ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Vylučovací soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
VÝROBA CUKRU Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov, Jiráskova 888.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_08_FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ RYCHLOST CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: FAKTORY.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Směsi-II USAZOVÁNÍ, ODSTŘEĎOVÁNÍ, FILTRACE, KRYSTALIZACE, DESTILACE, REKTIFIKACE, SUBLIMACE Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Látky, tělesa, směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Dělení směsí Chemie – 8. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Předtest – vlastnosti látek
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
Směsi.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
Teplo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
LÁTKA A TĚLESO. LÁTKA A TĚLESO ? Umíš odpovědět Co je to těleso Co je to látka Jaký je rozdíl mezi tělesem a látkou Čím se liší tělesa a čím látky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
Uváděj písmenem typ směsi
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Člověk a příroda – fyzika
FÁZOVÝ DIAGRAM.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základy chemických technologií
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ

usazování – oddělování na základě rozdílné hustoty složek např. písek + voda, olej + voda filtrace – oddělování pevných složek směsi od kapalných nebo plynných látek přes různé filtry (síta, plátno, papír) např. hlína+voda, vzduchový filtr, pískový filtr,…

odpařování – urychlíme zahříváním krystalizace – některé látky se mohou vylučovat z roztoku v podobě krystalů např. modrá skalice, sůl, cukr, …

destilace - využívá při oddělování rozdílné teploty varu jednotlivých složek - látky se odpařují při různých teplotách a pak zpět kondenzují např. destilace alkoholu z ovocného kvasu, destilace ropy,…

Popiš destilační aparaturu: teploměr chladič varná baňka se směsí destilát kahan

sublimace – pevné látky se přímo mění na plynné látky např. přečištění jódu, naftalínu

odstřeďování – využívá odstředivé síly ( odstředivky, pračka,...)

extrakce (vyluhování) – oddělovaná složka se rozpustí vhodným rozpouštědlem a získaný roztok se oddělí od směsi filtrací

Zdroje obrázků: vlastní galerie obrázků http://www.zschemie.euweb.cz/smesi/smesi14.html http://www.veterinasuchdol.cz/vybaveni/odstredivka_detail.jpg http://www.avis-vs.cz/files/Image/bile/pracky/ELEEWF12270W.jpg http://img.radio.cz/pictures/muzea/lidovych_palenic1.jpg http://www.zatlanka.cz/fotogalerie/praktika-z-chemie/4sublimace_jodu.jpg http://www.zatlanka.cz/fotogalerie/praktika-z-chemie/6krystalizace_skalice.jpg http://www.zatlanka.cz/galerie-praktika-z-chemie/ http://www.fichema.cz/bmz_cache/6/6d2a1b6c56be83a0582499854c941414.image.150x112.jpg http://pdf.uhk.cz/kch/diplomka/emulze.jpg http://www.tcm-point.cz/pic/07.jpg http://www.gastroplus.cz/wp-content/uploads/2011/12/caj-cremesso-ovocny.jpg http://mladazena.maminka.cz/assets/mlada-zena/dieta/prirodni-lekarna/rostlinny_material_200.jpg http://www.zschemie.euweb.cz/smesi/destilace.jpg