Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 25 AnotaceSeznámení.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 24 AnotaceDefinice.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceZakreslování.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
Základy automatického řízení 1
Elektrické stroje točivé
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Okna VY_32_INOVACE_45_906 Projekt.
Poruchy stropů VY_32_INOVACE_27_537
Vlastnosti stavebních materiálů
Zpětná vazba v zesilovačích 2
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Zřizování nových příček - opakování
Architektonická kompozice
Názvosloví a typy střech
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Technické materiály - nekovy - plasty - spojování, skladování
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Současná architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Účetnictví – význam informací
Základní zapojení zesilovačů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Stropy VY_32_INOVACE_02_021 Projekt.
Programování a simulace CNC strojů I.
Dálný východ a Amerika VY_32_INOVACE_46_919
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje KOMÍNY VY_32_01_001_INOVACE Projekt.
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Čistírna odpadních vod
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Kovové střešní krytiny
Chemické vlastnosti technických materiálů
Pravěké megalitické stavby
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Úvod do fyziky opakování
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Rozdělení komínů VY_32_INOVACE_01_002
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
Essen und Trinken VY_22_INOVACE_07_125
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Česká architektura 50. – 80. let
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Kladkostroje a visuté kočky
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Měření v dílenské praxi
Regulátory integrační
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Gotická architektura VY_32_INOVACE_46_928
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Veřejná kanalizace VY_32_INOVACE_16_315
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Řezání vnějších závitů
Zřizování nových příček
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Stavba dřeva VY_32_INOVACE_28_555
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Směry v poválečné architektuře
Transkript prezentace:

Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 46 Anotace Stručné shrnutí římské architektury Klíčová slova Řím, emplekton, Pantheon, bazilika, thermy, koloseum, circus Předmět Architektura Autor, spoluautor Ing. arch. Ota Zápotocký Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, následná diskuze Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 16 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Řím střední část Apeninského poloostrova (Itálie), postupně na přelomu letopočtu jedna z největších starověkých říší královské období – 753 př. n. l. (založení Říma) – 509 př. n. l. republika – 509 – 31 př. n. l. císařství – do roku 476 n. l. dřevo na stropy a krovy, cihly nepálené i pálené, kámen, smíšené zdivo, terakota, emplekton – litý materiál se štěrkem prokládaný kameny (obdoba betonu), dokonale zvládli klenbu (i z emplektonu), vyspělé inženýrské stavitelství, kombinací architrávového a klenebného systému vytvořili svébytnou římskou architekturu, častý tzv. římský způsob výstavby – dodatečné povrchové úpravy hrubé stavby

městské šlechtické domy s atriem, činžovní obytné domy až o 5-6 podlažích, podélné i kruhové chrámy, divadla, curie (radnice), thermy (lázně), baziliky (tržní a soudní budovy), cirky (obdoba řeckých hippodromů), cirky (stadiony), kolosea (kruhové nebo elipsovité arény), vítězné oblouky, katakomby, visuté akvadukty (vodovody), viadukty (mosty), průplav mezi Rudým mořem a ramenem nilské delty (Středomořím), obranné valy a vojenské stanice, ... silnice Via Apia, akvadukt v Nimmes, Forum Romanum, Bazilika Maxentiova, Trajánův triumfální oblouk, Koloseum a Pantheon v Římě (dodnes největší monolitická klenba na světě nad kruhem o průměru 43,5 m),Caracallovy lázně, Pompeje a Herkulaneum, ...

Otázky pro opakování a k zamyšlení: popiš historii Říma charakterizuj architekturu Říma popiš římskou architekturu uveď některé památky

Použité zdroje pérové kresby: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje pérové kresby: HANUŠ, Karel a Marie BENEŠOVÁ. Vývoj architektury a umění I. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1978. ISBN 000.