PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_13_01_ba nka, bankomat Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Objem a povrch kvádru a krychle
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
MATEMATIKA Funkce.
Digitalizace výuky Příjemce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Vypočítej a zaokrouhli
Bazální metabolismus Výpočet denního energetického výdeje
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PROCENTA - trojčlenkou
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Eva Černá, Plzeň
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
MATEMATIKA Čísla přirozená – základní početní operace.
Procenta v „autařské“ praxi
Násobení a dělení číslem 5
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
DIGITÁLNÍDIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rovnice HRA.
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
směsi roztoky Slovní úlohy o směsích Výkladová úloha Řešené příklady
Poměr a trojčlenka - opakování
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na přímou úměrnost trojčlenkou. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš

JAK POZNÁM, ŽE SE JEDNÁ O PŘÍMOU ÚMĚRNOST? Řeknu si: Kolikrát se zvětší (zmenší) jedna veličina, tolikrát se zvětší (zmenší) druhá veličina. Příklady: Kolikrát víc kg zboží koupím, tolikrát víc Kč zaplatím (za podmínky, že se cena zboží nemění). Kolikrát víc km ujedu, tolikrát víc litrů benzínu potřebuji (za podmínky, že je stejná spotřeba benzínu). Kolikrát míň kroků udělám, tolikrát míň metrů ujdu (za podmínky, že je můj krok stále stejný). Umíš vytvořit další příklady?

Šest čokolád stojí 144 Kč. Kolik Kč stojí pět stejných čokolád? Řešení, které jsi zatím používal: Řešení trojčlenkou: 6 čokolád ……………. 144 Kč 5 čokolád ……………. x Kč 1 čokoláda …….. 144 : 6 = 24 5 čokolád ……….. 24 . 5 = 120 Pět čokolád stojí 120 Kč. 6 čokolád …………. 144 Kč 5 čokolád …………. x Kč x = 144 . 𝟓 𝟔 = 120 (od paty ke špičce) Pět čokolád stojí 120 Kč. Doporučení: Další příklady počítej trojčlenkou, uvidíš, je výhodnější.

ZA 8 HODIN VYROBÍ V TOVÁRNĚ 460 AUT ZA 8 HODIN VYROBÍ V TOVÁRNĚ 460 AUT. KOLIK STEJNÝCH AUT VYROBÍ ZA 18 HODIN? Pokus se tento příklad spočítat sám. 8 hodin ………. 460 aut 18 hodin ……… x aut x = 460 . 𝟏𝟖 𝟖 = 1035 x = 1035 aut Za 18 hodin v továrně vyrobí 1035 aut.

Z 7,5 l mléka se vyrobí 1,5 kg tvarohu Z 7,5 l mléka se vyrobí 1,5 kg tvarohu. Kolik litrů mléka je třeba na výrobu 23 kg tvarohu? Počítej sám: Vyber správnou odpověď: Počítal jsi vůbec? Správná odpověď uvedena nebyla. Odpověď je: 115 litrů mléka 125 litrů 86 litrů 116 litrů 256 litrů

Za 2 hodiny 30 minut přepíše písař 30 stran textu Za 2 hodiny 30 minut přepíše písař 30 stran textu. Kolik stran přepíše za 1 hodinu 30 minut? Počítej sám: Vyber správnou odpověď: 12 stran 19 stran 18 stran 20 stran