Konflikt Sociální psychologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konflikty.
Advertisements

PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Činnost veřejné správy
Bezdomovectví a chudoba role a budoucnost služeb sociální prevence 7. září 2010, Ostrava.
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
ZÁKLADY SOCIOLOGIE Co je sociologie Předmět sociologie
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Zvládnu i náročné životní situace II.
Náročné životní situace, konflikty
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
(komentovaný přehled)
Práce s plánem obce 3. ročník
VY_32_INOVACE_24_ Prvouka 3. ročník Orientace v krajině
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Představení „balíčku služeb“ – co vše je třeba (tj.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Moje vlast, moje bydliště Světové strany VY_32_INOVACE_01 Sada 9
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Psychologie II Sociální psychologie
Zpracovala: Simona Hyková
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Specifikace cíle odborného textu. Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
01.12 Práce s meteorologickou stanicí Ing. Magda Pavezová Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován Evropským sociálním.
KONFLIKT, SEBEURČENÍ, ZMOCNĚNÍ východiska transformativní mediace
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Andrea Brožová Doubková
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
KOMUNIKACE Přednáška P
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Psychologie výchovy a vzdělávání
Sociální dovednosti učitele
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Náročné životní situace
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Specifické metody SP LS 16
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

Konflikt Sociální psychologie

Požadavky Pojmy: Konflikt, interpersonální konflikt, intrapersonální konflikt, asertivita, vyjednávání, manipulace, mediátor. Přednáška

Kredity. Příspěvek k diskusi „Umím se dostatečně sebeprosadit“ 10 kreditů „Konflikt nemám rád“ 10 kreditů Příspěvek k aktuálnímu tématu Na konkrétním příběhu rozeber dva vybrané konflikty 5 kreditů Vyber si dvě asertivní techniky a na konkrétním příkladu realizuj 5 kreditů Vyber si dva typy manipulátorů a na konkrétním příkladu realizuj 5 kreditů Scénka na příspěvek k aktuálnímu tématu 5 kreditů Úkol Katka: 5 kreditů

„Konflikt (z lat. confligó, conflictum) je srážka, soutěž či vzájemný střet proti sobě stojících neslučitelných sil nebo vlastností.“1

Intrapersonální konflikty „Vyjadřuje aktivaci dvou nebo více neslučitelných tendencí nebo dvou cílových představ a staví subjekt před volbu, rozhodnutí se pro jednu z těchto tendencí, pro jeden z daných cílů.“2

konflikt dvou pozitivních sil č. 2 č. 1 konflikt dvou pozitivních sil

konflikt dvou negativních sil č. 3 č. 4 konflikt dvou negativních sil

konflikt mezi pozitivní a negativní silou

dvojitý konflikt kladných a negativních sil č. 5 dvojitý konflikt kladných a negativních sil

Interpersonální konflikty „ Vyjadřuje střetnutí zájmů, postojů, motivů dvou nebo více osob.“3

č. 6 č. 7 č. 8 č. 9

Úkol k rozdělení konfliktu

Řešení konfliktu Kritickým čtením a následnými otázkami pochopit způsob řešení konfliktu. Konflikt Kritické čtení

Řešení konfliktu další osobou Mediátor Soud Arbitráž

Mediace Poradní kruh

VÝCHOD - (2 muži) – formulují problém SEVER – náčelníci akce (muž, žena)- dívají se na rozhodnutí z praktického hlediska SEVEROZÁPAD – náčelníci zákona (žena, muž) – zajišťují, aby rozhodnutí bylo v souladu s posvátnými zákony a lidskými zákony SEVEROVÝCHOD (muž, žena)-sledují, co bylo řečeno, a navrhují řešení ZÁPAD – ženy náčelnice (2 ženy)- jsou odpovědní za blaho skupiny (děti, staří, slabí) Problém VÝCHOD - (2 muži) – formulují problém JIHOZÁPAD – nositelé vizí (muž, žena)- zachycují vizi skupiny JIHOVÝCHOD- náčelníci tradice (muž, žena)-jaká je zkušenost s tímto problémem v minulosti JIH – váleční náčelníci (muž, žena)- vedou válku proti egu člověka Poradní kruh