Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operace s vektory.
Advertisements

Síla Výslednice navzájem různoběžných sil 2. díl
Grafické násobení a sčítání úhlů
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Skládání sil.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Skládání sil opačného směru VY_52_INOVACE_18 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_667.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _610 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Zákon vzájemného působení dvou těles
Síla.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Skládání a rozkládání sil
7. ročník Síla Skládání sil.
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rozklad sil.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
SKLÁDÁNÍ SIL TÉHOŽ SMĚRU
STATIKA TĚLES Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Fy- sekunda Yveta Ančincová
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Technická mechanika Statika Soustavy sil 03 Ing. Martin Hendrych
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
Technická mechanika – Skládání sil 2
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-05
Skládání sil, rovnováha sil
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VII. Tématický okruh: Síly a jejich vlastnosti Téma: Skládání sil různého směru Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): Úvod výkladu je v ě nován zopakování tématu – skládání rovnob ěž ných sil. výklad je v ě nován skládání sil r ů zného sm ě ru, doprovázený postupnými kroky za získání výsledné síly. Sou č ástí výkladu je praktické zamyšlení nad úlohami z praxe. Snímek prezentace č.9 je v ě nován shrnutí probrané látky o skládání sil. Prezentace je dopln ě na o rýsování rovnob ěž ných sil na interaktivní tabuli za ú č elem získání výslednice. Ž áci si touto aktivitou spojenou s praktickou č inností osvojí probíranou látku. Zárove ň odhadují a poté si odhad ov ěř ují rýsováním. Prezentace navazuje na učebnici Fyzika FRAUS 2005,str. 40 – 42. Pou ž ité zdroje: ---

Skládání sil různého směru

Skládání rovnoběžných sil stejného směru - opakování Působí-li na těleso dvě rovnoběžné síly F1, F2 stejného směru je velikost jejich výslednice F rovna součtu velikostí obou sil F1 F2 F F = F1 + F2

Skládání rovnoběžných sil opačného směru - opakování Velikost výslednice je rovna rozdílu velikostí obou skládaných sil se směrem větší síly F1 F2 F F = F2 - F1

Skládání sil různého směru při skládání dvou sil různého směru v rovině vytvoříme rovnoběžku k první síle tak, že prochází koncem síly druhé to samé provedeme i s druhou silou v průsečíku rovnoběžek nalezneme konec výslednice složení sil počátek výslednice je v průsečíku sil změříme velikost výslednice sil (úhlopříčku vzniklého rovnoběžníku) a převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N 1 cm = 1 N F2 F F2 F F2 F F1 F1 F1

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α α = 90° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α = 60° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α = 120° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Skládání sil různého směru - shrnutí při skládání dvou sil různého směru v rovině vytvoříme rovnoběžku k první síle tak, že prochází koncem síly druhé to samé provedeme i s druhou silou v průsečíku rovnoběžek nalezneme konec výslednice složení sil počátek výslednice je v průsečíku sil změříme velikost výslednice sil (úhlopříčku vzniklého rovnoběžníku) a převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N 1 cm = 1 N F2 F F2 F F2 F F1 F1 F1

Odhad velikosti výslednic u skládání sil různého směru – na interakt. tabuli 1.Odhadni 2. Doplněním na rovnoběžník si ověř svůj odhad výslednice složená ze složek svírající úhel menší než 90° je delší nebo li větší 1.Odhadni 2. Doplněním na rovnoběžník si ověř svůj odhad výslednice složená ze složek svírající úhel větší než 90° je kratší nebo li menší

SKLÁDÁNÍ SIL – shrnutí doplněním Skládání rovnoběžných sil stejného směru F = F1 + F2 Skládání rovnoběžných sil opačného směru F = F1 - F2 F = F2 - F1 Skládání sil různého směru pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník a výslednicí je jeho úhlopříčka, kterou změříme a převedeme pomocí měřítka na newtony