Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Advertisements

VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Vojáček Evropské právní dějiny. Vojáček Evropa v letech 1848 – 1918.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Sjednocení Itálie. Sjednocení Itálie Kdy došlo k prvním pokusům o sjednocení Německa a Itálie? Během revoluce S jakým výsledkem? Sjednocení se.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NAPOLEONOVO TAŽENÍ DO RUSKA A JEHO PÁD
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Francie Napoleona III..
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Evropské právní dějiny
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Rosice, okres Chrudim
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
IKT Českosaské Švýcarsko
DUM - Digitální Učební Materiál
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název a číslo materiálu:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Revoluce ve Francii
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Evropské právní dějiny
Revoluce v roce 1848 Revoluce v Rakousku.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
DUM - Digitální Učební Materiál
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Revoluční rok „Jaro národů“.
REVOLUCE ROKU 1848.
Revoluce v evropských zemích 1848
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Evropa v letech Věk revolucí.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Anglická revoluce
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
SJEDNOCOVACÍ PROCESY V EVROPĚ
Transkript prezentace:

Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština uvede příčiny, průběh a důsledky revoluce roku 1848, charakterizuje zúčastněné politické skupiny a jejich cíle, zhodnotí dopad revolučních myšlenek na vývoj v Evropy Francie, Itálie, Německo, radikálové, liberálové, Napoleon III., Mladá Itálie, Cavour, Bismarck, Garibaldi prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 2,92 MB leden 2013

Cíle revoluce Je vedena za Občanská práva Zrušení výsad šlechty Sjednocení států

Ve Francii se opakuje historie: Bourbonský král Francie se stává Prezidentem zvolen Prezident provádí Prohlašuje se je svržen Republikou Ludvík Napoleon Státní převrat Císařem „Druhým císařstvím“ pod vládou Napoleona III.

Napoleon III. Vlastním jménem Ludvík Napoleon, synovec velkého Napoleona Bonaparta V čem se chtěl svému strýci vyrovnat? Charakter oficiálního portrétu hovoří za vše

Projevy revoluce Požadavky, petice - za uzákonění občanských svobod Konstituční shromáždění - za vypracování spravedlivých ústav států Ozbrojený odpor proti vládě - boje s vojskem, převáženě ve velkých městech na barikádách

Symbolické vyjádření revoluce: Eugéne Delacroix – Svoboda vedoucí lid

Skupiny revolucionářů Liberálové Radikálové chtěli ponechat panovníky u moci, pokud vyhoví požadavkům revoluce Chtěli panovníky odstranit a nastolit republiky

Itálie – shluk drobných států, navíc převážně pod vládou cizích dynastií – touha po jednotném a silném národním státě

Italští radikálové, vůdci spolku „Mladá Itálie“ jaký mohl být jejich cíl? Giuseppe Mazzini Giuseppe Garibaldi

Italští liberálové: Jaký mohl být jejich cíl? Hrabě Camillo Benso di Cavour, kancléř sardinského krále

Evropa v ohni revoluce

Německo – téměř shodné problémy s Itálií

Němečtí radikálové Revoluční boje ve všech velkých městech Německa Svolání revolučního parlamentu do Frankfurtu nad Mohanem Úsilí o jednotnou německou republiku

Němečtí liberálové Chtěli by jednotné Německé císařství pod žezlem pruského panovníka Jeho kancléř Otto von Bismarck toho však nehodlá dosáhnout cestou revoluce, ale cestou mocenské politiky

Výsledky revoluce Ztroskotala na rozporech radikálů a liberálů Dosáhla jen některých cílů Ukázala neudržitelnost systému Svaté aliance Poučila revolucionáře o nutnosti jednotného postupu Odstranila výsady šlechty a otřásla autoritou panovníků Probudila evropský nacionalismus – zájem národa nadřazen zájmu panovníka

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.descilopedia.org www.wikispaces.com www.wikipedia.com www.cojeco.cz www.history.wsc.edu www.en.wikipedia.org www.blogspot.com www.historieweb.cz www.wikis.milkenschool.org www.this-pic.com www.thelatinlibrary.com www.uspoliticsonline.com