NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 13 TÉMA: Střídavé elektrické napětí.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Transformátor.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Elektrické stroje točivé
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
KMITAVÝ POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_32.
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Procvičení a upevnění učiva
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé napětí a proud – test B TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou testu učivo na téma STŘÍDAVÉ NAPĚTÍ A PROUD Speciální potřeby : žádné Druh učebního materiálu : prezentace, pracovní list - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 1.období, věková skupina : 14 - 15 let Žáci reagovali při procvičování učiva dle očekávání

Střídavé napětí a proud, test – List 1 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 1. Jaké střídavé napětí A efektní měříme voltmetrem ? B efektivní C afektivní ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 2. Vzorec pro výpočet A Umax = Uef /0,7 maximálního napětí : B Umax = Uef . 0,7 C Uef = Umax / 0,7 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Perioda A je doba, za kterou se děj začne opět opakovat B udává počet kmitů za jednu sekundu C je doba, po kterou se děj periodicky opakuje

Střídavé napětí a proud, test – List 2 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 4. Jak vzniká střídavý A otáčením magnetického elektrický proud ? pole v cívce B otáčením cívky v magnetickém poli C otáčením magnetické cívky v poli ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Sinusoida je A křivka znázorňující časový průběh střídavého elektrického proudu B přímka znázorňující časový průběh C křivka znázorňující časový průběh stejnosměrného elektrického proudu ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 6. Značka, jednotka, vzorec A f, Hz, f = 1/t frekvence : B f, Hz, f = T/1 C f, Hz, f = 1/T

Střídavé napětí a proud, test – List 3 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 7. Z čeho se skládá A primární cívka, sekundární cívka, transformátor ? jádro z magneticky tvrdé oceli B stator, rotor, jádro z magneticky měkké oceli C primární cívka, sekundární cívka jádro z magneticky měkké oceli ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 8. Generátor je zařízení, A se mění elektrická energie ve kterém na pohybovou B se mění velikost elektrického napětí C se mění pohybová energie na elektrickou ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 9. Jak dělíme generátory ? A na primární a sekundární část B na alternátory a dynama C na statory a rotory -------------------------------------------------------------------------------------------------------

Střídavé napětí a proud, test – List 4 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 10. V naší energetické soustavě A tepelné, větrné a jaderné užíváme tyto elektrárny : B tepelné, vodní a jaderné C tepelné, vodní a větrné ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 11. Velmi vysoké napětí je A od 220 kV B do 220 kV C od 22 kV ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 12. Co udává transformační A poměr mezi vstupním poměr ? a výstupním napětím B poměr mezi výstupním a vstupním napětím C poměr mezi výstupním a vstupním rozpětím

Střídavé napětí a proud, test – List 5 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 13. Zařízení ke změně velikosti A deformátor elektrického napětí je : B generátor C transformátor ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 14. Z čeho se skládá A stator, rotor, kotva generátor ? B stator, rotor, komutátor C stator, motor, kotva ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Střídavé napětí a proud, test – řešení A Úkol Správná odpověď 1. B 1 b. 2. A 1 b. 3. A 1 b. 4. B 1 b. 5. A 1 b. 6. C 1 b. 7. C 1 b. 8. C 1 b. 9. B 1 b. 10. B 1 b. 11. A 1 b. 12. B 1 b. 13. C 1 b. 14. A 1 b.

Střídavé napětí a proud, test – návrh hodnocení A Počet bodů Známka 14 b. – 13 b. 1 12 b. – 10 b. 2 9 b. – 6 b. 3 5 b. – 3 b. 4 2 b. – 0 b. 5

CITACE Archiv autora