Předmět: Prvouka Ročník: 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití GPS, buzoly a kompasu
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
GPS A KOMPAS Autoři: Eva Jakešová, Renáta Páníková, Zuzana Tomečková.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Habsburkové na českém trůnu v 19. a 20. století Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_02.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
VY_52_INOVACE_34_ Dopravní značky
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
VY_32_INOVACE_03_Orientace v krajině
Ovládání prezentace: Enter, space, mouse
Technologie – Měření a orýsování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
Způsoby zápisu algoritmů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Vytápění Tepelné ztráty
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 1.část
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Andrea Kolářová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
POHÁDKY PRO DĚTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_03_07_světové strany.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Měření elektrického proudu
Násobení racionálních čísel
Krajina v okolí domova VY_32_INOVACE_17
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Magnetické vlastnosti látek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Magnetické vlastnosti látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Magnetická indukce Název školy
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
VY__III/2__INOVACE__232 Zeměpis KOMPAS.
První Habsburkové na českém trůnu
Předmět:Český jazyk Ročník:třetí
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
SVĚTOVÉ STRANY Tereza Skálová.
SMĚROVÁ RŮŽICE S - sever J - jih V - východ Z - západ
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Staré Město Interaktivní škola pro žáka 21.století Předmět: Prvouka Ročník: 3. Tematický celek: Místo kde žijeme, světové strany Autor prezentace: Mgr.MartinaVybíralová EU do škol – šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 1.10.2010

Místo kde žijeme, světové strany ZŠaMŠ Staré Město, Jamnická 270 Místo kde žijeme, světové strany Při určování směru nám pomáhají světové strany. Mezi hlavní světové strany patří sever a jih, další jsou západ a východ. Světové strany zakreslujeme do směrové růžice. Vedlejší světové strany jsou: severozápad, severovýchod, jihozápad a jihovýchod. EU do škol 28.12.2018 Interaktivní škola pro 21.století

Směrová růžice sever západ jih východ 28.12.2018

Určování světových stran. Kompas je zařízení určující světové strany. Typický kompas obsahuje volně pohyblivou magnetickou střelku, která si zachovává směr sever-jih podle zemského magnetického pole. Prvním kompasem byl patrně kus magnetovce, plovoucí na dřevěné podložce v nádobě s vodou. Kompasy jsou známy ze starověké Číny. První zmínka o kompasu pochází ze 4. století. Klasický kompas, používaný ve středověku a novověku hlavně v námořní dopravě, se skládá ze střelky tvaru štíhlého kosočtverce, umístěné v pouzdře, na jehož dně je nakreslena kompasová růžice. EU do škol 28.12.2018

Kompas EU do škol 28.12.2018

GPS Turistický navigační přístroj, jednodušeji turistická navigace nebo lidově GPSka je přenosné zařízení pro určení vlastní polohy v terénu a snaží orientace při turistice, cykloturistice nebo hře Geocaching. Oproti navigačním přístrojům pro auta jsou turistické navigátory uzpůsobeny pro delší provoz na baterie a bývají odolnější povětrnostním podmínkám, dokonce i vodě. Samozřejmostí bývá také nižší váha a ergonomičtější rozměry. EU do škol 28.12.2018

Jak poznám světové strany ve skutečnosti bez buzoly a kompasu?  Orientace podle přírodních znaků 1.Mraveniště - příkrá strana směrem na sever 2.Lišejník - směrem na sever 3.Letokruhy - blíž k sobě značí sever 4.Větve osamělého stromu - víc větví (delší) na sever 5.Kostel - oltář směr východ  EU do škol 28.12.2018

Přehled zdrojů a odkazů http://cs.wikipedia.org/wiki/Kompas Učebnice Didaktis Člověk a jeho svět pro 3. ročník EU do škol 28.12.2018