ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Advertisements

ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Spisovatelé a ilustrátoři. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Fukalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
DELFÍN Martina Malárová a Veronika Vachůnková. POPIS DELFÍNA -Živí se rybami a dalšímy mořskými živočichy, např. korýši a hlavonožci. Spotřebuje jich.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Socializace jedince Mgr. Marie Mikulcová.
Exkurze z muzea.
Pravěk Vývoj člověka.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
Co považuješ za největší „vynález“ pravěku? A proč?
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
Vznik a vývoj člověka.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RUDOLF II..
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Obrázky k pochopení kapitola STATEČNÝ JINOCH E.Štorch Lovci mamutů
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Doba železná VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_4_DOBA ŽELEZNÁ
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_08   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Z dávných dob Lovci mamutů.
5. Test-vývoj, význam, rozdělení střelných zbraní
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
HOMINIZACE.
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
Doba kamenná.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Manufaktury a první stroje
Česká republika.
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_11 TÉMA: Slované
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
CO JSME SI ODNESLI Z EVROPY
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens) Člověk neandrtálský ( Homo sapiens neandertalensis) Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)

ČLOVĚK NEANDRTÁLSKÝ ( pračlověk, neandrtálec) Vědecký název podle údolí Neander u Dűsseldorfu (Německo) Menší, svalnatý, robustní postava nachýlená dopředu Velká mozkovna s menším čelem, mohutné nadočnicové valy Žil v tlupách, lov, uměl používat a rozdělat oheň Dovedl vyrábět lovecké a řeznické nástroje

Dorozumíval se posunky, skřeky Zemřelí byli pohřbíváni V ČR – jeskyně Šipka,jeskyně Kůlna, Švédův důl u Brna Vyhynuli v Evropě asi před 30 000 lety, nejsou přímými předky našich lidí

Londýn - Gibraltar byl zřejmě posledním místem v Evropě, na kterém se vyskytoval člověk neandrtálský, a to ještě před zhruba 24 000 let. Tým archeologů z Gibraltarského muzea totiž objevil v jeskyni Gorham nejmladší nalezené zbytky kostí a nářadí pravěkých lidí. Kosterní nálezy, které byly staré "pouze" 28 000 let, podle vedoucího výzkumného týmu Clivea Finlaysona dokonce naznačují, že poslední neandrtálec mohl tuto oblast opustit až před 24 000 lety.

Člověk vyspělý Tělo spíše „africké“ – přizpůsobené horku Vysoký, štíhlý, kratší trup, delší končetiny, úzký nos Mozkovna vysoká, klenutá, největší objem ze všech primátů Žili ve skupinách, společný život a lov vyžadoval lepší dorozumívání = používání symbolů, vznikla hlásková řeč Dovedl abstraktně myslet a vyjadřovat se Při výrobě nových a dokonalejších loveckých zbraní musel nejen pracovat, ale i přemýšlet = rozvoj výkonnosti mozku

HOMO HABILIS

HOMO ERECTUS

ČLOVĚK NEANDRTÁLSKÝ