Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžník a lichoběžník
Advertisements

Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Povrch krychle a kvádru
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Čtyřúhelníky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obsahy základních obrazců
Planimetrie ČTYŘÚHELNÍKY.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Obvod a obsah lichoběžníku
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Obvody základních obrazců
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Obvod a obsah trojúhelníku
Vyjádření neznámé ze vzorce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Povrch hranolu – příklady – 1
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Rovnoběžník Jaká je plocha střechy?Kolik látky je potřeba na zhotovení.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakování 2. písemná práce
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Opakování na 2. písemnou práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce lichoběžníku
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Opakování na 2.písemnou práci
Slovní úlohy na procenta
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník Procenta Zlomky Čtyřúhelníky

Pravidla hodnocení Z každé části si vyber 1 příklad dané úrovně A – základní B - pokročilá C- expertní Hodnocení: všechna B správně známka 1 všechna A správně známka 3

1. Zlomky V březnu stálo kolo 4800,-Kč. Kolik Kč stálo kolo téhož roku A) v červnu, když jeho cenu snížili o třetinu a ještě o 400,-Kč? B) v lednu, když od té doby cenu snížili o šestinu? C) v lednu, když od té doby cenu snížili o čtvrtinu a ještě o 600,-?

2. Procenta 80% z je 𝟖 𝟏𝟎𝟎 46% z je 138 0,5% z je 2,5 % z 120 je 6 Úroveň C Úroveň A Úroveň B Porovnej výsledky, zapiš znaménko nerovnosti či rovnosti a hodnotu rozdílu 1% z 500 25% z 8 Vypočítej 46% z je 138 % z 120 je 6 Porovnej výsledky, zapiš znaménko nerovnosti či rovnosti a hodnotu rozdílu 30% z 200 75% z 80 Vypočítej 0,5% z je 2,5 % z 5 je 20 Porovnej výsledky, zapiš znaménko nerovnosti či rovnosti a hodnotu rozdílu 40% z 75 70% z 40 Vypočítej 80% z je 𝟖 𝟏𝟎𝟎 % z 𝟏 𝟏𝟎 je 𝟐 𝟓 cc cc cc cc cc cc

3. Procenta Rozhodni, zda je dané tvrzení pravda nebo nepravda Zvýšit cenu o 100% znamená cenu zdvojnásobit Snížit cenu o čtvrtinu znamená totéž, jako snížit cenu na čtvrtinu Pokud cenu 140Kč zvýším o 20% a potom výslednou cenu snížím o 20%, bude konečná cena opět 140Kč PRAVDA NEPRAVDA PRAVDA NEPRAVDA PRAVDA NEPRAVDA

4. Procenta Boty byly zlevněny z 560Kč na 454Kč. O kolik procent zlevnil obchodník boty? V obchodě zlevnili oblek o 185Kč a nyní stojí 1725Kč. Kolika procentní bylo zlevnění? MP3 přehrávač stál původně 2730Kč, potom byl dvakrát zlevněn celkem o 650Kč. Při prvním zlevnění se cena snížila o 12%. Určete, o kolik procent se snížila cena při druhém zlevnění.

5. Procenta Ovocnáři založili sad. Z vysázených stromků se ujalo 1200, což je 96% úspěšnost. Kolik stromků původně vysadili? Sušením ztrácejí jablka 85% své hmotnosti. Kolik kg sušených jablek získáme u 820kg čerstvých? Jak těžké bochníky těsta musí připravit v pekárně, ztratí-li chléb pečením 12% hmotnosti a mají-li bochníky po upečení vážit 2kg? Výsledek uveďte s přesností na gramy.

6. Procenta V měšci bylo 180 kuliček. Z toho 20% červených, 50 kuliček je modrých a zbytek zelených. Vypočítejte, kolik kuliček je červených a kolik zelených. Tabulku čokolády si tři kamarádi rozdělili následujícím způsobem. Petr si vzal 2 7 , Lukáš 30% a zbytek si vzal Michal. Který z nich měl nejvíce čokolády? Na zalesněné pasece bylo vysázeno 5000 stromků. Jehličnanů bylo použito 30% a z toho množství borovice tvořila 20%. Ze všech vysázených semenáčků borovice se ujalo 90% stromků. Vypočítejte, kolik vyroste na pasece borovic.

7. Čtyřúhelníky – společné ABC Pojmenuj, co nejpřesněji geometrický útvar na obrázku b) c) d) e)

8. Čtyřúhelníky A) Vypočítej obvod a obsah rovnoběžníku na obrázku. 42cm 15 cm 27 cm A) Vypočítej obvod a obsah rovnoběžníku na obrázku. B) Městský park má tvar kosočtverce. Výměra parku je 4000arů. Obvod parku je 3,2km. Kolik metrů ujde Pavel, když půjde chodníkem, který je znázorněn na obrázku C) Kolik dlaždic tvaru kosočtverce o straně 25cm a výšce 20cm je zapotřebí k vydláždění nádvoří tvaru obdélníku se stranami 30m a 28m, Jestliže spáry představují 1 20 plochy?

9. Čtyřúhelníky A) Vypočítej obsah trojúhelníku na obrázku. 6,4 cm 2 cm A) Vypočítej obsah trojúhelníku na obrázku. B) Prudký vítr roztrhl několik stanů. Přední stěna stanu má tvar rovnoramenného trojúhelníku, se základnou o délce 1,6m a s výškou 90cm. Kolik m2 látky a kolik metrů zipu je potřeba pořídit na opravu předních stěn u tří stanů? C) Štít střechy má tvar pravoúhlého trojúhelníku, v němž je umístěno obdélníkové okno. Štít je potřeba nově natřít barvou. Výška štítu je 4m, odpovídající strana k této výšce má délku 8m. Okno má rozměry 2m x 0,75m. Kolik plechovek je třeba koupit, jestliže jedna plechovka vystačí na 5m2 plochy?

10. Čtyřúhelníky A) Vypočítej obvod a obsah lichoběžníku ABCD: základny a = 6m; c = 3cm ramena b = 4cm; d = 5cm Výška lichoběžníku je shodná se stranou b. Lichoběžník nejprve načrtni. B) Na obrázku je plán pozemku paní Štýrské. Pomoz jí vypočítat výměru pozemku. C) Pat a Mat chtějí zamést terasu ve tvaru pravoúhlého lichoběžníku. Pat ji rozdělil na dvě části. Kdo bude zametat větší část terasy? Proveď důkaz výpočtem. 90 m 40 m 50 m 60 m Pat Mat 1,5m 3 m 5m 8 m

Řešení 1. Zlomky A- 2800,-Kč B- 5760,-Kč C- 7200,-Kč 2. Procenta A - 1% z 500 ˃ 25% z 8 (o 1) ; 46% z 300 je 138 ; 5 % z 120 je 6 B- 30% z 200 = 75% z 80 (o 0) ; 0,5% z 500 je 2,5 ; 400% z 5 je 20 C- 40% z 75 ˃ 70% z 40 (o 2) ; 80% z 𝟏𝟎 𝟏𝟎𝟎 je 𝟖 𝟏𝟎𝟎 ; 400% z 𝟏 𝟏𝟎 je 𝟐 𝟓 3. Procenta A – pravda ; B – nepravda ; C – nepravda 4. Procenta A- o 18,9% B- 9,7% C- 13,4% 5. Procenta A – 1250 B – 123kg C – 2274g 6. Procenta A - 36 červených; 94 zelených B – Michal 41,4% C – 270ks 7. Čtyřúhelníky a) rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník b) pravoúhlý lichoběžník c) kosodélník d)rovnoramenný lichoběžník e) kosočtverec 8. Čtyřúhelník A – o=138cm S =630cm2 B – 500m C – 15780ks 9. Čtyřúhelníky A – 6,4cm2 B – 2,16m2 látky a 2,7m zipu C - 3plechovky (plocha štítu 14,5m2 ) 10. Čtyřúhelník A - o=18m S = 18m2 B – 5000m2 C - Pat (Pat 17,25m2 Mat 12m2) 6 m 3 m 5 m 4 m