Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Transkript prezentace:

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Prezentace pro workshopy ředitelů škol 17. října 2018 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí projektu

Realizační tým Realizační tým: PaedDr. Mgr. Pavel Schneider vedoucí projektu Mgr. Tereza Štvánová finanční a projektová manažerka Bc. Anna Štvánová manažerka aktivit Pavel Krejča koordinátor aktivit Mgr. Hana Bohatová zpracování Školské inkluzivní koncepce kraje

Mini týmy A. Spolupráce SŠ se ZŠ, MŠ, kariérové poradenství, polytechnické vzdělávání, podnikavost, iniciativa, kreativita B. Odborné vzdělávání, spolupráce se zaměstnavateli, škola jako centrum celoživotního učení C. Inkluze, absolventi, trh práce, prevence D. Infrastruktura + polytechnické vzdělávání E. Gramotnosti, všeobecně vzdělávací předměty, mládež, sport, kvalita

Dokumentace KAP 1 1) Analytická část 2) Prioritizace potřeb Analýza potřeb v území Analýza potřeb na školách 2) Prioritizace potřeb 3) Návrh řešení – Krajský akční plán Rámec pro podporu infrastruktury Schválen PS Vzdělávání, RSK i MŠMT v lednu a únoru 2017

Informace ke KAP 2 Příprava od února 2019 Proces obdobný jako při KAP 1 Započne dotazníkovým šetřením na školách sestaveným NÚV – druhé pololetí 2018 Bez investic, souvislost s minulým dotazníkem, cíle, pokrok

Pravidelné aktivity Pracovní setkávání pěti mini týmů (2x ročně workshopy, pravidelná elektronická komunikace prostřednictvím webu projektu) Pořádání workshopů ředitelů škol (1x ročně jednodenní, 1x ročně dvoudenní) Konference 2x ročně, zaměření dle aktuální situace Účast v Řídících výborech MAP, účast škol v MAP a místních akčních skupinách

Podpora pořádání krajských soutěží Výběr 21 škol, pořádajících krajské a regionální soutěže pro rok 2017/2018, 2018/2019 – 30 škol Soulad s KAP – primárně polytechnika, řemesla, gramotnosti, spolupráce se školami, spolupráce se zaměstnavateli, řádově 20 000 Kč podpory Zábavná maturita – ukázkové hodiny přípravy na maturitní testy

Aktuálně První evaluace KAP http://kap-stredocesky.cz/informace/kap-1/176 Na MŠMT schválena čtvrtá zpráva o realizaci, úspěšně proběhl audit MF a MŠMT Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje (ŠIKK), http://kap-stredocesky.cz/temata-kap/podpora-inkluze/175 Seminář příprava projektů, šablon… Školení, semináře, setkání –výběr témat – aktivita škol

Aktuálně Strojírenský veletrh Brno Workshopy ředitelů Kavárny asistentů pedagoga – 16 – 18 hod. 21.11. Kutná Hora, 22.11. Kladno , 28.11. Praha Smíchov Minitýmy Konference Čeština jako cizí jazyk – 21.11.2018, 10 – 14 hod., Praha 10, Eden Ustavení pracovní skupiny pro rovné příležitosti – z minitýmu inkluze – prosinec - leden

Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně Nepodkročitelná hranice u maturit – ohrožení odborných škol, návrh na zavedení pouze u gymnázií Problematika stejné maturity pro všechny typy škol – nesrovnatelné podmínky, počty hodin atd. Neustále stoupající byrokracie – především z Kraje a v rámci evropských fondů Obava z reformy financování Problematika učňovských zkoušek

Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně Nedostatek učitelů, mistrů a dalších pracovníků a jejich ohodnocení Nedostatek odborného školení učitelů a mistrů včetně podpory – například z fondů Nedostatek učitelů, problematika stejné maturity pro všechny typy škol – nesrovnatelné podmínky, počty hodin atd. Klesající počty hodin odborných předmětů Problematika inkluze a posudků z poradny – nezkoušet, nestresovat… Problematika učňovských zkoušek

Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně Klesající počty hodin odborných předmětů Problematika inkluze a posudků z poradny – nezkoušet, nestresovat… Problematika učňovských zkoušek Špatná oborová struktura škol Problematická obnova strojního vybavení a vybavení PC

Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně Model přechodu z maturitních oborů do nematuritních a naopak v rámci jedné školy Model přijetí absolventa nematuritního do maturitního (vyššího ročníku) Problematika zvýšené absence žáků - práce s dětmi, rodiči, menší tolerance Právně náročný postup vyloučení žáka – dočasného či podmíněného vyloučení Obava z reformy financování

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje RSK vzalo na vědomí koncept ŠIKK MŠMT změnilo metodiku – Metodika rovných příležitostí Dopracování konceptu podle metodiky a dodaných podkladů do června 2019 Schválení ŠIKK v PS Vzdělávání, RSK, MŠMT ve druhém pololetí 2019

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Výběr doporučených zajímavých aktivit:  Studijní cesty/stáže do zemí EU Koordinátor inkluze pro kraj  Metodik asistentů pedagoga a školních asistentů – možno zřídit tuto pozici pro všechny obce se SVL mimo KPSVL  Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem  

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Vytvoření systému spolupráce a podpory všech zainteresovaných stran při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků z kulturně odlišného prostředí zapojení škol včetně oborů E a H do spolupráce se zaměstnavateli a ÚP  Kariérové poradenství – motivační aktivity pro žáky ve výběru vhodného povolání se zohledněním možností uplatnění na trhu práce Podpora škol zřízených podle par. 16

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Prázdninové aktivity – eliminace prázdninového propadu vědomostí Workshopy, školení, sdílení zkušeností, konference učitelů, asistentů pedagoga a dalších školských pracovníků Meziresortní spolupráce – sociální služby, lékaři… Návaznost na MAP a místní inkluzivní koncepce Podpora nadaných Zapojení do výzvy Inkluze pro SVL

Závěry z evaluace KAP a inkluze Nedostatek učitelů, asistentů pedagoga, školních psychologů a dalších pedagogických pracovníků a pracovníků poraden Celkové podfinancování školství Velký objem administrativy a byrokracie Malá důvěra ve svobodné a odpovědné rozhodování ředitele Snaha o inkluzi je proces, který je prospěšný, má ale své limity

Nedostatek pracovníků v oblasti poradenství Nedostatečná podpora učitelů v oblasti řešení problémů inkluze v pregraduálním i postgraduálním vzdělávání Malá podpora nadaných

Zachování systému speciálních škol, „praktických“ škol a E oborů V poslední době je snahou školy i společnosti mnohdy nepřiměřená ochrana dítěte před stresem a před neúspěchem. Zapomíná se však na nutnost nácviku vyrovnat se se stresem a neúspěchem

Aktualizace rámce pro podporu investic - červen Vybudování odborné učebny se zázemím ve školním zahradnictví SOŠ a SOU Horky nad Jizerou 2,42 mil. Kč Vybudování moderních výukových prostor ISŠT Mělník 5,00 mil. Kč Výstavba dílen a přestavba odborných učeben a jejich vybavení a modernizace – oprava zaměření SZeŠ, Brandýs nad Labem 10,21 mil. Kč Další aktualizace za 6 měsíců a v září (pro speciální školství).

Aktualizace rámce pro podporu investic – výzva č. 86 IROP „speciální školství“ – školy dle par. 16…, PPP, ŠPP…, tréninková pracoviště, terapie, připravenost… Infrastruktura vedoucí k přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života.  12 projektů, 10 škol, 205 549 500 Kč Celková alokace pro ČR 536 470 588 Kč (pro SK 76 863 799,82 Kč)

www.kap-stredocesky.cz Děkuji za pozornost za realizační tým Pavel Schneider schneider@kr-s.cz