Legislativní materiály vlády

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Správní právo Pojem správního práva.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Moc výkonná ii VY_32_INOVACE_ 08 - Moc výkonná II.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Stavební zákon a územní plánování
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Legislativní proces J.Kožiak.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D., Mgr. Lenka Geržová katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. října 2014.
Kontrola veřejné správy I.
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Legislativní pravidla vlády JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 11. května 2015.
Územní členění státu a právo na samosprávu v ČR
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
1 Novela zákonného opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí října 2015 – IFA JUDr. Zdeňka Tesařová, LLM.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Obecná část rozpočtového práva II 14. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 5. října 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Obecná část rozpočtového práva III 21. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Daň z příjmů fyzických osob – příklad 16. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 3.
Měnové právo II 12. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obecná část rozpočtového práva II
Rozpočet Evropské unie
Rozpočet Evropské unie
Obecná část daňového práva procesního I
Daň z nemovitých věcí 23. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
Daň z přidané hodnoty 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Finanční arbitr 26. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Veterinární a potravinářská legislativa
Úvod do finanční vědy a financí
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Obecná část daňového práva procesního I
Paragrafované znění II
Vnější připomínkové řízení
Legislativní materiály vlády
Obecně k legislativě 18. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Evropská dimenze legislativy
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Paragrafované znění III
Legislativní proces v Parlamentu ČR
Daň z nemovitých věcí 29. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Vnější připomínkové řízení
Paragrafované znění II
Obecná část rozpočtového práva III
Paragrafované znění III
Legislativní pravidla vlády I - úvod
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Rozpočtové právo 3. května 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Evidence tržeb ve světle nálezu Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 2616
23. února 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Paragrafované znění I 7. listopadu 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Spotřební a energetické daně
Obecná část rozpočtového práva III
Rozbor vybrané judikatury
Obecně k legislativě 17. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
Vnější připomínkové řízení
Paragrafované znění III
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Legislativní materiály vlády 25. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy

Osnova Obecně k legislativním materiálům vlády Věcný záměr zákona Návrh zákona Návrh zákonného opatření Senátu Návrh nařízení vlády Návrh vyhlášky Stanovisko vlády k návrhu zákona

1. Obecně k legislativním materiálům vláda vrcholný orgán moci výkonné usnesení vlády rozhoduje na základě materiálů předložených členem vlády druhy materiálů materiál pro jednání vlády legislativní materiál nelegislativní materiál materiál pro informaci členů vlády

1. Obecně k legislativním materiálům druhy legislativních materiálů věcný záměr zákona návrh zákona návrh zákonného opatření Senátu návrh nařízení vlády návrh vyhlášky (nepředkládá se vládě, ale Komisím LRV) stanovisko vlády k návrhu zákona (jehož předkladatelem není vláda)

2. Věcný záměr zákona čl. 3 až 7 LPV kdo připravuje? ministerstva a jiné ústřední správní úřady kdy se zpracovává? když je obsažen v plánu legislativních prací vlády kdy se má zařadit do plánu LPV? koncepčně nová úprava věci, které nejsou dosud v právním řádu obsaženy

2. Věcný záměr zákona obsah věcného záměru řeší čl. 4 LPV připomínkové řízení k věcnému záměru řeší čl. 5 LPV předložení věcného záměru vládě řeší čl. 7 LPV

3. Návrh zákona čl. 8 až 12 LPV kdo připravuje? připomínkové řízení ministerstva a jiné ústřední správní úřady v okruhu své působnosti připomínkové řízení obdobnost použití čl. 5 odst. 1, 5 až 12 LPV důvodová zpráva + RIA řeší čl. 9 LPV předložení vládě a LRV řeší čl. 10 LPV vyhlášení úplného znění řeší čl. 11a LPV v praxi nyní minimálně

4. Návrh zákonného opatření Senátu čl. 19 LPV přiměřenost použití LPV nezpracovává se věcný záměr

5. Návrh nařízení vlády čl. 13 až 15 LPV kdo připravuje? ministerstva a jiné ústřední správní úřady v okruhu své působnosti připomínkové řízení obdobnost použití čl. 5 odst. 1, 5 až 12 LPV odůvodnění a RIA řeší čl. 14 LPV předložení vládě a LRV řeší čl. 15 LPV

5. Návrh vyhlášky čl. 16 LPV kdo připravuje? připomínkové řízení ministerstva a jiné ústřední správní úřady v okruhu své působnosti připomínkové řízení obdobnost použití čl. 5 odst. 1, 5, 6 a 11 LPV předložení pracovním komisím LRV

6. Stanovisko vlády k návrhu zákona jehož předkladatelem není vláda čl. 20 LPV kdo připravuje? předseda LRV vyjádření členů vlády působnost předložení vládě

e-mail: bohac@prf.cuni.cz web: www.radimbohac.cz tel.: +420221005530 25. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy