v šátku
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
ZÁKLADNÍ FUNKCE SVALOVÉ SOUSTAVY
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
David Vohanka 3.B a Tereza Prousová 3.A
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
BAZÁLNÍ STIMULACE PERLIČKOVÉ POMŮCKY
KONCEPT BAZÁLNÍ STIMULACE
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Transkript prezentace:

BAZÁLNÍ STIMULACE PERLIČKOVÉ POMŮCKY Zdroj: http://www.csoostrava.cz/katalog/perlickove.php?id=bazalst

PERLIČKOVÉ POMŮCKY Pelíšek do inkubátoru Novorozenec na boku Pelíšek pro novorozence od 700g Poloha novorozence na zádech se stimulaci dolních končetin Poloha novoroz. na zádech s fixaci hlavičky Klín do pažní jamky novorozence

Větší děti Poloha na zádech Poloha na bříšku Poloha na boku

Polohovací podložka zabraňuje děťátku přetočení na bříšku, když spí Polohovací podložka zabraňuje děťátku přetočení na bříšku, když spí. Podložka je tvořena polštářkem a malým medvídkem, které jsou spojeny pruhem z měkké bavlny.

Poloha na boku, fixační, zklidňující Poloha na boku, fixační, stimulační Poloha na zádech Stimulace periferie na zádech Poloha na hrudi, pronační Poloha na zádech s profilaxí dolních končetin Poloha na boku, fixační, zklidňující (Pajero) Poloha na zádech

MUMIE Mumie stimulující periférie Mumie zklidňující

HNÍZDO slouží k odpočinku, navození příjemné atmosféry a pocitu jistoty je to oblíbená klientova poloha indikuje se ve fázi odpočinku, v noci, po zklidňující koupeli, vyšetřeních, k navození libého pocitu

Vestibulární stimulace umožňuje díky cíleným pohybům endolymfy podporu rovnovážného ústrojí, prostorovou orientaci a vnímání pohybu v případech s rozvíjející se spasticitou, ve vigilním komatu, s omezenou možností pohybu a klientů upoutaných na lůžko

Orální stimulace ústa nám pomáhají zjistit chuť, vůni a konzistenci jídla klientovi nabízíme potraviny, které měl rád a na něž byl zvyklý používáme tzv. „cucací váčky“, štětičky,…

Taktilně-haptická stimulace schopnost lidské ruky rozpoznávat předměty nám umožňuje během života získávat zkušenosti a ty pak uchovávat v paměti používáme předměty oblíbené nebo ty, s kterými klient každý den pracoval

Praktická ukázka