Týden před volbami den po dni

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EXKURZE – ZA ARCHITEKTUROU A HISTORIÍ SEVEROVÝCHODNÍ ITÁLIE SPŠ A SOU UNIČOV –
Advertisements

LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
VOLEBNÍ PREFERENCE - ÚNOR TÉMA PRŮZKUMU: VOLEBNÍ PREFERENCE – ÚNOR 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice.
Data o nákupech, úhradách a vykázané péči JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. Platforma zdravotních pojištěnců.
Insolvenční řízení v ČR Zmar nebo nová šance?. Uspokojení věřitelů: World Bank65 % (údaj z dotazníkové akce) Reálná data ,4 % Co víme o insolvenčních.
ČAPÍ HNÍZDO. TÉMA PRŮZKUMU: ĆAPÍ HNÍZDO– BŘEZEN 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr ZADAVATEL: DENÍKY VLP TYP OTÁZEK: multiplechoice.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Tourism X Games Zimní Tourism X Games OBSAH 1)Kdo jsme 2)Zimní a Letní Tourism X Games )Řekli o Tourism X Games 4)Pozvání na Zimní Tourism.
Plánování včera, dnes a zítra…
VOLEBNÍ PREFERENCE - BŘEZEN 2016
Televize 8. ročník.
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_79_PRV1
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Testování hypotéz Testování hypotéz o rozdílu průměrů
PŘISTOUPENÍ K SMLOUVĚ OSA
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Interpolace funkčních závislostí
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Téma 11: Finanční plánování
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČAS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR
průběžná zpráva z 1. etapy sběru dat
Logika a metody výběru vzorku
Marketingový informační systém
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
Výběr výzkumného vzorku
KRAJSKÉ VOLBY OBSAH METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY.
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
všechny animace a obrázky - archiv autora
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Infokanál Obce Březnice
Národní srovnávací zkoušky v přijímacím řízení na MENDELU LDF
Postoje ke kojeneckým ústavům 29/3/2018
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Úvod do praktické fyziky
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
DUM - Digitální Učební Materiál
TŘÍDNÍ SCHŮZKY PROBĚHLÉ AKCE AKCE PŘED NÁMI EXKURZE VÍDEŇ
Co říká česká veřejnost?
Infokanál Obce Březnice
Vítáme Vás v Luhačovicích
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Transkript prezentace:

Analýza vlivu televizních debat na volební chování Daniel Prokop, MEDIAN

Týden před volbami den po dni Debata na TV PRIMA sledovanost 2,2 milionu Debata na ČT sledovanost 2,6 milionu Volební dny Miloš Zeman vs. Jiří Drahoš 51,5 : 48,5 pondělí 22. 1. úterý 23. 1. středa 24. 1. čtvrtek 25. 1. pátek 26. 1. sobota 27. 1. První vlna výzkumu pondělí a úterý Druhá vlna výzkumu středa a čtvrtek Třetí vlna výzkumu pátek a sobota

Metodika výzkumu Velikost vzorku Počet respondentů, kteří se zúčastnili všech tří vln: N=1146 Termín dotazování 1. vlna 22. 1. – 23. 1. 2018 (pondělí a úterý) 2. vlna 24. 1. – 25. 1. 2018 (středa a čtvrtek) 3. vlna 26. 1. – 27. 1. 2018 (pátek a sobota do 10 hodin) Metoda sběru dat Online dotazování (CAWI) Výběr Kvótní výběr Charakteristika výzkumu Reprezentativní výzkum populace oprávněných voličů ČR Reprezentativita Vzorek je reprezentativní pro dospělou populaci ČR podle: základních sociodemografických charakteristik (kraj, věk, pohlaví, vzdělání, velikosti obce) věk × vzdělání, pracovní status respondenta, užívání internetu účast a strana volená ve volbách do PSP 2017 účast a volený kandidát v 1. kole prezidentských voleb 2018 účast a volený kandidát v 2. kole prezidentských voleb 2013 (hrubá reprezentativita) Reprezentativita je kvotním výběrem a dovážením dat. Realizátor a zadavatel výzkum realizovala společnost MEDIAN s.r.o. Statistická chyba Náhodná statistická odchylka činí +/- 1,5 procentního bodu u postojů, které zastává 5 % respondentů až +/- 4 procentní body u postojů, které zastává 50 % respondentů.

Kromě dotazování i přímé měření sledovanosti debat - adMeter Multi-platform Mobile Tablet PC application HbbTV Multi-process Audio matching URL analysis Apps usage analysis GPS localization Code scanning Crossmedia Radio TV Internet Print Outdoor Měření sledovanosti debat audiomatchingem Verifikace deklarací o sledování (u respondentů ADM vycházíme z měření) Možnost vyčíslit délku sledování debaty Známe dlouhodobou frekvenci sledování různých kanálů

Zaznamenání debat a navazující akce respondentů Vzorek – všichni. Dotazování - den po odvysílání

Hodnocení moderování debaty na ČT a na TV Prima Vzorek – viděli alespoň kousek debaty. Dotazování: den po odvysílání

Zajímavost debaty na ČT a na TV Prima Vzorek – viděli alespoň kousek debaty. Dotazování: den po odvysílání

Hodnocení kandidátů v debatě na ČT a na TV Prima Vzorek – viděli alespoň kousek debaty. Dotazování: den po odvysílání

Přelivy postojů před a po debatě - diváci debat TV Prima a ČT

Proměna volebních postojů před a po debatě – diváci debaty PRIMA

Proměna volebních postojů před a po debatě – diváci debaty PRIMA

Jaký vliv měly debaty: Při kontrole vzdělání, věku, minulého volebního chování a intenzitu sledování kanálů

Schéma měření postojů na škálách 0-10 určitě se chce zúčastnit určitě se nechce zúčastnit určitě preferuje Drahoše určitě preferuje Zemana

Vliv debaty PRIMA na skupiny respondentů – průměrné posuny díky debatě klesá pravděpodobnost účasti roste pravděpodobnost účasti přechod k Drahošovi přechod k Zemanovi Zeman - přesvědčení Zeman volní Neví Drahoš - přesvědčení Drahoš volní Nevoliči Lineární regrese. Kontrolováno: věk, vzdělání, VMB, kandidát volený v prvním kole, intenzita sledování Prima

Vliv debaty ČT na skupiny respondentů – průměrné posuny díky debatě klesá pravděpodobnost účasti roste pravděpodobnost účasti přechod k Drahošovi přechod k Zemanovi Zeman - přesvědčení Zeman volní Neví Neví e Drahoš - přesvědčení Drahoš volní Nevoliči Lineární regrese. Kontrolováno: věk, vzdělání, VMB, kandidát volený v prvním kole, intenzita sledování ČT

Informace o realizátorovi výzkumu MEDIAN, s.r.o je nezávislá soukromá společnost pro výzkum trhu, médií a veřejného mínění & vývoj analytického a marketingového software. Společnost působí na trhu od roku 1993 a realizuje všechny typy kvalitativních i kvantitativních výzkumů trhu a veřejného mínění, včetně oficiálních mediálních měření a MML-TGI. O nás MEDIAN je členem odborných sdružení: SIMAR ESOMAR TGI Network American Marketing Association. Garance kvality Daniel Prokop 608 333 902 daniel.prokop@median.cz MEDIAN Národních hrdinů 73 Praha 9, 190 12 www.median.cz Tel: + 420 225 301 111 Kontakt