Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 25.4.2013 Název: VY_32_INOVACE_2A_F6_09_Délka, hmotnost, objem, hustota - kvíz Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: délka, hmotnost, objem, hustota - opakování Ročník: 6. ročník Klíčová slova: kvíz
Anotace Materiál slouží k zopakování poznatků o délce, hmotnosti, objemu a hustoty.
Kvíz
Délka Hmotnost Objem Hustota Co je … 1 000 1 000 1 000 1 000 1 000 2 000 2 000 2 000 2 000 2 000 3 000 3 000 3 000 3 000 3 000 4 000 4 000 4 000 4 000 4 000 5 000 5 000 5 000 5 000 5 000
Jak se značí délka? Konec
Jaká je základní jednotka délky? Konec
Uveď dvě měřidla délky. Konec
V jakých jednotkách bychom vyjádřili délku špendlíku? Konec
Kolik centimetrů se vejde do deseti metrů? Konec
Jaká je základní jednotka hmotnosti? Konec
Jakým písmenem značíme hmotnost? Konec
Jak se jmenuje váha, kde měříme svoji hmotnost? Konec
Uveď dvě věci, které mají hmotnost přibližně jeden kilogram. Konec
Popiš postup, jak zvážíme vodu ve sklenici. Konec
Kolik dm3 se vejde do jednoho litru? Konec
Bonus
Jakou značku používáme pro objem? Konec
Jak se jmenuje nádoba, ve které měříme objem? Konec
Uveď vzorec pro objem kvádru. Konec
Jak se jmenuje řecké písmeno, kterým značíme hustotu? Konec
Jaká je základní jednotka hustoty? Konec
Kde najdeme údaje o tom, jakou má jakákoli látka hustotu? Konec
Bonus
Uveď vzorec pro výpočet hustoty. Konec
Co je těžší? a) cihla b) motocykl Konec
Co je vyšší? a) bytovka b) bagr Konec
Bonus
Co je hustší? a) mléko b) med Konec
Co má větší objem? a) kostka cukru b) krabice mléka Konec
Zdroje www.microsoft.office.com