ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
Pravidla pro počítání s mocninami
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Derivace složené funkce jedné proměnné
Úpravy algebraických výrazů
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výrazy.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Sčítání a násobení výrazů
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Rozklad mnohočlenů na součin
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Elektronická učebnice - II
Racionální čísla.
MOCNINY.
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Druhá mocnina.
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání celých čísel
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Písemné násobení trojciferným činitelem
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní výkony, které obsahuje tento výraz.

Početní operace Součet: a + b sčítání Rozdíl : a – b odčítání Součin : a . b násobení Podíl : a : b dělení

Zapiš jako číselný výraz a vypočítej: číslo 132 zvětši dvakrát číslo 132 zvětši o 22 číslo 132 zmenši o součet čísel 32 a 25 součet druhých odmocnin čísel 9 a 16 druhá odmocnina součtu čísel 9 a 16 součin čísla 6 a druhé mocniny čísla 20 součet druhých mocnin čísel 6 a 8 součet čísel 17 a 54 zmenšený o 100 druhá odmocnina podílu čísel 81 a 9 zmenšená o 6 součin součtu čísel 6 a 8 a rozdílu čísel 8 a 6

Zapiš jako číselný výraz a vypočítej: 132 . 2 = 264 132 +22 = 154 132 – (32 + 25) = 75 6 . 202 = 2400 62 + 82 = 100 (17 + 54) – 100 = - 29 10) (6 +8) . (8 – 6) = 28

Výpočet hodnoty výrazu Ve výrazu bez závorek nejprve umocňujeme a odmocňujeme potom násobíme a dělíme a nakonec sčítáme a odčítáme Ve výrazu se závorkami nejprve vypočítáme hodnoty výrazů v závorkách – odstraníme závorky Při odstraňování závorek začínáme okrouhlými, které jsou nejvíc „uvnitř“, pak odstraníme hranaté a nakonec „vnější“ složené závorky

Vypočítej:

Výsledky: 3 3) -0,09 4) 3 5) 9,525 6) 38,72 7) 1,04 8) 1