Využití přiměřených technologií, příklady využití alternativních zdrojů energie a bezodpadových technologií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOMASA-BIOPLYN Úvod 1. Obnovitelné zdroje jsou takové, které se v přírodě obnovují (rostou) např. stromy a můžeme je používat stále, protože je nemůžeme.
Advertisements

Semenné rostliny 4. ročník
ANO? Zajímáte se o některou z těchto oblastí?
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zpracování půdy na zahradě
Energie.
Povodeň Vaše kořeny měly málo kyslíku. Proto částečně odumřely a musíte investovat do vytvoření nových. Odevzdejte do banku 5 J. (Pokud máte méně joulů,
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Zákon o podporovaných zdrojích energie
Podnikatelský plán Michal Jaroň.  Pozemek 150 akrů  Pěstování energetických plodin  Výstavba spalovny biomasy  Spalování  Produkce tepla  Produkce.

OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Biotopy ČR.
Fytoremediace Pavel Lukeš, Bi-Z.
Sub-projekt BRIE Potštát 12. října Praktické využití obnovitelných zdrojů energie v rodinných domech Ing. Libor Lenža Regionální energetické centrum,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
BIOMASA Dne Jaromír Jaroš 2L.
ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Zpracoval: Lakomý Jan Třída: 2.L Šk. rok: 2013/2014 Předmět: Biologie
Skupina ČEZ Energie z obnovitelných zdrojů
Zákon o podpoře výroby energie z obnovitelných zdrojů energie z pohledu MŽP Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická.
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
Vojtěška setá (Medicago sativa L.)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Podmínky života na Zemi
Půda.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
VIKEV SETÁ (Vicia sativa L.).
VIKEV HUŇATÁ (Vicia villosa Roth.).
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Miříkovité.
Alternativní zdroje energie - Budoucnost naší planety
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Energie budoucnosti: suchá fermentace
Pohled MŽP na novely energetických zákonů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel..:
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Kukuřice setá (Zea mays)
NÁRODNÍ ALOKAČNÍ PLÁN, OBCHODOVÁNÍ SE SKLENÍKOVÝMI PLYNY, DOPADY ZÁKONA O INTEGROVANÉ PREVENCI NA PRŮMYSL Ing. Josef Bubeník Česká energetická agentura.
(Staro)nová role venkova a zemědělství. Budoucnost venkova x rezortismus Tradice a potenciál zemědělství Land - und Energiewirt.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dětáková Eliška Kholová Kristýna Nováková Andrea Pavlíčková Soňa Pavlíčková Markéta.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 4 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průmyslové kompostování: dostupné technologie a jejich vlastnosti
RNDr. Ladislav Pospíšil, CSc.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině, efektivní využití energie Kristina Zindulková, 2016.
Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině
VODA PRO KAŽDÉHO, PRO ŽIVOU PŮDU A ZDRAVOU KRAJINU!
Transkript prezentace:

Využití přiměřených technologií, příklady využití alternativních zdrojů energie a bezodpadových technologií

Zahrada Plánování (rozvržení zón a sektorů s ohledem na nejčastější světelné, větrné a děštivé podmínky) Zachycení energie (voda, slunce, vítr, biomasa) Výběr rostlin (hubení hmyzu, oživování půdy, alelopatické a “obětní” rostliny) Diverzita (obrana proti škůdcům, delší doba sklizně)

Zahrada Mulčování (listí, sláma, posekaná tráva, lepenka) Využívání okrajů, mikroklimat (akvakultura, chinampy, spirály) Vyvýšené záhony, sluneční pasti apod.

Mulčování Zdroj: http://www.ireceptar.cz/zahrada/okrasna-zahrada/mulcovani-setri-praci-prospiva-rostlinam-jak-a-cim-nastylat/

Chinampa Zdroj: https://sidewalksprouts.wordpress.com/history/international-history-of-urban-ag/tenochtitlan/

Spirála Zdroj: http://beaute.blog.cz/0908/bylinkova-spirala

Alternativní zdroje energie Spalovna biomasy (rozvod tepla v rámci jedné obce) Bioplyn Šedé odpadní vody Kořenová čistička odpadních vod Splašky a suché záchody (hnojení)

Biologické zdroje energie podle Mollisona Zelené hnojení Kypření pomocí zvířat Biopesticidy Hnojení a leguminózy Využití všeho, co na pozemku roste Symbiotické vztahy rostlin Využití nebiologických zdrojů?

Bezodpadové technologie Redukce obalů Využití veškerého odpadu Recyklace

Zdroje: Mollison, B.: Úvod do permakultury. Permakultura (CS). Revuca. 1999. Pechová G.: Permakultura jako způsob udržitelného rozvoje. Diplomová práce. Univerzita Palackého. Olomouc. 2011. Www.zahradaproradost.cz