Jak (ne)má vypadat prezentace Hana Tritová
Co je špatně V prezentaci neuvádíme celé věty. Posluchači by si pak mohli text na slajdu přečíst a zvládnou to rychleji než její autor, který by ji předčítal nahlas. Navíc to vede k tomu, že hlas autora, který může občas dodat něco navíc, rozptyluje posluchače od čtení, a ten pak dostatečně nevnímá ani text prezentace ani to, co slyší od jejího autora.
Co je špatně Předčítání textu Obrázky pod textem, rozptylující pozadí textu Přílišná pestrost animací (přechody mezi slajdy, načítání jednotlivých bodů)
Co je špatně Příliš mnoho informací na jednom slajdu Snaha, aby se do něj vešlo vše Vede k nečitelnosti Postupně se zmenšuje písmo podle množství využitých řádek Výsledek je takový, že v zadních řadách není možné přečíst nic, někdy není možné text přečíst dokonce ani v těch prvních Navíc, velké množství informací nezaručuje kvalitu Ještě přidáme obrázek pod text A pro ilustraci dodáme dalších pár odrážek První Druhá Třetí Čtvrtá Pátá
Jak správně Stručně „osnova“ pro autora Rovnoměrné rozložení informací Možné uvést úkoly, odkazy, obrázky Nejprve vysvětlující obrázek, pak teprve text Možné mít podpůrný text na papíře Na závěr – zdroje!
Vzor: Měření vitální kapacity plic Vitální kapacita plic (nebo „co to je“) Jak na to https://www.youtube.com/watch?v=RYMX8aygwc0
Zdroje www.youtube.com Rauner a kol.: Fyzika 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia