MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lokální partnerství FÓRUM PRO RODINU
Advertisements

Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Propagace a reklama na facebooku
Jak přesvědčit zákazníka, aby nakoupil právě u vás Luboš Louženský, H1.cz.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Národní tematická síť F NTS F – národní tematická sít F Ing. Václav Götz 19.listopadu 2007.
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Kampaň „Česko mluví o vzdělávání“ aneb o co nám jde Silvie Pýchová, EDUin , Olomouc.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Propagace Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 9. května 2012 propagace nových služeb.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Možnosti a překážky digitálního fundraisingu Pavla Gomba, UNICEF ČR.
Budování užitečného webu - nezbytná výbava městských webů. Ing. Radovan Necid starosta.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Propagace Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Strategie.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Individuální dárcovství
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Atraktivní zaměstnavatel
Talent marketingových komunikací
Česká národní koalice pro digitální pracovní místa
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU IVO MAREŠ 23. 5. 2018 www.diakonie.cz

Nebojte se marketingu K čemu je dobrý marketing právě pro vaše středisko? Máte marketingový plán? Používáte nějaké marketingové nástroje? Jaké? Co vám marketing může přinést? Stane se něco, když žádný marketing mít nebudete? www.diakonie.cz 2 www.diakonie.cz

1.0 Proč vůbec dělat marketing? www.diakonie.cz 3 www.diakonie.cz

No fuj, už mi zase něco cpou Reklama (většinou hodně nafouknutá a nepravdivá). Schopnost či umění vnutit zákazníkovi něco, co vlastně vůbec nepotřebuje. Systematická činnost, jejímž cílem je propojit organizaci se zákazníkem a zákazníka s konkrétním produktem či službou. Soubor činností a procesů, jejichž smyslem je vytvoření, komunikace, zajištění či vzájemné sdílení toho, co přináší hodnotu zákazníkům, klientům, partnerům a společnosti jako celku. www.diakonie.cz 4 www.diakonie.cz

Budování značky www.diakonie.cz 5 www.diakonie.cz

2.0 Marketingová strategie www.diakonie.cz 6 www.diakonie.cz

Co vše má obsahovat marketingová strategie Kdo jsem? (S čím se identifikuji, jak rozumím sám sobě) Čeho chci dosáhnout? (Cíl) Ke komu se obracím? (Cílové skupiny) Co jim chci říct? (Proč by se měl někdo zajímat o to, co děláme) Kde, kdy a jak to řeknu? www.diakonie.cz 7 www.diakonie.cz

Čeho chci dosáhnout? Chceme nabídnout novou službu lidem s hendikepem Chceme zlepšit kvalitu života seniorům Chceme pomáhat pečujícím rodinám Chceme vybrat 10 000 000 na stavbu nového zařízení Chceme měnit svět k lepšímu Chceme zvýšit platy pracovníkům v sociálních službách Chceme méně administrativní zátěže Chceme společnost přesvědčit, že neziskové organizace dělají dobrou práci www.diakonie.cz 8 www.diakonie.cz

Cílové skupiny Zaměstnanci Diakonie (externí spolupracovníci, dobrovolníci, management) Partneři (státní instituce, vláda,…) Dárci (firemní, individuální) Klienti & potenciální příjemci (společnost, konkrétní skupiny) Influenceři (ti, kdo ovlivňují rozhodování cílové skupiny) Oponenti (ti, kdo se staví kriticky k vaší činnosti a mohou reálně ohrozit dosažení vašich cílů) www.diakonie.cz 9 www.diakonie.cz

Co chci říct? Každé sdělení by mělo obsahovat odpověď na tyto tři základní otázky: Co vnímáme jako problém? Jak ho navrhujeme /chceme vyřešit? Co chceme/očekáváme od naší cílové skupiny? www.diakonie.cz 10 www.diakonie.cz

Plánování strategie Sdělení Cílová skupina Aktivity Segmentace Kampaně Případové studie Informace Výzva k podpoře Kde? Kdy? Jak? Dárci Podporovatelé Příjemci Co je problém? Jaké má řešení? Co má udělat veřejnost? Sdělení Cílová skupina Aktivity Segmentace www.diakonie.cz

3.0 Kde, kdy a jak? www.diakonie.cz 12 www.diakonie.cz

Webové stránky (tzv. landing page) Tradiční offline média Kde? Webové stránky (tzv. landing page) Tradiční offline média Online média (blogy) Konference, kulaté stoly, workshopy, jiné příležitosti k veřejné prezentaci Sociální sítě Brožury, letáky, prezentace pro dárce, výroční publikace www.diakonie.cz 13 www.diakonie.cz

Pravidelně, systematicky, průběžně Kdy? Pravidelně, systematicky, průběžně Jde-li o velký projekt, je dobré naplánovat intenzivnější komunikaci soustředěnou na jednotlivé etapy / milníky projektu www.diakonie.cz 14 www.diakonie.cz

Nebojte se působit na emoce Je-li to možné, natočte video Jak? Stručně, srozumitelně Nebojte se působit na emoce Je-li to možné, natočte video Získávejte vlivné spojence / ambasadory / partnery Pokuste se vymyslet akci (nejlépe pravidelnou), do které se zapojí široká veřejnost E-mailové kampaně Placená propagace na FB zvyšuje zásah www.diakonie.cz 15 www.diakonie.cz

www.diakonie.cz 16 www.diakonie.cz

4.0 Marketing jako dialog? www.diakonie.cz 17 www.diakonie.cz

Komunikace na sociálních sítích: Role sociálních médií Komunikace na sociálních sítích: Prohlubuje a upevňuje vztahy se stávajícími dárci / podporovateli Pomáhá získat nové příznivce Pomáhá při náboru dobrovolníků Pomáhá při fundraisingu Znásobuje zásah dalších offline i online aktivit www.diakonie.cz 18 www.diakonie.cz

Proč sociální sítě? Je to místo, kde si lidé povídají a odkud čerpají informace Hlavní komunikační platforma nastupujících generací Je to (téměř) zadarmo Není to monolog, nýbrž DIALOG www.diakonie.cz 19 www.diakonie.cz

www.diakonie.cz 20 www.diakonie.cz

www.diakonie.cz 21 www.diakonie.cz

Shrnutí Marketingová komunikace pomáhá budovat dobré jméno Diakonie Zvyšuje povědomí veřejnosti o tom, co vaše středisko dělá Dobrý marketing může výrazně zvýšit úspěšnost fundraisingových aktivit www.diakonie.cz 22 www.diakonie.cz

Jsme tu pro vás!