Zásady při psaní obchodních dopisů Autor: Libuše Bendová
Komunikace v obchodním styku Tematický okruh Komunikace v obchodním styku Anotace Žáci 3. ročníku, obor Obchodní akademie, předmět Písemná a elektronická komunikace. Zásady pro psaní obchodních dopisů Metodický pokyn Žáci se seznámí se zásadami stylizace obchodních dopisů, při powerpointové prezentaci si dělají vlastní poznámky. Druh materiálu Prezentace Datum tvorby 9. září 2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Be1_1 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154
Čtyři zásady na úvod ZÁSADA PRVNÍ Odesílaný dopis je vizitkou pisatele. Svědčí o kvalitě práce organizace, o osobnosti jednotlivce. Musí být správný po stránce věcné, slohové, pravopisné, esteticky upraven. Je neomluvitelné, aby byl odeslán dopis s chybami . Nikdy nezapomeneme po sobě dopis přečíst. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154
Jde-li o dvě různé věci, zašleme dva dopisy. ZÁSADA DRUHÁ Jeden dopis se má týkat jedné záležitosti, i když píšeme témuž adresátovi. Jde-li o dvě různé věci, zašleme dva dopisy. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154
Na individuálně napsaný dopis odpovíme vždy. ZÁSADA TŘETÍ Na individuálně napsaný dopis odpovíme vždy. Pokud nemůžeme vyhovět, odpovíme také. Sdělíme, že jsme dopis obdrželi, a uvedeme důvody, proč vyhovět nemůžeme. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154
Na došlý dopis odpovíme ihned, nejdéle do jednoho týdne. ZÁSADA ČTVRTÁ Na došlý dopis odpovíme ihned, nejdéle do jednoho týdne. Není-li to z objektivních důvodů možné, potvrdíme příjem dopisu a sdělíme, že zprávu podáme v určité lhůtě (např. do tří týdnů). EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154
Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995, ISBN 80-7168-192-X. FLEISCHMANNOVÁ, Emílie; JONÁŠ, Ivan; KULDOVÁ, Olga. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005, ISBN 80-7168-924-6. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154