Jiří Drábek a Luong Nguyen 4.C

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Topologie sítí Sériová (serial) Sběrnice (bus) Kruh (ring), Dual ring Hvězda (star) Stromová (tree), mesh Smíšená (mixed)
Advertisements

Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačové sítě Netware © Mgr. Petr Loskot
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
TRINS Transportní informační a nehodový systém UNIPETROL RPA, s.r.o. Litvínov SCHP ČR Praha 23. března 2016.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_inovace_01_infpojmynet1_01 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: leden 2013 Předmět:Informační technologie Ročník:7. ročník Škola - adresa:Základní.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
MATURITNÍ OTÁZKA Č.6 ORIENTACE V PRINCIPECH, MOŽNOSTECH A PRAKTICKÉM VYUŽITÍ POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová POJĎTE, HONEM, PŘICHÁZEJÍ, UŽ NASTÁVÁ ČAS. KLUCI, HOLKY - KAŽDÝ TO VÍ,
Strukturovaná síťová konfigurace Členění sítí dle rozsahu (PAN, LAN, MAN, WAN) techniky zvyšování propustnosti LAN technika zvyšování spolehlivosti LAN.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
INTERNET. Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Topologie lokálních sítí
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
Počítačová síť,LAN,WAN,PAN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Osnova Počítačové bedny Druhy PC beden
Netradiční aranžérské materiály
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Možnosti připojení k internetu
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Počítačové sítě 7. Topologie sítí
Internet.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Principy počítačové sítě
Druhy sítí podle rozlehlosti
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Vytvořil: Ing. Petr Lešák
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Programování a simulace CNC strojů I.
„Svět se skládá z atomů“
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Ekonomika– národní hospodářství
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Digitální učební materiál
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Informatika – Grafika.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Informatika Počítačové sítě.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
10Base2 # # # # # # # Tenký (thin) Ethernet
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
M-Commerce Šárka Přibíková 3MA
Celoživotní vzdělávání učitelů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Informatika – Průměr a min-max
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Globalizace Milena Tichá
Digitální učební materiál
Informatika Počítačové sítě.
Transkript prezentace:

Jiří Drábek a Luong Nguyen 4.C Topologie sítí Jiří Drábek a Luong Nguyen 4.C

Obsah prezentace Všeobecně Přehled různých topologií Dvoubodové Nejpoužívanější (tree a star) Sdílené spoje Struktura internetu Šifrování Certifikát

Všeobecně Zabývá se zapojením různých prvků do počítačových sítí Rozlišujeme fyzickou a logickou topologii Popisuje tvar či strukturu dané sítě Ethernet - souhrn technologií pro počítačové sítě využívaných v LAN a MAN

Přehled různých topologií počítačových sítí

Dvoubodové Kruhová (ring) Hvězdicová (star) Stromová (tree)

Star topologie (= hvězdicová) Více PC Hub/Switch Jedna z nejpoužívanějších Výkonná Již od počátků užívání výpočetních technologií

Výhody star topologie Nevýhody star topologie Pokud selže 1 PC či kabel, přestane fungovat pouze poškozené spojení Snadné nastavení a případné rozšíření Závady lze snadno nalézt Data může přenášet více počítačů naráz Závislost na centrálním síťovém prvku Vyžadováno velké množství kabelů Star topologie je celkově cenově náročnější

Tree topologie (= stromová) hybridní ( star + bus) hierarchie ( root + child nodes ) Vychází z hvězdicové topologie spojením aktivních síťových prvků Pro představu (firma 1 star = 1 patro)

Výhody tree topologie Nevýhody tree topologie Vyšší bezpečnost Využití především pro velké firmy Snadno se odhalí chyby Selže-li jeden počítač, nejsou tím ovlivněny ostatní Jednoduché zapojení dalších počítačů do sítě Závislost na hlavním kabelu Celková délka každého segmentu je limitována typem použitého zapojení Je potřeba spousta kabelů k zapojení

Sdílené spoje Sběrnicová (bus)

Struktura internetu Internet je systém mnoha propojených počítačových sítí po celém světě Počítačová síť je soustava počítačů, které jsou propojeny tak, aby mezi sebou mohly komunikovat Propojení sítí dvou různých telekomunikačních společností nazýváme peering, přičemž výsledkem je takového propojení je internet Tier 1 - největší mezinárodní ISP, nejjistější a nejrychlejší Tier 2 - ISP, kteří kupují internetové služby od T1, především pro velké společnosti, kvalita je horší než u T1 Tier 3 - opět kupují internetové služby od T1, snaží se poskytovat internetové přípojení specifickým regionům, kvalita je ovšem nižší než u předchozích, ovšem tito ISP cenově nejdostupnější

Šifrování Asymetrické Symetrické

Asymetrické šifrování Používá pro šifrování a dešifrování různé klíče (public a private) např. u elektronického podpisu Pomalejší než symetrické šifrování

Symetrické šifrování Mezi 2 subjekty je sdílen 1 klíč potřebný k šifrování či dešifrování Podstatně rychlejší Používá se často společně s asymetrickým šifrováním

Certifikát Garance šifrování stránky a ověření společností, která certifikát vydává Pokud je stránka certifikována, můžeme tvrdit, že je s velmi vysokou pravděpodobností zabezpečená

Děkujeme za pozornost, zde jsou zdroje obrázky - Google.com https://cs.wikipedia.org/wiki/Asymetrick%C3%A1_kryptografie https://cs.wikipedia.org/wiki/Symetrick%C3%A1_%C5%A1ifra http://www.jaknainternet.cz/page/1795/struktura-internetu/ http://www.jaknainternet.cz/page/1784/serverove-certifikaty/ https://www.youtube.com/watch?v=kUdw7XulC5Y https://fcit.usf.edu/network/chap5/chap5.htm#TreeNetwork