Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ.
Advertisements

Smíšené a listnaté lesy
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Co je to biom?.
Podnebné pásy 5. ročník.
Cizokrajné ekosystémy
PODNEBNÉ PÁSY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Lesy mírného pásu.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
MÍRNÝ PÁS.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Mírný pás – smíšené a listnaté lesy, stepi
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Stepi.
Evropa – vegetace 5. ročník
MÍRNÝ PÁS.
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Podnebí Evropy Zeměpis VY_32_INOVACE_455, 23. sada, Z3
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
1. ročník technického lycea
Stepi Poznáš zvířata stepí?
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Rozmanitost podmínek života na zemi
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STEPI.
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_06_IV_Z6_mírný_pás.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 16_Mírný pás
Amerika – Podnebí a přírodní krajiny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
14. f Vegetace mírného pásu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3363 Název Mírný podnebný pás Téma hodiny Předmět Přírodověda Ročník/y/ 5. ročník Anotace Materiál obsahuje informace o podnebí, rostlinách a živočiších v mírném podnebném pásu. Očekávaný výstup Žáci se seznámí s podnebím, rostlinami a živočichy v mírném podnebném pásu. Druh učebního materiálu Prezentace

Mírný podnebný pás Nachází se mezi subtropickým a polárním pásem na obou polokoulích. Žije zde největší jelenovité zvíře – los, nejvzácnější zvíře – panda, roste zde největší jehličnatý strom – - sekvoje obrovská

Podnebí Střídají se zde čtyři roční období: jaro, léto, podzim, zima Podnebí se mění se vzdáleností od moře: a) vnitrozemské (kontinentální) – velké rozdíly mezi zimou a létem, léta suchá a teplá, zimy velmi chladné b) přímořské (oceánské) – menší rozdíly mezi zimou a létem, více srážek c) proměnlivé – počasí se střídá po několika dnech ( patří sem i Česká republika)

Rostlinná společenstva Jehličnaté lesy (tajga) Smíšené a listnaté lesy Stepi

Tajga - nachází se na severním okraji mírného pásu Rostliny: smrk borovice jedle Živočichové: šelmy – medvěd, vlk, rys, puma (v Americe)

Smíšené a listnaté stromy - navazují na tajgu, přecházejí do listnatých lesů Rostliny: dub, buk, bříza, javor Živočichové: srnec, jelen, liška, mnoho drobných hlodavců

Stepi (prérie, pampy) - ve vnitrozemí mírného pásu horká a suchá léta, velmi studené zimy rozlehlé travnaté pláně – stepi (v Evropě), prérie ( v Severní Americe), pampy ( v Jižní Americe) Rostliny: trávy Živočichové: divoký kůň, osel, antilopa, bizon

Opakování Podnebí s velkými rozdíly teplot Přímořské podnebí Jehličnaté lesy Evropské travnaté pláně Listnaté stromy Jehličnaté stromy Největší jehličnatý strom Šelmy Býložravci Kontinentální Mírnější a vlhké Tajga Stepi Dub, buk, bříza, javor, Smrk, borovice, jedle Sekvoje obrovská Medvěd, vlk,rys, puma, liška Osel, antilopa, bizon, srnec, jelen, divoký kůň

Zdroje a prameny Archiv autora www.office.microsoft.com