Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Grafika – 3D Editor. Jaký 3D editor? •3D editorů je velké množství a výběr správného editoru nám velice usnadní práci •Některé jsou vhodné na průmyslový.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VÝPOČTY V TISKOVÝCH SESTAVÁCH SESTAVÁCH Lenka Buchtová, 4. y.
Grafický editor GIMP (9)
3D GRAFIKA ÚVOD DO 3D & Základy zobrazování
Vypracoval: Petr Němeček
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Tvorba štítků. Co jsou to štítky Zvláštní druh obecných sestav tvoří štítky. WinBase602 umožňuje vytvářet štítky libovolných rozměrů a parametrů, nejběžněji.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
WinBase tiskové sestavy Návod Postupy Příklady.
EXCEL - GRAFY Obsah: Vytváření a úpravy grafů Příklady
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Grafický editor GIMP (9)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Vložení základní adresy
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
MS EXCEL Charakteristika
V hledáčku k ompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
2D A 3D CAD Systémy CAD. CAD CAD – Computer Aided Design (počítačová podpora konstruování). Počítačová podpora konstruování v oblastech: - Strojírenství.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Booleovské operace v prostoru
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
V hledáčku kompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Trojrozměrnosti můžeme docílit tiskem na plochu papíru a následným slepením modelu nebo prací v programu, který iluzi třetího rozměru vytváří

http://www.openoffice.cz/modules/marwel/index.php?rewrite=navody Na této adrese publikoval 30. 06. 2010 Josef Svoboda cvičení pro vektorový editor Draw „Nakreslete síť hrací kostky“ Doporučuji na tomto cvičení zopakovat poznatky s prací ve vektorovém programu Výsledný obrázek bude vypadat takto

Nyní vytvoříme iluzi Autodesk 3ds Max

Autodesk Zdarma pro studijní účely http://students.autodesk.com/?nd=register Kvalitní výuková videa (v angličtině)

Úvodní obrazovka Ovládání pohledu Panel pro úpravu polygonové sítě Zpět, uložit Lišta nástrojů (pohyb, Snap, Rendr) Menu Nástroje pro tvorbu a modifikaci Nástroje orientace

Základní tělesa Vybereme box Upřesníme jeho parametry

Změna objektů Nakreslíme kouli a umístíme ji tak, aby byla uvnitř krychle

Úprava objektů Označení, výběr Posun Rotace Změna měřítka Pomocí nabízených možností upravíme poměr krychle a koule Vybereme nabídku složitějších objektů Compound object-Proboolean a ořízneme rožky

Booleovské operace Union – sjednocení Intersection – průnik Subtraction - rozdíl Nakreslíme a nakopírujeme dostatečné množství kouliček Pomocí dobře zvolené nabídky dosáhneme požadovaného efektu

Odebírání hmoty Dosáhneme toho, aby v jednotlivých stranách kostky vzniklo půlkruhové zahloubení V prostoru se stále orientujeme pomocí všech tří pohledů

Subtraction - rozdíl Potřebujeme-li můžeme všechny objekty převést na polygonové sítě Při práci s kostkou pokračujeme v odebírání hmoty příkazem SUBTRACTION

Materiál V liště nástrojů je zakroužkován Material Editor Z této nabídky vybíráme materiálové a barevné možnosti

Osvětlení Vybereme ikonu pro osvětlení Z nabídky zvolíme denní osvětlení a příslušný stát Nebo nainstalujeme osvětlovací tělesa do požadované vzdálenost a úhlu

Renderování Pokud jsme nastavili požadované parametry Vybereme ikonu RENDERED zadání se přepočítá a zobrazí se konečný výsledek naší práce

Pokud práci s Autodesk 3ds Max zvládneme, můžeme vytvářet působivé modely Ukázky prací P. Hotař

Kontrolní úkoly Vymodelujte podle návodu hrací kostku, zvolte povrch a osvětlení. Na uvedené WWW adrese najděte návod na kreslení hrací kostky. Podle návodu model narýsujte, zopakujte vektorovou grafiku. Model kostky můžete dokončit vystřižením a slepením.