Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Advertisements

Povrch krychle a kvádru
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
síť, objem, povrch opakování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Práce s mřížkami VY_32_INOVACE_02 Sada 3 Základní škola T.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A13M3_Hodiny
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A13Prv2_Druhy plodů
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B32Fy6_Hustota 2
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
OPĚRNÁ SOUSTAVA (kostra osová - opakování)
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Matematika Komolý jehlan
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Procvičování násobků 2, 3, 4 a 5 s využitím interaktivní tabule
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Objem hranolu.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Autor: Mgr. Marie Hrbková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Autor: Mgr. Hana Novotná
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Marie Švehlová
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C45Čj6_Pohádky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Povrch krychle.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr Téma: Kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136

Anotace Určeno žákům 6. ročníku ZŠ Prezentace je určena k projekci na interaktivní tabuli Prezentace může sloužit jako pracovní list k aktivnímu procvičování a upevňování učiva o kvádru. Lze ji též použít k opakování učiva nebo k ústnímu i písemnému zkoušení

Náčrt kvádru a vzorce Náčrt: Načrtni kvádr, popiš jeho hrany a doplň vzorce: Obsah přední stěny: S1 = ________ Obsah horní podstavy: S2 = ______ Obsah pravé boční stěny:S3 = ____ Objem kvádru: V = _____________ Povrch kvádru: S = _____________

Náčrt kvádru a vzorce - řešení Obsah přední stěny: S1 = a · c Obsah horní podstavy: S2 = a · b Obsah pravé boční stěny: S3 = b · c Objem kvádru: V = a · b · c a Povrch kvádru: S =2 · (a · b + b · c + a · c)

Kvádr - slovní příklad V kvádru je hrana a = 5,5 cm; b = 3,5 cm; c = 10 cm. Vypočítej: a) obsah zadní stěny: b) obsah obou bočních stěn: _______________________________ _________________________________ c) objem kvádru: d) obsah horní podstavy: ________________________________ _________________________________ ________________________________ _________________________________ _________________________________ _________________________________

Kvádr, slovní příklad - řešení V kvádru je hrana a = 5,5 cm; b = 3,5 cm; c = 10 cm. Vypočítej: a) obsah zadní stěny: b) obsah obou bočních stěn: S1 = a · c S2 = 2 · b · c S1 = 5,5 · 10 S2 = 2 · 3,5 · 10 S1 = 55 cm2 S2 = 70 cm2 c) objem kvádru: d) obsah horní podstavy: V = a · b · c S3 = a · b V= 5,5 · 3,5 · 10 S3 = 5,5 · 3,5 V = 19,25 · 10 = 192,5 cm3 S3 = 19,25 cm2

Citace Obrázky: archiv autora