Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Hradec Králové, 17. září O projektu Gentleman silnic 02 Historie Od prosince 2004 ve spolupráci s Policií ČR Jako první byl oceněn Jiří Lukáč z.
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
23. června 2015 PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Prázdniny bezpečnější
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dětské dopravní hřiště Liberec
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období plk. Ing. Tomáš LERCH 1.1.2019

Předběžný vývoj dopravní nehodovosti za měsíc říjen 2014   DN US TZ LZ HMŠ ALK 2005 15 737 117 431 2 380 791 269 600 668 Statistika od 1. října  2006 14 718 96 336 2 187 705 032 700 577 do 29. října  2007 15 035 93 286 1 972 705 216 100 608 2008 13 685 77 330 2 066 653 674 300 564 2009 6 684 87 270 2 018 445 674 700 437 2010 6 078 79 242 1 694 387 760 300 453 2011 6 696 57 283 1 975 407 453 000 469 2012 7 181 60 259 1 992 422 049 100 421 2013 7 512 47 221 1 869 415 565 600 406 2014 7 312 53 204 1 747 432 776 000 366 Rok 2014 a porovnání -8 425 -64 -227 -633 -358 493 600 -302 s roky minulými  -7 406 -43 -132 -440 -272 256 700 -211 -7 723 -40 -82 -225 -272 440 100 -242 -6 373 -24 -126 -319 -220 898 300 -198 628 -34 -66 -271 -12 898 700 -71 1 234 -26 -38 45 015 700 -87 616 -4 -79 -228 25 323 000 -103 131 -7 -55 -245 10 726 900 -200 6 -17 -122 17 210 400 97,34 112,77 92,31 93,47 104,14 90,15 index (rok 2013=100%) Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Předběžný vývoj dopravní nehodovosti za uplynulé období roku 2014   DN US TZ LZ HMŠ ALK 2005 161 840 911 3 748 23 650 7 953 497 600 6 923 Statistika od 1. ledna  2006 156 470 776 3 318 20 116 7 628 897 800 5 526 do 29. října 2007 148 689 933 3 344 21 268 6 905 046 800 6 164 2008 132 267 800 3 230 20 825 6 406 679 400 5 968 2009 61 248 689 2 978 19 915 4 099 265 500 4 778 2010 61 788 621 2 451 18 115 4 034 302 400 4 236 2011 61 136 580 2 652 18 767 3 762 114 000 4 358 2012 66 812 567 2 614 19 175 3 996 308 700 4 157 2013 69 627 478 2 378 18 934 4 080 761 300 3 891 2014 70 071 526 2 294 19 792 4 020 623 500 3 813 Rok 2014 a porovnání  -91 769 -385 -1 454 -3 858 -3 932 874 100 -3 110  s roky minulými -86 399 -250 -1 024 -324 -3 608 274 300 -1 713 -78 618 -407 -1 050 -1 476 -2 884 423 300 -2 351 -62 196 -274 -936 -1 033 -2 386 055 900 -2 155 8 823 -163 -684 -123 -78 642 000 -965 8 283 -95 -157 1 677 -13 678 900 -423 8 935 -54 -358 1 025 258 509 500 -545 3 259 -41 -320 617 24 314 800 -344 444 48 -84 858 -60 137 800 -78 100,64 110,04 96,47 104,53 98,53 98,00 index (rok 2013=100%)  Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Leden až září 2014 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 176 řidičů osobních automobilů 14 72 spolujezdců v osobních automobilech 10 68 chodců -8 66 řidiči motocyklů 11 47 cyklistů 1 19 řidičů nákladních automobilů 4 8 spolujezdců na motocyklech 7 spolujezdců v nákladních automobilech -1 3 řidiči jiného motorového vozidla 2 řidiči motocyklu do 50ccm řidiči mopedu řidič autobusu Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Leden až září 2014 – příčiny tragických DN Pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet usmrcených osob 1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 89 2. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 70 3. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 51 4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 27 5. nezvládnutí řízení vozidla 22 6. jiný druh nepřiměřené rychlosti 15 7. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 8. nedání přednosti při odbočování vlevo 9. nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti 14 10. nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Leden až září 2014 – zavinění dopravní nehody Viník, zavinění nehody leden - září 2014 Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcených Rozdíl usmrcených ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 53 277 84,9 100,1 436 92,2 45 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 2 347 3,7 110,3 26 5,5 6 z toho dětmi 250 0,5 122,0 1 0,0 CHODCEM 870 1,4 108,9 10 2,1 -4 341 0,7 113,7 2 JINÝM ÚČASTNÍKEM 87 0,1 74,4 -1 ZÁVADOU KOMUNIKACE 170 0,3 39,0 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 334 92,3 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ 5 388 8,6 114,9 -3 JINÉ ZAVINĚNÍ 286 82,2 0,2 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců od roku 2000 do roku 2013 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Vývoj počtu usmrcených chodců po měsících Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle viditelnosti Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle druhu komunikace Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle lokality a věku za rok 2013 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle viditelnosti, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců v obci a mimo obec, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle druhu komunikace, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců po hodinách, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Účast chodců na DN po hodinách, říjen až prosinec Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Vývoj počtu usmrcených cyklistů po měsících Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet dopravních nehod zaviněných cyklisty Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Hlavní příčiny dopravních nehod v nadcházejícím období - řidiči nepřizpůsobení rychlosti vozidla stavu a povaze vozovky, situaci v silničním provozu a klimatickým podmínkám nedodržení bezpečnostní vzdálenosti přejetí do protisměru vlivem zhoršených klimatických podmínek, ztráta orientace nevyhovující stav a funkčnost osvětlení na vozidle sjeté či nevyhovující pneumatiky na vozidle špatná funkčnost brzdové soustavy vozidla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Hlavní příčiny dopravních nehod v nadcházejícím období – nemotorizovaní účastníci neviditelnost chodce mimo obec, zejména za snížené viditelnosti – nepoužívání reflexních prvků na oděvech, chůze po nesprávné straně vozovky neviditelnost chodce v obci, zejména v místech bez veřejného osvětlení nebo v jeho stínu - nepoužívání reflexních prvků na oděvech, chůze mimo chodník nebo po nesprávné straně vozovky, nebezpečné přecházení vozovky cyklisté - jízda na neosvětleném jízdním kole, bez odrazek a reflexních prvků, jízda po nesprávné straně vozovky, nepoužívání ochranných pomůcek Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Rizika podzimního a zimního období na pozemních komunikacích snížená viditelnost, zkracující se denní doba zhoršené klimatické podmínky – déšť, mrholení, mlhy, sníh, mráz teplotní změny komunikací zejména v ranních hodinách, lokální námrazy hůře viditelné vodorovné značení (mlha, sněhová pokrývka), znečištění silnic v blízkosti výjezdů ze staveb Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Doporučení pro řidiče motorových vozidel připravit vozidlo na zimní sezónu (nemrznoucí směsi do vozidel, stěrače, osvětlení, zimní pneumatiky) pravidelně kontrolovat stav osvětlení vozidel (funkčnost, čistota) správné a včasné používat světla do mlhy zkontrolovat funkčnost brzdového systému přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky a dopravní situaci dodržovat větší bezpečnostní vzdálenost dbát zvýšené opatrnosti v místech s pravděpodobným výskytem chodců – jak v obci, tak zejména mimo ni sledovat aktuální dopravní zpravodajství přibalit na cesty výbavu pro zimní období (deka, lopatka apod.) Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Doporučení pro ostatní účastníky silničního provozu věnovat zvýšenou pozornost situaci v silničním provozu používat reflexní prvky a světlé oblečení při snížené viditelnosti, zejména mimo obec – vidět a být viděn brát ohled na klimatické podmínky a stav komunikace není-li chodník, používat k chůzi správnou stranu vozovky chovat se na přechodech pro chodce zvlášť opatrně používat na jízdním kole odrazky a stanovené osvětlení Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Opatření Policie České republiky kontrola chování všech účastníků silničního provozu dopravně bezpečnostní akce zaměřená na rizikové období (podzimní prázdniny, památka zesnulých) a rizikové skupiny účastníků (viditelnost chodců a cyklistů) v rizikových oblastech (regionální opatření) zviditelňování nemotorizovaných účastníků silničního provozu v rámci běžného výkonu služby – rozdávání reflexních pásků (celkem 18 000 ks - Zdravotní pojišťovna MV ČR a BESIP MD ČR) kontrola technického stavu vozidel (funkčnost osvětlení, stav pneumatik) kontrola sjízdnosti komunikací, aktualizace dopravního zpravodajství Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Mysleme na vlastní bezpečnost – buďme v silničním provozu viditelní. Děkuji za pozornost plk. Ing. Tomáš LERCH Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019