Procenta jako přímá úměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Přímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Přímá a nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Matematika a její aplikace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Graf nepřímé úměrnosti
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Matematika pro 8. ročník Objem hranolu..
Procenta.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Graf nepřímé úměrnosti
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Český jazyk – Vyjmenovaná slova po B
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Novelistická pohádka Název : VY_32_inovace_09 Český jazyk a literatura.
MS Excel – Absolutní odkaz
MS Excel – Žákovská knížka
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
SOUHVĚZDÍ Název : VY_32_inovace_07- PŘ – SOUHVĚZDÍ
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
MS Excel – Relativní odkaz
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M2_19
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
MS Excel – Vytváříme nový graf
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osová souměrnost Název : VY_32_inovace_14 Matematika - osová souměrnost.
LES V ZIMĚ Název : VY_32_inovace_07 - PR – Les v zimě
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_05
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

Procenta jako přímá úměrnost Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta jako přímá úměrnost Název : VY_32_inovace_18 Matematika - procenta jako přímá úměrnost Autor: Jana Pěničková Období: Květen 2013 Věková skupina: 7. ročník Tematická oblast: Matematika Anotace: Procenta jako přímá úměrnost

Vypočítej 65 % ze 386. Už umíme vypočítat: a) přes 1 % 100 %…. 386 1 % …. 3,86 65% …. 65 · 3,86 = 250,9 65 % ze 386 = 250,9 b) pomocí z = · 65 % ze 386 = 0,65 · 386 = 250,9

Vypočítej 65 % ze 386. A tento příklad ještě jednou: Platí, že více procent (než 65 %) ze 386 bude představovat větší hodnotu (než 250,9)? Ano, dokonce kolikrát změním počet procent, tolikrát se změní procentní část. Počet procent a procentová část jsou veličiny PŘÍMO ÚMĚRNÉ!

Vypočítej 65 % ze 386. 100 % …………….. 386 65 % ………………. x 100 : 65 = 386 : x trojčlenka 100 · x = 386 · 65 100 · x = 25 090 x = 25 090 : 100 x = 250,9 65 % ze 386 = 250,9

Procvič si % pomocí přímé úměrnosti. 42 % z 35 = ? ? % ze 130 = 192,4 93 % z ? = 260,4 42 % z 35 = 14,7 148 % ze 130 = 192,4 93 % z 280 = 260,4

Zdroje MS Office