PRACOVNÍ SKUPINY MAP pro Bruntálsko II. 11. 9. 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Aktuální informace o KAP a MAP
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Bílovec 4. jednání Řídícího výboru projektu MAP ORP Bílovec
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Centralizované rozvojové projekty 2017
Dny nad Prahou výzva MMR, podprogram Podpora obnovy a rozvoje venkova
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
8. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Strategické řízení a plánování
1. Jednání Řídícího Výboru Místní akční plán II rozvoje vzdělávání pro Prahu 13 CZ /0.0/0.0/17_047/ Praha,
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
8. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
MAP II pro ORP Trhové Sviny
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
1. SETKÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI
Transkript prezentace:

PRACOVNÍ SKUPINY MAP pro Bruntálsko II. 11. 9. 2018

MAP pro Bruntálsko II Realizace: 1. 7. 2018 – 30. 6. 2022 Území SO ORP Bruntál kromě Dětřichova n. B, Lomnice a Václavova (po dohodě MAS Rýmařovsko) Zapojeny všechny MŠ a ZŠ, ZUŠ Bruntál,.. Navazuje na MAP I – ukončen 31. 1. 2018

STRUKTURA PROJEKTU

Co se povedlo v MAP I. Hlavní výstup – Dokument Místní akční plán včetně investičních priorit a akčního plánu Dokonale mapuje stav školství v regionu, jeho potřeb a možnosti rozvoje spolupráce Klíčová příloha – Investiční priority – IROP Podpořené školy z IROP – Bruntál, Vrbno, Karlovice Výzva MAS – ZŠ Jesenická - Bruntál, Razová, Andělská Hora,… ? Akční plán – podklad pro implementační aktivity MAP II

Co se povedlo v MAP I. Pilotní program: Malé projekty spolupráce Projekty do 30 000,- Kč – spolupráce škol, obcí, spolků v oblasti vzdělávání, péče o děti Setkání malotřídek v Rudné p. P., Canis terapie ve Starém Městě, Spolupráce Razová a SVČ v Bruntále, MŠ a ZŠ Široká Niva a hasiči, Komunitní život v Leskovci…. Pokračování i v MAP II

Co se povedlo v MAP I. Exkurze MŠ do Dolní oblasti Vítkovic – Ostrava Podpora technického a přírodovědného vzdělávání i v MAP II Sdílení her s klokanicí Majdou pro MŠ a ŠD Hry obíhaly po celý školní rok 2017/2018 Již nyní se zaplňuje harmonogram Vzdělávací semináře – logopedická prevence, předcházení stresu atd.

Co se povedlo v MAP I.

MAP II – co nás čeká a nemine Aktualizovaný ŘV, statut, jednací řád, schválený komunikační plán, aktualizace SR MAP – probíhá dnes Seznam pracovních skupin a jejich činností – dnes Agregovaný Popis potřeb škol na území MAP - vychází z potřeb jednotlivých škol Zpracované Popisy potřeb jednotlivých škol, Medializace projektu – snídaně s novináři, publicita v místním tisku FB profil, www stránky

MAP II – co nás čeká a nemine Větší spolupráce a zapojení škol Aktualizace dokumentu MAP Evaluace a hodnocení Workshopy, diskuze s odborníky – pedagogy, rodiči,… Činnost pracovních skupin Realizace implementačních aktivit

MAP II – implementační aktivity Vycházejí z akčního plánu MAP I za jejich realizaci bude zodpovědný garant – člen PS. Snaha zapojit všechny x omezený rozpočet Důraz na spolupráci, výměnu zkušeností, podpora stávajících akcí nebo nových Nesmí být: sportovní a pohybové aktivity

PRACOVNÍ SKUPINY V MAP I – 3 skupiny dle území V MAP II – 4 povinné, 2 volitelné Setkání min. 4 x ročně, optimálně 5 členů Pedagogové, odborníci na začleňování ICT do výuky, zřizovatelé a další odborníci Každá skupina resp. garant zodpovědný za impl. aktivity

PRACOVNÍ SKUPINY PS pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. Začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti. Projednávání podkladů a dokumentů v rámci realizace podaktivity 2.8 Místní akční plánování. Výstup: Identifikovaní místní lídři -seznam Spolupráce s knihovnami pro zlepšení čtenářské gramotnosti – podpora stávajících i nových aktivit knihoven pro zlepšení čt. gramotnosti. Garant: 42,5 hod x 4 roky. V roce 2018 identifikace aktivit, od 2019 realizace Výměna zkušeností mezi pedagogy výměny zkušeností, získávání nových poznatků, tvorby vlastních pomůcek, hospitace ve třídách, výměnné stáže atd. Návaznost na aktivitu Spolupráce MŠ/ZŠ Koordinátor: 42,5 hodiny x 4 roky Realizace: 80 hodin x 4 roky

PRACOVNÍ SKUPINY PS pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. Začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti. Projednávání podkladů a dokumentů v rámci realizace podaktivity 2.8 Místní akční plánování. Výstup: Identifikovaní místní lídři -seznam Výměna zkušeností mezi pedagogy výměny zkušeností, získávání nových poznatků, tvorby vlastních pomůcek, hospitace ve třídách, výměnné stáže atd. Návaznost na aktivitu Spolupráce MŠ/ZŠ Koordinátor: 42,5 hodiny x 4 roky Realizace: 80 hodin x 4 roky Podpora přírodovědného a polytechnického vzdělávání U dětí předškolního a školního věku podpořit zájem o polytechnické a přírodovědné vzdělávání. Forma: exkurze, tvorba pomůcek, spolupráce se SŠ – dny vědy, techniky.. Výstupem celé aktivity budou soutěže či prezentace školních projektů s důrazem na vědu a techniku. Koordinátor: 100 hodin x 4 roky. 2x Realizace: 200 hodin x 4 roky

PRACOVNÍ SKUPINY PS pro rovné příležitosti Obsahem práce této PS je zejména vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol. PS na základě získaných znalostí a zkušeností především posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělání. PS také vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území, popis příčin (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu. Spolupráce ZŠ, MŠ a dalších organizací v území – spolupráce MŠ + ZŠ, malotřídní, úplné školy, tematická setkání – např. turnaje v deskových hrách, vědomostní soutěže, .. Provázanost s dalšími aktivitami – spolupráce se zaměstnavateli, podpora přírodovědného a technického vzdělávání, výměny zkušeností pedagogů, spolupráce s knihovnami… POZOR na pohybové a sportovní aktivity! Zapojení celkem 4 garantů (2x MŠ, 2 x ZŠ po 160 h, realizátoři 3x)

PRACOVNÍ SKUPINY PS Regionální identita - bude mít na starosti aktivity na podporu provázanosti s místním trhem práce, rozvoje kompetencí u dětí, práci s místní komunitou a podporu regionální identity. Dva členové PS budou odborný garanty ta implementační aktivity na podporu spolupráce s místními zaměstnavateli a trhem práce a dále k upevňování regionální identity pomocí zpracovaní tematických pracovních listů či učebnic vztahující se k regionu. Podpora regionální identity – tvorba výukových materiálů pro MŠ, ZŠ – pracovní listy, nástěnné plakáty, … Setkávání s místními znalci historie, geografie – zábavnou formou. Soutěže. Provázanost s akt. Spolupráce škol, s knihovnami. Koordinátor: Celkem 250 hodin (3 letá aktivita) 2 x Realizátor: Celkem 300 hodin (3 letá aktivita) Spolupráce ZŠ a zaměstnavatelů v regionu – zaměřeno na žáky 2. stupně (zejména), - exkurze, diskuze, přiblížení různých povolání i se žáky I. stupně ZŠ a MŠ. (např. zemědělství, lesnictví, sklářství, kovářství,..) Koordinátor: ročně 42,75 hodin

PRACOVNÍ SKUPINY PS Projektová kancelář - tato skupina bude mít na starosti ostatní projekty, jako bude malý grantový program na podporu spolupráce mezi aktéry v území, dále koordinátora odborníků pro práci s dětmi (AP atd.) a veletrh volnočasových aktivit. Její součástí bude pracovní podskupina zástupců jednotlivých škol pro podporu plánování (aktivita 2.7, výstup – Popis potřeb jednotlivých škol i agregovaný popis potřeb celého území). Malé projekty spolupráce – projekty spolupráce do 30 000,- Kč, spolupráce škol, obcí a spolků. Koordinátor: 42 hodin x 4 roky Veletrh volného času – podpora volnočasových a zájmových aktivit, veletrhy, propagace, letáky… Koordinátor: 42,75 hodiny x 4 roky Projektová kancelář /koordinátor asistentů ve výuce - Realizace aktivity 2.7 Podpora škol v plánování, podpora znalostních kapacit, koordinace činnosti facilitátora pro podporu aktivity 2.7. Poskytování poradenství školám při zpracování žádostí o podporu a při administraci neinvestičních projektů. Vytvoření regionální pozice koordinátora asistentů pedagoga ve školách. Koordinátor aktivity: 120 hodin x 2 roky Samotný koordinátor: 600 hodin x 3 roky

PRACOVNÍ SKUPINY PS pro financování - Obsahem práce PS pro financování je plánování nákladů a zejména identifikace finančních zdrojů pro realizaci naplánovaných aktivit. PS pro financování se aktivně podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentace MAP Cílem pracovní skupiny pro financování je navrhnout, jakým způsobem bude financována realizace aktivit, zapracovaných do SR MAP/akčních plánů. Jedná se o doporučení jednotlivých finančních zdrojů (strukturální fondy EU, státní rozpočet ČR, rozpočet kraje, dohodnuté financování v rámci Mikroregionu, rozpočty jednotlivých obcí, rozpočty škol, jiné zdroje apod.).

DISKUZE

ZÁVĚR