VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_07_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE-MĚŘENÍ VZDÁLENOSTÍ.
Advertisements

Určování zeměpisné polohy
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
VY_32_INOVACE_08_21_spánek a odpočinek.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_09_05_podnebné pásy (polární pás)
Poledníky rovnoběžky.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_12_17_dopravní prostředky 7.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
KUFR MAGNETISMUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Zeměpisná poloha zeměpisná šířka zeměpisná délka rovník rovnoběžka
VY_32_INOVACE_13_01_zeměpis světa. AUSTRÁLIE B)Velký bariérový útes Jak se jmenuje největší korálový útes světa, nacházející se východně od Austrálie?
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
18. AFRIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Světová a národní gastronomie
VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
VY_32_INOVACE_13_05_vodstvo na Zemi
Česká poválečná literatura I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Rozvíjíme pozornost a soustředění
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
2.2 Kvadratické rovnice.
Kartografie Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s orientací na Zemi, zeměpisnými souřadnicemi a používáním.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Skládání sil, rovnováha sil
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_06_17_dopravní značky 2
Planeta Země má přibližně tvar koule
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
VY_32_INOVACE_19_18_odčítání do 100 s přechodem desítky
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_02_17_dopravní prostředky 2
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ČTVERCOVÁ SÍŤ Autorem materiálu a všech jeho částí, není - li uvedeno jinak, je RNDr.Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozumíš mi 2 HRAČKY Čtecí list:
VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost
Délka kružnice, obvod kruhu
ČAS NA ZEMI.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu
VY_32_INOVACE_11_05_podnebné pásy (polární pás)
VY_32_INOVACE_19_05__podnebné pásy (tropický pás)
VY_32_INOVACE_09_01_zeměpis světa
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_12_03_tvrdé a měkké souhlásky.
V dílně Hádáme … 1. Zatlučeme s ním hřebík. 2. Vyvrtáme s ní díru.
VY_32_INOVACE_08_01_nadmořská výška
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka

ROZDĚLENÍ POLOKOULÍ PODLE SVĚTOVÝCH STRAN nultý poledník SEVERNÍ a JIŽNÍ POLOKOULE ZÁPADNÍ a VÝCHODNÍ POLOKOULE Z Á P A D N Í V Ý CH O D N Í S SEVERNÍ Z V JIŽNÍ rovník J

SEVERNÍ a JIŽNÍ POLOKOULE rovník J

ZÁPADNÍ a VÝCHODNÍ POLOKOULE nultý poledník Z V

Urči zeměpisnou šířku (s – j): severní jižní Japonsko Španělsko Austrálie Francie Norsko Peru Itálie Česká republika

Urči zeměpisnou délku (v – z): Japonsko Peru Austrálie Francie Norsko Egypt Itálie Česká republika východní západní

Urči zeměpisnou šířku (s – j) a délku (v – z): šířka délka šířka délka s v z j Japonsko Kanada Austrálie Francie Norsko Turecko Itálie Česká republika

POPIS Vysvětlení rozdělení zemských polokoulí (vhodné k doplnění výkladu). 3 snímky k určování zeměpisné šířky a délky (nutný atlas či glóbus). Součástí Zeměpisné polohy jsou i připravené tabulky k vytištění pro žáky k určování zeměpisné šířky a délky.

POMOCNÉ TABULKY PRO ŽÁKY šířka délka 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. šířka 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. délka 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

ZDROJE [cit. 2010-10-10]. Dostupné pod licencí Public Domain Snímek č. 1a č.3: 13. 04. 2011, [cit. 2011-04-13]. Dostupný z WWW: <http://www.eupenizeskolam.cz/uploads/images/loga/loga_celek.png >. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Hemisferio_Norte.png/800px-Hemisferio_Norte.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Hemisferio_Leste.png/800px-Hemisferio_Leste.png Snímky č. 5,6,7: Tabulky dle návrhu autorky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.