STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Mgr. Bc. Jaroslav Kubík BESIP MD ČR
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Statistika dopravních nehod
Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na roky Pokyny pro vyhodnocování.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Vyhodnocení akce ALKOHOL. Prevence v rámci akce proběhlo na území celé ČR více jak 140 besed ve školách a školských zařízeních na téma užívání.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Prázdniny bezpečnější
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Prázdniny bezpečnější
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
Odbor dopravy a silničního hospodářství
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Vyhodnocení Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (NSBSP) a nehodovosti v podmínkách ČR (aktuální poznatky) Ing. Veronika Valentová, Ph.D.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016 Vyhodnocení plnění STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016 Ing. Josef Mikulík, CSc. Mgr. Zuzana Strnadová RNDr. Jan Tecl

VÝCHODISKA Při dopravních nehodách v letech 2002-2016 na území Zlínského kraje: zemřelo 680 osob a těžce zraněno bylo 3 213 osob. Zlínský kraj patří mezi nejméně bezpečné kraje ČR: rok 2011 – 10. pozice rok 2014 – 12. pozice rok 2015 – 13. pozice rok 2016 – 12. pozice

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Proto rozhodnuto o vypracování STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE: naplňuje usnesení vlády ČR č. 599 ze dne 10. 8. 2011, o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu na období let 2011 až 2020 (NSBSP) s přizpůsobením konkrétním podmínkám kraje, iniciuje úzkou spolupráci s městy, obcemi a všemi subjekty kraje a jejich zapojení do společného úsilí, chce zajistit vyšší bezpečnost svých občanů v provozu na pozemních komunikacích a lépe chránit jejich zdraví a životy UČINIT ZLÍNSKÝ KRAJ BEZPEČNĚJŠÍM. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

VIZE 0 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším = není výhledově přijatelné, aby v silničním provozu došlo k usmrcení nebo vážnému zranění BEZPEČNÝ DOPRAVNÍ PROSTOR s bezpečnými dopravními prostředky, který respektuje limity lidského organizmu, minimalizuje dopady chybného chování účastníků silničního provozu Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším STRATEGICKÉ CÍLE V souladu s cíli NSBSP z toho pro Zlínský kraj vyplývá snížit v roce 2020 oproti roku 2009: počet usmrcených ze 43 osob na 17 osob, počet těžce zraněných z 229 osob na 137 osob. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

DÍLČÍ CÍLE V ROCE 2020 prioritní oblast očekávaný počet usmrcených osob očekávaný počet těžce zraněných osob očekávaná hodnota ekvivalentu závažnosti nehod děti 1 9 3 chodci 5 29 12 cyklisté 31 11 motocyklisté 28 10 mladí a noví řidiči 33 13 stárnoucí populace 4 39 14 alkohol a jiné návykové látky 23 nepřiměřená rychlost 40 22 agresivní způsob jízdy 88 celkem 17 137 51

Jaké jsou výsledky čtvrtého roku její realizace? STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE NA OBDOBÍ 2012-2020 byla schválena krajskou radou Zlínského kraje dne 4. prosince 2012. Jaké jsou výsledky čtvrtého roku její realizace? Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNIČNÍ SÍTI ZK CELKEM rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 43 40 38 31 35 33 41 27 24 17 těžce zraněno 229 172 179 191 206 184 167 190 165 137 ekvivalent závažnosti 100 83 79 87 75 65 51 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem 2015 předpokladem 2016 počet usmrcených:  o 14 osob  o 3 osoby počet těžce zraněných:  o 23 osob  o 25 osob ukazatel závažnosti nehod:  o 8  o 10 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Odhadovaná částka ekonomické ztráty způsobené nehodovostí v silničním provozu ve Zlínském kraji v roce 2016 3,4 mld. Kč Výdajová strana rozpočtu ZK činila 9,6 mld. Kč Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

POŘADÍ KRAJŮ DLE ZÁVAŽNOSTI NEHOD V ROCE 2016 závažnost/ rozloha obyvatel počet os. automobilů 1000 km silnic mld. vozokm ∑ CELKEM Karlovarský 3 4 1 14 Liberecký 5 2 19 2 - 3 Vysočina 6 7 Plzeňský 22 Ústecký 23 Moravskoslezský 11 12 28 Olomoucký 8 9 38 Jihočeský 40 Královéhradecký 10 41 Jihomoravský 43 Pardubický 52 Zlínský 13 57 Středočeský 59

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNICÍCH I. TŘÍDY ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 14 21 15 9 12 8 6 těžce zraněno 54 53 45 38 61 46 48 49 39 32 ekvivalent závažnosti 28 27 31 24 18 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem 2015 předpokladem 2016 počet usmrcených:  o 3 osoby  o 1 osobu počet těžce zraněných:  o 1 osobu  o 10 osob ukazatel závažnosti:  o 3  o 3 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNICÍCH II. A III. TŘÍDY ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 21 14 12 15 17 20 8 těžce zraněno 128 73 88 103 90 84 85 83 92 77 ekvivalent závažnosti 53 32 34 41 44 38 35 27 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem 2015 předpokladem 2016 počet usmrcených:  o 6 osob  o 2 osoby počet těžce zraněných:  o 2 osoby  o 9 osob ukazatel závažnosti:  o 6  stejně Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PLNĚNÍ STRATEGIE NA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 5 11 4 1 6 7 3 2 těžce zraněno 36 44 38 50 47 32 55 26 22 ekvivalent závažnosti 14 12 17 18 15 10 8 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem 2015 předpokladem 2016 počet usmrcených:  o 4 osoby  stejně počet těžce zraněných:  o 23 osob  o 29 osob ukazatel závažnosti:  o 2  o 7 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ CELKEM   usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 1 0,00 14 9 10 0,64 5 2 4 0,50 chodci 3 6 0,33 45 47 34 1,04 20 15 0,73 cyklisté 0,83 52 36 1,11 18 13 1,01 motocyklisté 39 31 0,79 16 12 0,62 mladí řidiči 0,44 41 23 0,56 19 0,51 senioři 0,80 43 40 0,53 alkohol 38 21 27 0,55 0,34 rychlost 11 55 0,82 22 26 0,66 agresivní jízda 0,60 95 79 91 29 0,74 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ I.TŘÍDA   usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 0,00 1 3 3,00 chodci 2 1,50 9 18 7 2,00 4 8 1,76 cyklisté 11 5 0,45 0,33 motocyklisté 6 0,67 0,29 mladí řidiči 0,86 0,32 senioři 13 12 0,38 1,00 alkohol rychlost 1,75 0,53 agresivní jízda 36 24 34 15 14 0,63 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ II. a III.TŘÍDA   usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 0,00 7 4 5 0,57 2 1 chodci 3 25 13 19 0,52 9 0,35 cyklisté 0,50 14 0,68 0,60 motocyklisté 0,33 26 21 0,81 10 6 0,66 mladí řidiči 0,80 15 18 0,71 8 0,76 senioři 20 0,62 alkohol 27 11 0,21 rychlost 0,70 42 24 34 16 0,63 agresivní jízda 1,00 43 37 41 0,86 17 0,91 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ MÍSTNÍ KOMUNIKACE usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 1 0,00 4 2 3 0,50 0,25 chodci 8 16 6 2,00 1,00 cyklisté 3,00 13 32 10 2,46 11 2,59 motocyklisté 5 1,25 mladí řidiči 7 0,29 senioři 1,57 alkohol 9 1,80 rychlost 12 2,40 1,33 agresivní jízda 15 18 14 1,20 0,96 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

OKOLNOSTI NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 usmrcení 12 9 20 14 7 3 41 27 těž. zranění 48 49 85 83 32 55 167 190 ekvivalent závažnosti 24 21 35 15 17 75 nehody 50 92 88 38 58 183 198 I. třída: U -  TZ -  EZN -  N -  II. + III. třída: U -  TZ -  EZN -  N -  MK: U -  TZ -  EZN -  N - 

OKOLNOSTI NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE LOKALIZACE obec/mimo obec mimo obec celkem 2015 2016 usmrcení 14 7 27 20 41 těž. zranění 102 110 65 80 167 190 ekvivalent závažnosti 40 35 43 83 75 nehody 114 112 69 86 183 198 V obci: U -  TZ -  EZN -  N -  Mimo obec: U -  TZ -  EZN -  N -  Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A SMĚROVÝCH POMĚRŮ úsek silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 přímý 21 19 45 40 24 32 92 zatáčka 12 17 25 4 10 36 55 křižovatka 28 23 16 51 50 48 88 38 58 183 198 Kritické: zatáčky  I. třídy: zatáčky II. a III. třídy: zatáčky MK: všechny  I. třídy: přímé úseky II. a III. třídy: přímé úseky Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A DRUHU NEHODY typ nehody silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 jedoucí vozidlo 28 18 37 48 9 17 75 83 pevná překážka 5 7 13 4 3 22 29 chodec 16 20 26 8 51 havárie 2 11 24 Převažující: srážka s jedoucím vozidlem, následně srážka s chodcem I. třída: pevná překážka, chodec MK: jedoucí vozidlo, chodec II. a III. třída: jedoucí vozidlo, pevná překážka I. třída: jedoucí vozidlo II. a III. třída: chodec MK: pevná překážka

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A SPECIFICKÉHO MÍSTA místo silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 přechod, zastávka 14 12 19 5 9 38 35 ostatní 36 73 74 33 49 145 163 50 48 92 88 58 183 198 I. třídy:  přechod, zastávka,  ostatní stejně II, a III. třídy:  přechod, zastávka,  ostatní (nepatrně) MK:  všude Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

PŘÍČINY NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE, LOKALIZACE A PŘÍČINY   silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace obec mimo obec příčina 2015 2016 100 1 2 4 2xx 3 5 12 21 7 3xx  0 6 4xx 13 8 22 17 5xx 9 10 19  21 24 6xx 0  celkem 25 27 55 37 51 33 47 11 Vysvětlivky: 100 – nezaviněná řidičem, 2xx – nepřiměřená rychlost jízdy, 3xx – nesprávné předjíždění, 4xx – nedání přednosti v jízdě, 5xx - nesprávný způsob jízdy, 6xx – technická závada

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PŘÍČINY NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE, LOKALIZACE A PŘÍČINY Nehody nezaviněné řidiči - převážně v obci. Nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí - I., II. a III. třída mimo obec, výrazněji II. a III. třída. Nehody zaviněné nedáním přednosti v jízdě - I., II. a III. třída i MK - hlavně v obci. Poznámka: Předpokládá se, že přístup k posouzení příčiny DN je jednotný v rámci kraje. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A STAVU POVRCHU VOZOVKY silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 suchý 41 33 67 68 35 45 144 149 ostatní 9 15 25 20 3 13 39 49 50 48 92 88 38 58 183 198 Pokles na suchém povrchu - I. třída. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A POČASÍ silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 neztížené 45 37 74 80 49 159 170 ostatní 5 11 18 8 1 9 24 28 50 48 92 88 38 58 183 198 Převážně za příznivých povětrnostních podmínek. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A VIDITELNOSTI silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 den, nezhoršená 29 31 56 65 41 118 141 ostatní 21 17 36 23 7 57 50 48 92 88 38 58 183 198 Převážně za dobré viditelnosti Velký nárůst za zhoršené viditelnosti - II. a III. třída, MK. Pokles za zhoršené viditelnosti - I. třída. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A VLIVU ALKOHOLU silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 < 0,24 ‰ 1 > 0,24 ‰ 2 10 6 9 7 21 16 ne/neznámo 49 46 81 82 29 50 161 181 Potěšitelným faktem je mírný pokles počtu nehod (s výjimkou silnic I. tříd) způsobených pod vlivem alkoholu se zjištěnou hladinou vyšší než 0,24 ‰. Pouze u 2 nehod v roce 2016 bylo zjištěno, že viník nehody byl pod vlivem drog. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším AKČNÍ PROGRAM STRATEGIE BEZPEČNOSTI ZK = soubor opatření, jejichž realizací by mělo být dosaženo zvýšení bezpečnosti ve ZK U VĚTŠINY AKTIVIT SE PŘEDPOKLÁDÁ SPOLUPRÁCE PŘÍSLUŠNÝCH ZODPOVĚDNÝCH ORGÁNŮ A ORGANIZACÍ S OSTATNÍMI SUBJEKTY ZK, KTEŘÍ JI MOHOU SVOU ČINNOSTÍ OVLIVNIT VČETNĚ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším AKČNÍ PROGRAM SE ZAMĚŘUJE, V SOULADU S NÁRODNÍ STRATEGIÍ, NA OBLAST: BEZPEČNÉ POZEMNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE – K (42 aktivit), BEZPEČNÉHO DOPRAVNÍHO PROSTŘEDKU VOZIDLO – V (6 aktivit), BEZPEČNÉHO CHOVÁNÍ ÚČASTNÍK – Ú (26 aktivit). Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR K Přesto, že problematice BEZPEČNÉ KOMUNIKACE je věnována péče, zvláště ze strany KŘ Policie Zlínského kraje, SŽDC i obcí, bohužel bez žádoucího radikálnějšího dopadu na snížení nehodovosti. Zvláště na silnicích III. třídy a MK je zapotřebí provádět činnost koordinovaně, aby byla odstraněna místa, kde dochází k nehodám s vážnými následky. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR V Aktivita BEZPEČNÉ VOZIDLO je především plněna ze strany KŘ Policie ČR a městské policie obcí ZK. Ze Zlínského kraje se k aktivitě vyjádřila firma HESPO, s.r.o. – STK. Centra bezpečné jízdy se k aktivitě nevyjádřila. Technickému stavu jízdních kol je věnována patřičná pozornost, a to jak ze strany krajského koordinátora BESIP, tak i KŘ Policie ČR ZK a MP. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR Ú V oblasti BEZPEČNÝ ÚČASTNÍK – Ú jsou dle podaných informací plněny aktivity na dobré úrovni. Jen výsledek působení na zranitelné účastníky silničního provozu není uspokojivý. Do plnění aktivity se zapojily: KŘ Policie ZK – OTP, krajský koordinátor BESIP, městská policie obcí ZK. Zcela chybí plnění aktivit autoškolami ZK. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

INFORMACI O REALIZACI OPATŘENÍ PODALI A AKTIVNÍM ZPŮSOBEM SE ZAPOJILI: KÚ Zlínského kraje krajský koordinátor BESIP KŘ Policie Zlínského kraje ŘSD ČR, správa Zlín, SÚS Zlínska Ředitelství silnic Zlínského kraje Správa železniční dopravní cesty Celní úřad pro Zlínský kraj Oblastní spolek Českého červeného kříže Zlín a Oblastní spolek Českého červeného kříže Kroměříž HESPO, s.r.o. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším ZAPOJENÍ ORP Zapojily se všechny ORP, avšak na různé úrovni Mimořádné ocenění si zaslouží zejména obce Otrokovice (zahájila jako první v ČR i přípravu obecní strategie BESIP) Luhačovice, Otrokovice, Uherský Brod a Valašské Meziříčí za přípravu rozsáhlých aktivit v oblasti preventivního působení na lidského činitele, a to nejen u dětí. Aktivity ORP jsou podpořeny i úzkou spoluprací s obecní policií, Policií ČR, KK BESIP a dalšími subjekty působícími na území Zlínského kraje. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším Do aktivní účasti na realizaci Strategie bezpečnosti ZK se dosud nepodařilo zapojit všechny subjekty. V Akčním programu jsou vyjmenovány odpovědné subjekty, které nesou odpovědnost za plnění jednotlivých aktivit. Prozatím do žádného vyhodnocení nepodaly informaci: autoškoly, které působí ve Zlínském kraji, střediska bezpečné jízdy, provozovatelé (majitelé) vleček, firmy provozující nákladní dopravu, NNO mimo ČČK a další odpovědné subjekty, které se zavázaly k plnění aktivit AP. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším ZÁVĚRY (1) Velmi pozitivním výsledkem je aktivita některých ORP (Otrokovice, Uherský Brod, Luhačovice) a jejich zájem o řešení nehodovosti ve prospěch svých občanů, zřízení pozice krajského manažera BESIP na KÚ v závěru roku 2015, vymezení jeho pracovní náplně s komplexním zaměřením na všechny aspekty bezpečnosti a jeho dosavadní aktivní přístup k vytvoření kooperativního systému řešení bezpečnosti. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

ZÁVĚRY (2) Zlínský kraj na předposlední místo Neovlivnilo to však dostatečně celkově nepříznivé výsledky nehodovosti, které zařadily Zlínský kraj na předposlední místo ve srovnání s celorepublikovým trendem i ve srovnání s ostatními kraji. Je to potvrzení nezbytnosti politické a odborné diskuze a návazných rozhodnutí o změně v přístupu k efektivnější REALIZACI STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DOPORUČENÍ (1) vytvořit podmínky pro efektivní výkon koordinačních činností krajského manažera BESIP ve všech aktivitách, které jsou v kompetenční působnosti KÚ a které mohou (měly by být) zajištěny jinými subjekty, postupně připravovat zřízení specializovaného útvaru na úrovni kraje, který by se problematikou bezpečnosti systémově zabýval, zajistit dostatečné a systémové financování aktivit z rozpočtu kraje a s využitím prostředků z jiných zdrojů, např. SFDI, FZŠ, EF..., Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DOPORUČENÍ (2) zapojit do realizace Strategie veškeré subjekty, kterých se problematika bezpečnosti silničního provozu dotýká, široce publikovat Strategii jako návod pro ochranu zdraví a životů občanů na silnicích, zajistit průběžné odborné konzultace k řešení bezpečnostních opatření, konkrétní aktivity zintenzivnit v oblastech zaměřených na dílčí cíle, jejichž plnění je neuspokojivé, zejména na zranitelné účastníky provozu s využitím stávajících a obnovovaných DDH a na identifikovaná kritická místa. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DOPORUČENÍ (3) zaměřit se na problematiku bezpečné komunikace, nejen u všech správců silnic I., II. a III. třídy, ale i u všech ORP (resp. správců pozemních komunikací) se zodpovědností za místní komunikace, které výrazně zaostávají za vytýčenými předpoklady snižování nehodovosti, zlepšit podmínky pro bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu – dětí, chodců, cyklistů a motocyklistů, Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším DOPORUČENÍ (4) nadále pokračovat a rozvíjet preventivní aktivity i dohled policie na dodržování předpisů souvisejících s požíváním akoholu a jiných omamných látek při řízení, dodržováním rychlosti a agresivním způsobem jízdy, v intravilánu se zaměřit na řešení problematiky bezpečných křižovatek, s přihlédnutím na zvýšení bezpečnosti chodců. uvedená doporučení využít jako osnovu pro podrobné rozpracování činností na další období Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším PRAKTICKÉ INFORMACE Informace o jednotlivých nehodách: www.pcr.jdvm.cz Informace o financování bezpečnostních opatřeních ze - Státního fondu dopravní infrastruktury: http://www.sfdi.cz/poskytovani-prispevku/ - Fondu zábrany škod http://www.fondzabranyskod.cz Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším

Děkuji Vám za pozornost Kontaktní informace: Ing. Josef Mikulík, CSc. josef.mikulik@cdv.cz +420 602 728 331 Mgr. Zuzana Strnadová zuzana.strnadova@cdv.cz +420 720 222 852 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, 636 00 Brno telefon: +420 602 728 331 www.cdv.cz