Interaktivní testy ze znalostí fyziky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Advertisements

Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Matematika Objemy těles.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Test ze znalostí: tělesa a látky
Vedení tepla (kondukce)
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Soubor interaktivních her pro předškoláky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Interaktivní test na změny skupenství látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Látky a částice 6. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vítězslava Baborová. Dostupné z Metodického portálu
Měření fyzikálních veličin
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Počítáme se žížalou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Převody jednotek délky - 2.část
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Soubor interaktivních příkladů z matematiky
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po V
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Animace vzájemného blokování dvou stykačů
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Převody jednotek – 2. část
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Interaktivní testy ze znalostí fyziky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pokyny: V následujících slidech jsou příklady se třemi nebo čtyřmi variantami odpovědí. Pouze jedna je správná. Kliknutím na start spustíte časový limit 30 sekund. V tomto časovém limitu musíte stihnout kliknout na správnou odpověď, která se zabarví zeleně. Špatné odpovědi zmizí. Pokud nestihnete odpovědět do 30 sekund, varianty odpovědí se zakryjí.

Návrh klasifikace žáků: Určí-li žák v časové limitu napoprvé správnou odpověď, získá známku 1. Určí-li žák v časovém limitu napodruhé správnou odpověď, získá 2. U variant 4 odpovědí, určí-li žák v časovém limitu na potřetí správnou odpověď, získá 3.

Základní jednotka délky je: A) milimetr B) kilometr C) centimetr D) metr Která odpověď je správná? A B C D 30 vteřin 18 8 2 1 19 29 27 16 24 3 23 28 30 25 20 26 7 17 5 12 13 21 22 15 14 4 10 S T A R T 11 6 9

Který příklad je správný? A) 5 m 8 dm = 5,08 m B) 6 dm 9 mm = 69 mm C) 7,5 m = 7 500 mm D) 10 km 35 m = 1035 m A B C D 30 vteřin 8 1 19 2 18 29 27 16 28 3 24 26 23 20 30 25 17 7 5 12 13 21 22 15 14 4 10 S T A R T 11 6 9

Vedlejší jednotka objemu v soustavě SI je: 3 1 dm 3 1 cm 3 1 litr A B C D 30 vteřin 8 18 19 2 29 27 1 16 3 20 25 24 30 26 28 23 7 17 21 13 5 12 4 10 22 15 14 11 6 9 S T A R T

Který z následujících příkladů je správný? 3 3 A ‒ 3 m = 300 000 cm B ‒ 8 dm = 0,008 m C ‒ 5 m = 0,005 dm D ‒ 7 dm = 700 cm 3 3 3 3 3 3 A B C D 30 vteřin 1 19 18 2 27 8 29 16 3 26 25 20 30 24 23 28 7 17 13 12 5 21 4 22 14 S T A R T 15 11 6 10 9

Kapalné těleso: A) má vlastní tvar i objem B) má vlastní objem a proměnný tvar C) má vlastní tvar a nemá vlastní objem D) nemá vlastní tvar ani objem A B C D 30 vteřin 8 1 19 2 18 29 27 16 28 3 24 26 23 20 30 25 17 7 5 12 13 21 22 15 14 4 10 S T A R T 11 6 9

Která z uvedených těles mají vlastní tvar i objem? A) všechna tělesa B) kapalné těleso C) plynné těleso D) pevné těleso A B C D 30 vteřin 8 1 19 2 18 29 27 16 28 3 24 26 23 20 30 25 17 7 5 12 13 21 22 15 14 4 10 S T A R T 11 6 9

Která látka z následujících pevných látek je amorfní? A) vosk B) ocel C) kuchyňská sůl D) led A B C D 30 vteřin 8 1 19 2 18 29 27 16 28 3 24 26 23 20 30 25 17 7 5 12 13 21 22 15 14 4 10 S T A R T 11 6 9

Zvýší-li se pohybová energie neuspořádaného pohybu částic kapaliny: a) Teplota kapaliny stoupne. b) Teplota kapaliny klesne. c) Teplota kapaliny se nezmění. d) Kapalina zmrzne. Která odpověď je správná? a b c d 30 vteřin S T A R T 19 8 2 1 18 29 27 16 28 26 23 30 7 24 20 25 17 5 12 13 21 14 22 15 3 4 10 11 6 9

Vnitřní energie tělesa se může změnit: vykonáním práce tepelnou výměnou vykonáním práce nebo tepelnou výměnou žádným z uvedených příkladů Která odpověď je správná? a b c d 30 vteřin S T A R T 1 18 19 29 2 27 8 16 26 30 28 23 7 17 20 25 24 12 21 5 13 22 3 6 11 10 14 15 4 9

Teplo, které těleso přijme nebo odevzdá při tepelné výměně, určíme podle vztahu: Q = m . c (t . t ) Q = m . (t t ) Q = c . (t 2 1 2 1 t ) 2 1 d) Q = m . c . (t t ) 2 1 Která odpověď je správná? a b c d 30 vteřin 8 27 1 29 18 19 2 28 26 16 30 23 12 7 25 24 17 20 5 21 13 4 3 14 22 6 11 15 10 9 S T A R T

Když je teplota dvou částí tělesa různá, nastane mezi nimi tepelná výměna: třením vedením zářením prouděním Která odpověď je správná? a b c d 30 vteřin 2 8 27 1 29 19 16 18 30 23 26 28 25 7 24 20 17 21 5 13 12 4 22 15 3 6 10 14 11 9 S T A R T

Tepelné záření pohlcují tělesa tmavá špatně, světlá dobře tmavá i světlá špatně tmavá dobře, světlá špatně Která odpověď je správná? a b c 30 vteřin 2 8 27 1 29 19 16 18 30 23 26 28 25 7 24 20 17 21 5 13 12 4 22 15 3 6 10 14 11 9 S T A R T

Mezi dobré tepelné vodiče patří: vzduch dřevo kovy papír Která odpověď je správná? a b c d 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 14 500 mg 14,5 g 145 g 1,45 g Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 55,5 kg 5 550 g 550 500 g 55 500g Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 75 dkg 0,75 kg 7,5 kg 0,075 kg Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 0,5 t 5 000 kg 50 kg 500 kg Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 8,4 kg 84 g 840 g 840 0000 mg Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 565 g 5,65 dkg 56,5 dkg 0,565 dkg Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 36 456 g 3,6456 kg 36,456 kg 364,56 kg Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T

Převeď: 9 888 kg 0,9888 t 9,888t 98,88 t Která odpověď je správná? a b c 19 8 2 1 18 27 28 29 30 26 23 16 25 7 12 17 24 20 5 21 13 3 22 14 10 4 11 15 6 9 30 vteřin S T A R T