Otázka, přítomný průběhový

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
Advertisements

Násobení a dělení lomených výrazů
Elektronická a písemná komunikace
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Způsoby hledání zaměstnání, úřad práce 1 – Hledání zaměstnání
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Můstkový usměrňovač, řízené usměrňovače
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Ukazovací zájmena VY_32_INOVACE_05_088
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Řezání vnitřních závitů
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Aritmetické operace v číselných soustavách
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Denní činnost VY_32_INOVACE_05_083
Housing VY_22_INOVACE_01_14
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Perfektum slabých sloves
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Forma a obsah VY_32_INOVACE_45_897
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Otázka, přítomný průběhový STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Otázka, přítomný průběhový VY_32_INOVACE_05_090 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 05 Anotace Otázka v anglické větě, přítomný čas průběhový Klíčová slova Stavba anglické věty, slovosled, přítomný čas průběhový, koncovka -ing, užití slovesa být Předmět Anglický jazyk Autor, spoluautor Jiří Černý Jazyk Čeština/angličtina Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let, Automechanik (obory H) Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje vlastní materiály SŠST Ústí nad Labem, Čelakovského 5

neboli umění zeptat se na cokoliv... OTÁZKA V ANGLICKÉ VĚTĚ neboli umění zeptat se na cokoliv...

přítomný čas průběhový Otázka v čase přítomném prostém je trochu těžší než v přítomném čase průběhovém, ale není to žádné drama. A hlavně, pokud se naučíte tuto větnou konstrukci, už Vás v angličtině nic moc horšího nepřekvapí. To je dobrá zpráva, ne? Už víme, že otázka v průběhovém čase vznikne prohozením míst mezi slovesem BÝT a osobním zájmenem. Ale jak je to v čase prostém, kde sloveso BÝT není ? V tomto případě si angličtina pomáhá tzv. pomocným slovesem DO, ve 3. osobě jednotného čísla tvarem DOES (ano, to je nám už ta známá a jediná vyjímka). A potom už je to vlastně všechno stejné. Podívejte se sami na větu “Chodím do školy v Ústí nad Labem”.

Připomeňme si základní vzorec stavby anglické věty v přítomném čase průběhovém. Sloveso BÝT ve správném tvaru DALŠÍ VĚTNÉ ČLENY koncovka ING OSOBA + + SLOVESO V ZÁKLADNÍM TVARU + + A můžeme se vrhnout na otázku. Tady je vzorec, o kterém jsme před chvílí mluvili. Ano, ten s tím prohozením

A takhle to má vypadat… …. Are you go ing Are you going to school ? DALŠÍ VĚTNÉ ČLENY SLOVESO BÝT ve správném tvaru SLOVESO V ZÁKLADNÍM TVARU koncovka ING OSOBA + + + + A takhle to má vypadat… DALŠÍ VĚTNÉ ČLENY SLOVESO BÝT ve správném tvaru SLOVESO V ZÁKLADNÍM TVARU koncovka ING + OSOBA + + + …. Are you go ing Are you going to school ? Jdeš do školy?

Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing WE AR E I AM Ukažme si to ještě jednou na příkladu otázky se slovesem hrát. Vyčasování takové věty vypadá takto. WE AR E Play+ing I AM Play+ing YO U AR E Play+ing YO U AR E Play+ing HE SHE IT THEY AR E Play+ing IS Play+ing

Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing Play+ing AM I WE AR E A teď to stejné převedeme na otázku AM I Play+ing AR E WE Play+ing YO U AR E Play+ing AR E YO U Play+ing HE SHE IT IS Play+ing AR E THEY Play+ing

A pár vět závěrem k procvičení… Chodíš do školy ? Tvůj otec pracuje ? Píšete dopis ? Plave to ?

Použité zdroje Použitý obrazový materiál pochází z fotoarchivu autora. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Použitý obrazový materiál pochází z fotoarchivu autora.