Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky 12.1.2019 Lukáš Čochner
Co to je? Webový analytický nástroj Vyhledávače Reklamy Emaily Blogy Odkazy Přímé zadání …. Návštěvníci Cíl Zákazník Uživatel Webový analytický nástroj Sledování provozu na webových stránkách Nástroj pro sledování provozu na webu Informační základna pro rozhodování o dalším nakládání s webem, sledování odkud k nám přicházející návštěvníci = potenciální zákazníci, resp. Uživatelé Základ pro rozhodování jak dále provádět SEO, kam investovat… Návštěvník přináší se svou návštěvou na stránky spoustu informací, které lze analyzovat a využít 12.1.2019 Lukáš Čochner
Vložení sledovacího kódu do stránek Spuštění služby Účet u Googlu Založení profilu Vložení sledovacího kódu do stránek Užívání služby Velmi jednoduché nastavení služby – spočívá v podstatě ve 4 krocích Hlavní krok = vložení JavaScriptového kódu do kódu všech stránek, které si přejeme sledovat (Uživatel, který si zobrazuje stránky mj. vysílá požadavek na načtení 1 pixelového gifu ze serveru analytics – spolu s tímto požadavkem vysílá i informace – samotný požadavek, informace o systému/prohlížeči, cookies – na základě těchto informací se shromažďují data) 12.1.2019 Lukáš Čochner
Vizualizované přehledy Řídící panel Jakási homepage, individuálně nastavitelná, skládá se z bloků, které si můžeme sami zvolit a případně drag and drop přemístit Viz obrázek Přehledná vizualizace získaných dat 12.1.2019 Lukáš Čochner
Návštěvníci Přehledy Překryvná data mapy Různé pohledy na uživatele Bounce rate = míra opuštění 4 hlavní sekce Návštěvníci Sledování dat, které jsme získali o samotných návštěvnících – jejich počet, jejich vlastnosti (jaký mají prohlížeč, rozlišení obrazovky, odkud jsou, jakou mají rychlost připojení) Vizualizace těchto dat pomocí adekvátních nástrojů – interaktivní grafy, mapy Vše logické pěkné Bounce rate – procento lidí, kteří po zobrazení stránky okamžitě odcházejí Rozlišení návštěvník x unikátní návštěvník 12.1.2019 Lukáš Čochner
Zdroje provozu Odkud se návštěvníci berou Ověření, zda nás navštěvují odkud to čekáme = kam jsme investovali Sledování klíčových slov Možnost přiřadit zdrojům náklady a ty sledovat 2) Zdroje provozu Sledování odkud se návštěvníci berou – viz obrázek Prostor pro optimalizaci a zaměření SEO, např. co se týče klíčových slov – krze která klíčová slova se k nám návštěvníci dostávají a na tato klíčová slova pak optimalizovat Možnost propojení s Ad-Words – více v závěru 12.1.2019 Lukáš Čochner
Obsah Sledování provozu v jednotlivých částech stránek Kde se zdržují x odkud odcházejí Překryvná data stránek 3) Obsah Sledování, kde se naši návštěvníci zdržují, odkud naopak odcházejí, jak dlouho se na našich stránkách zdržují, opět pomocí grafů Další zajímavé zobrazení je překryvná data stránky – zobrazuje přímo sledovanou stránku s graficky a procentně vyjádřenými prokliky – kam uživatelé klikají (pokud tedy neodejdou) 12.1.2019 Lukáš Čochner
Cíle = Konverze Míra konverze Cílová cesta Sledování cílové cesty Návštěvník Návštěvník Návštěvník Cíle = Konverze Míra konverze Cílová cesta Sledování cílové cesty 4) Cíle Konverze = cíl = z běžného návštěvníka se stává zákazník, resp. Uživatel (návštěvník udělá to co chceme….) Cílová cesta = cesta ke konverzi – určitý sled nutných kroků ke konverzi – tato cesta se dá sledovat jak pomocí dat a grafů, tak pomocí vizualizované cesty, viz prezentace Konverze může být registrace, nákup, kliknutí někam…. Zákazník Zákazník 12.1.2019 Lukáš Čochner
Propojení s dalšími službami Google AdWords AdWords Google WebSite Optimizer Adwords Placená reklama zobrazující se na základě klíčových slov na speciálním umístění při vyhledávání, či na bannerech Propojeno s analytics – přehledy nákladů apod. 12.1.2019 Lukáš Čochner
Propojení s dalšími službami Google AdWords AdWords Google WebSite Optimizer Google website optimizer Užitečný nástroj pro aktivní rozhodnutí co s webem, jak jej učinit efektivnější O tom jak má web vypadat nám rozhodne sám návštěvník Krapet složitější implementace Princip: máme více variant vzhledů, rozložení, obsahu webu – nevíme, která nám přinese nejvíce konverzí – necháme tedy uživatelům zobrazit všechny varianty – google automaticky přiřazuje různým návštěvníkům různé varianty našeho webu a následně pomocí analyticsu sumarizuje úspěšnost různých kombinací – jeden uživatel, uvidí vždy jen jednu variantu – varianta s nejlepší mírou konverze je ta nejlepší 12.1.2019 Lukáš Čochner
Děkuji za pozornost 12.1.2019 Lukáš Čochner