Toky v sítích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární klasifikátor
Advertisements

Grafové algoritmy.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
PLANARITA A TOKY V SÍTÍCH
Dopravní úloha Literatura Kosková I.: Distribuční úlohy I.
OBECNÉ OPTIMALIZAČNÍ MODELY
Stavový prostor. • Existují úlohy, pro které není k dispozici univerzální algoritmus řešení • různé hry • problém batohu, problém obchodního cestujícího.
Dualita úloh lineárního programování a analýza citlivosti
Zajímavé aplikace teorie grafů
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Síťová analýza RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
Lineární programování Simplexový algoritmus
Základy lineárního programování
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
TI 7.1 NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6. TI 7.2 Nejkratší cesty z jednoho uzlu Seznámíme se s následujícími pojmy: w-vzdálenost (vzdálenost na.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Formulace a vlastnosti úloh lineárního programování
Stromy.
Další typy dopravních problémů
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
TEORIE HER.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Grafové pojmy Projekt učitelé.
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
Teorie grafů.
P-těžké, np-těžké a np-úplné problémy
Matematické metody optimalizace Tomáš Vaníček Katedra inženýrské informatiky Stavební fakulta ČVUT Thákurova 7, Praha 6 Dejvice, b407
KIV/PRO Cvičení Nejkratší cesta Vstup – N měst – Mezi některými dvojicemi měst vedou obousměrné silnice, zadány délky cest Výstup – Nejkratší.
Gradientní metody Metoda největšího spádu (volný extrém)
hledání zlepšující cesty
Automaty a gramatiky.
Lineární programování - charakteristika krajních bodů
Kanonické indexování vrcholů molekulového grafu Molekulový graf: G = (V, E, L, ,  ) Indexování vrcholů molekulového grafu G: bijekce  : V  I I je indexová.
Vstup: Úplný graf G=(V,E), ohodnocení hran d:E → R + Výstup: Nejkratší Hamiltonovská cesta HC v grafu G Najdi minimální kostru K grafu G Pokud K neobsahuje.
Planarita a toky v sítích
Vyhledávání vzorů (template matching)
Teorie čísel Prvočíslo Generování prvočísel: Erathosenovo síto
Les, stromy a kostry Kružnice: sled, který začíná a končí ve stejném vrcholu, ostatní vrcholy jsou různé Souvislý graf: mezi každými dvěma vrcholy existuje.
Doc. Josef Kolář (ČVUT)Prohledávání grafůGRA, LS 2010/11, Lekce 4 1 / 15Doc. Josef Kolář (ČVUT)NP-úplné problémyGRA, LS 2012/13, Lekce 13 1 / 14 NP-ÚPLNÉ.
Doc. Josef Kolář (ČVUT)Prohledávání grafůGRA, LS 2010/11, Lekce 4 1 / 15Doc. Josef Kolář (ČVUT)Toky v sítích IIGRA, LS 2013/14, Lekce 10 1 / 35 TOKY V.
Hledání silně souvislý komponent Silně souvislá komponenta orientovaného grafu G= (V,E) je maximální množina uzlů UV taková že ∀ u,v ∈ V : u je dosažitelné.
MME51 Ekonomicko-matematické metody 5 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
MME41 Ekonomicko-matematické metody 4 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
NEJKRATŠÍ CESTY Nejkratší cesty - kap. 6.
Úvod do databázových systémů
Dvourozměrné geometrické útvary
Ukázka Výklad pravidel Bodování
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Operační výzkum Lineární programování Dopravní úloha nevyrovnaná.
MODELY TEORIE GRAFŮ.
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
MINIMÁLNÍ KOSTRA V GRAFU
Induktivní statistika
1 Lineární (vektorová) algebra
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
Lineární optimalizační model
Dvourozměrné geometrické útvary
Taxonomie problémů, případ NP není P
ANALÝZA A KLASIFIKACE DAT
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Soustavy lineárních rovnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

Toky v sítích

Síť Orientovaný graf, Hrany ohodnoceny reálnými čísly (kapacita hrany) Dva speciální vrcholy zdroj spotřebič Formálně: Síť je čtveřice (G, z, p, c), kde G je orientovaný graf z je uzel grafu G, do nějž nevchází žádné hrany p je uzel grafu G, z nějž nevychází žádné hrany c: HR+0 je funkce přiřazující hranám ohodnocení (kapacitu, maximální průtok)

Tok Tok v síti je ohodnocení hran f: HR+0, které splňuje 0≤f(h)≤c(h) pro každé hH zachování toku (Kirhofův zákon): Velikost toku |f| je součet toků výstupních hran zdroje (= vstupních hran spotřebiče)

Řez Množina hran, po jejichž odstranění by v síti nezbyla žádná cesta ze zdroje do stoku velikost řezu je rovna součtu kapacit hran v řezu Počet všech možných řezů je 2|V|-2

Velikost toku a velikost řezu Je-li f tok a (V,W) řez, pak platí |f| ≤ c(V,W) Tedy: Pro každý tok a každý řez platí, že velikost toku není větší než velikost řezu

Další síťové pojmy Maximální tok v síti je takový tok, který má největší možnou velikost. Rezervní kapacita hrany cf(h) = c(h) – f(h) je-li cf(h) = 0, hovoříme o nasycení hrany h Rezervní kapacita cesty je minimum rezervních kapacit hran na této cestě Nasycená cesta je cesta s nulovou rezervní kapacitou tj. některé hrana je nasycená Rezervní síť je podgraf tvořený pouze hranami s kladnou rezervní kapacitou

Rozšiřující cesta Rozšiřující (též zlepšující) cesta cesta ze z do p taková, že pro každou hranu platí, že cf(h)>0 Rezerva hrany je rovna rezervní kapacitě hrany, tj. c(h) – f(h) pro hrany ve směru cesty toku přiřazenému hraně, tj. f(h) pro hrany proti směru cesty

Proč je třeba uvažovat i o „zpětných“ hranách

Maximální tok a rozšiřující cesta Ford Fulkensonova věta (o maximálním toku a minimálním řezu): Velikost toku v síti je maximální právě tehdy, když v rezervní síti neexistuje rozšiřující cesta

Věta o maximálním toku a minimálním řezu Zobecnění: Následující tvrzení jsou ekvivalentní f je maximální tok v síti neexistuje zlepšující cesta existuje řez (S,T) takový, že |f| = c(S,T)

Hledání maximálního toku v síti U každé hrany udržujeme dvojici (tok, kapacita) Na začátku přiřadíme všem hranám sítě nulový tok Nalezneme rezervní cestu ze zdroje do spotřebiče Identifikujeme nejmenší rezervu  hrany na této cestě Na hranách ve směru cesty zvýšíme tok o  Na hranách proti směru cesty snížíme tok o  Opakujeme tak dlouho, dokud existuje rezervní cesta

Gradientní algoritmy Chci najít optimální řešení nějaké optimalizační úlohy. Náhodně vygeneruji nějaké přípustné řešení. Podívám se, kterým směrem se řešení lokálně nejvíce zlepšuje. Pokud takový směr nenajdu, s řešením končím Pokud takový směr najdu, vydám se tímto směrem a jdu tak dlouho, dokud se řešení zlepšuje Pokračuji bodem 3

Princip horolezce

Příklady úloh, kdy lze princip horolezce použít Výstup na Ararat Lineární programování Toky v sítích

Příklady úloh, kdy použití principu horolezce nevede k optimu Výstup na Mt. Everest Úloha o batohu Hledání nejkratší cesty v grafu Úloha obchodního cestujícího

Příklad na toky v sítích Je dana transportni sit o 10 vrcholech a 16 hranach. Zdrojem toku je vrchol 4, spotrebicem vrchol 8. Dolni omezeni toku v kazde hrane je nulove, kapacity hran C jsou dany tabulkou: PV KV C PV KV C PV KV C -------------- -------------- -------------- 1 8 6 4 6 6 7 5 7 2 8 4 4 7 5 9 8 8 3 7 8 4 10 7 10 7 5 3 8 8 5 1 3 10 9 3 3 9 5 5 2 3 4 3 9 6 8 8 Vypoctete maximalni tok od zdroje ke spotrebici. Napiste velikost maximalniho toku. Najdete take rez s minimalni kapacitou

Příklad PV KV C T 1 8 6 2 4 3 7 9 5 PV KV C T 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

Zavedu ve všech hranách nulový tok PV KV C T 1 8 6 2 4 3 7 9 5 PV KV C T 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

U každé hrany spočítám její rezervní kapacitu R = C - T PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 PV KV C T R 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

Zkontroluji, které hrany jsou nasycené, a tudíž je nemohu používat, v tomto případě žádná PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 PV KV C T R 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

Nyní prohledávám graf a hledám zlepšující cestu z vrcholu 4 do vrcholu 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 PV KV C T R 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 6 7 10 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

Nalezli jsme zlepšující cestu 4 -> 3 -> 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 6 7 10 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Nalezli jsme zlepšující cestu 4 -> 3 -> 8

Nalezli jsme zlepšující cestu 4 -> 3 -> 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 9 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Nalezli jsme zlepšující cestu 4 -> 3 -> 8

Kapacita této cesty je 8 (minimum z příslušných hodnot R). PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 9 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Kapacita této cesty je 8 (minimum z příslušných hodnot R).

Upravím tedy tok (na hranách 4 -> 3 a 3->8 ho zvýším o 8. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 9 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Upravím tedy tok (na hranách 4 -> 3 a 3->8 ho zvýším o 8.

Upravím i rezervní kapacity R. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 9 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Upravím i rezervní kapacity R.

Zpětné hrany 8->3 a 3->4 není třeba přidávat. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 9 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Zpětné hrany 8->3 a 3->4 není třeba přidávat.

PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Opět budu hledat zlepšující cestu z vrcholu 4 do vrcholu 8. Hrana 3->8 je nasycená, tu nemohu použít.

PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 6 7 10 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Opět budu hledat zlepšující cestu z vrcholu 4 do vrcholu 8. Hrana 3->8 je nasycená, tu nemohu použít.

PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 6 7 10 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9

Nalezl jsem zlepšující cestu 4->6->8, její kapacita je 6 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 6 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Nalezl jsem zlepšující cestu 4->6->8, její kapacita je 6

Zvýším tok podél této cesty o 6 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 6 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Zvýším tok podél této cesty o 6 Celková velikost toku v síti je nyní 8+6=14

Upravím zbytkové kapacity R. Zpětné hrany opět není třeba přidávat. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 6 3 6 7 10 8 8 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Upravím zbytkové kapacity R. Zpětné hrany opět není třeba přidávat. Zablokuji nasycenou hranu 4->6.

Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 7 10 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8

Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 7 10 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8

Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 3 7 10 5 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Opět hledám zlešující cestu ze 4 do 8

Nalezl jsem zlepšující cestu 4->3->9->8, její kapacita je 1. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 1 3 7 10 5 9 5 8 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 8 Nalezl jsem zlepšující cestu 4->3->9->8, její kapacita je 1.

Toky po zlepšující cestě zvýším o 1. Celková velikost toku je 15. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 1 3 7 10 5 9 5 8 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 8 Toky po zlepšující cestě zvýším o 1. Celková velikost toku je 15.

Upravím rezervní kapacity. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 1 3 7 10 5 9 5 8 Upravím rezervní kapacity. Tentokrát je třeba přidat zpětnou hranu 9->3 s rezervní kapacitou rovnou velikosti toku v hraně 3->9, tedy 1 Zablokuji nasycenou hranu 4->3. 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z 8

Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 10 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4.

Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 10 5 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4.

Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 10 9 5 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4.

Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 10 5 9 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z 1 2 Další hledání zlepšující cesty z 8 do 4.

PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 7 10 3 5 9 7 4 10 7 5 1 3 2 6 8 9 Z 1 2 3 8 Byla nalezena zlepšující cesta 4->10->9->8, její kapacita je 3.

Zvýším toky po této cestě o 3. Celková velikost toku je nyní 18. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 7 10 3 5 9 7 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 1 2 3 8 Zvýším toky po této cestě o 3. Celková velikost toku je nyní 18.

Upravím rezervní kapacity Zařadím zpětnou hranu 9->10. 3 8 4 9 6 10 PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 4 7 7 10 3 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 5 9 7 1 2 3 8 Upravím rezervní kapacity Zařadím zpětnou hranu 9->10. Vyřadím nasycenou hranu 10->9.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 7 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 7 5 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Z vrcholu 10 žádná další nenasycená hrana nepokračuje. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 7 5 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Z vrcholu 10 žádná další nenasycená hrana nepokračuje.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 1 7 5 2 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Nalezena zlepšující cesta 4->7->5->1->8 s kapacitou 3. PV KV C T R 1 8 6 2 4 3 7 9 5 3 6 7 1 7 5 8 5 2 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Nalezena zlepšující cesta 4->7->5->1->8 s kapacitou 3.

Podél zlepšující cesty upravím tok Celková velikost toku je 21. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 3 6 7 1 7 5 8 5 2 4 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Podél zlepšující cesty upravím tok Celková velikost toku je 21.

Upravím rezervní kapacity hran. Přidám zpětné hrany 1->5 a 5->7. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 3 6 7 1 7 5 8 5 2 4 3 8 4 9 6 10 5 1 4 10 7 3 5 1 2 6 8 9 Z 10 Upravím rezervní kapacity hran. Přidám zpětné hrany 1->5 a 5->7. Vyřadím naszcenou hranu 5->1.

Hledání zlepšující cesty PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 7 4 4 10 7 3 5 2 6 8 9 Z 1 10 Hledání zlepšující cesty

Hledání zlepšující cesty PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 7 5 4 4 10 7 3 5 2 6 8 9 Z 1 10 Hledání zlepšující cesty

PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 4 7 8 5 3 4 2 2 4 4 10 7 3 5 2 6 8 9 Z 1 10 Nalezena zlepšující cesta 4->7->5->2->8 její kapacita je 2.

Zvětším tok podle nalezené cesty o 2. Celková velikost toku je 23. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 4 7 8 5 3 4 2 2 4 4 10 7 3 5 2 6 8 9 Z 1 10 Zvětším tok podle nalezené cesty o 2. Celková velikost toku je 23.

Upravím rezervní kapacity. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 4 7 8 5 3 4 2 2 3 8 4 9 6 10 5 1 7 4 4 10 7 3 5 2 1 6 8 9 Z 10 Upravím rezervní kapacity. Zařadím zpětnou hrany 2->5 a zvětším kapacitu zpětné hrany 5->7. Vyřadím nasycenou hranu 4->7.

Hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 4 4 10 7 3 5 2 1 6 8 9 Z 10 Hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 2 1 5 2 8 2 4 4 7 4 10 7 3 5 2 1 6 8 9 Z 5 10 Nalezena zlepšující cesta 4->10->7->5->2->8 s kapacitou 1.

Upravím tok po této cestě Celková velikost toku je 24. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 2 1 5 2 8 2 4 4 7 4 10 7 5 2 3 1 6 8 9 Z 5 10 Upravím tok po této cestě Celková velikost toku je 24.

Upravím rezervní kapacity. Zavedu zpětnou hranu 7->10. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 8 2 1 5 2 3 8 4 9 6 10 5 1 7 2 2 4 4 7 4 10 7 3 5 2 6 8 1 9 Z 5 10 Upravím rezervní kapacity. Zavedu zpětnou hranu 7->10. Upravím kapacity zpětných hran 2->5 a 5->7. Vyřadím nasycenou hranu 5->2.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 7 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 5 7 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Další hledání zlepšující cesty ze 4 do 8.

Neexistuje tedy další zlepšující cesta ze zdroje do spotřebiče PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 5 7 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Z žádného dosažitelného vrcholu již nevede nenasycená hrana ani zpětná hrana Neexistuje tedy další zlepšující cesta ze zdroje do spotřebiče Nalezené řešení je optimální

Velikost maximálního toku je 24. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 5 7 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Velikost maximálního toku je 24. Tok samotný je v tabulce ve sloupci T. Vrcholy 4,10,7,5 tvoří levou stranu minimálního řezu.

Jejich celková kapacita (i tok v nich) je 9+6+3+3+3=24. PV KV C T R 1 8 6 3 2 4 7 9 5 3 8 4 9 6 10 5 1 7 2 5 7 4 4 10 7 3 6 8 2 5 1 9 Z 10 Nasycené hrany 4->3,4->6,10->9,5->1 a 5->2 tvoří tento minimální řez. Jejich celková kapacita (i tok v nich) je 9+6+3+3+3=24. To je stejná hodnota jako je velikost maximálního toku.