Hlíznaté květiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řešení příkladů Daň z nemovitostí Marie Manková. 1. Vypočítejte základ a výši daně z nemovitosti pro rok 2012 u stavebního pozemku o výměře 950 m 2 ležícího.
Advertisements

Poradce pro energetiku: Karel Jonák Hopfgartenweg 10 Waldkirchen Mobil
Pouště a polopouště.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Balkónové květiny Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 9 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny M - N Název sady:Pěstování cibulovin a hlíznatých rostlin.
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 5 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny O - P
Cibulnaté a hlíznaté rostliny.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Hrnkovky náročné na teplotu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Úvod do sadovnického květinářství
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Hlíznaté květiny.
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
HÁJ NA JAŘE I..
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název prezentace (DUMu): Hlíznaté rostliny C
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Dvouletky Nároky na stanoviště a výživu Pěstební postup a využití
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Přehled nejdůležitějších novinek
Lenka Hájková Tomáš Vráblík Jan David Reitschläger
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Sklizeň,posklizňové ošetření a příprava květin na trh
Kapradiny.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Hrnkovky se středními nároky na teplotu
Novelizace legislativy ve vztahu k RM ovocných rodů a druhů, podmínky pro UŘ v roce 2018 Lísek,
Číslo projektu dum.KVĚTEM 0.4 Název školy Předmět Květinářství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Úvod Autor: Pavel Žižka
Nepohlavní - vegetativní
Transkript prezentace:

Hlíznaté květiny

Hlíznaté květiny mají podzemní zásobní orgán-hlízu,příp. cibulovitou(cibulovou) hlízu(Crocus) hlízy podle původu dělíme na: kořenové(Dahlia),stonkové(kedlubna) a oddenkové(Iris) hlízy podle stáří dělíme na: jednoleté(Gladiolus) a víceleté (Begonia) brut(korále)-drobné hlízky vznikající vedle obnovené dceřiné hlízy(Gladiolus, Crocus)

Nároky na stanoviště a živiny slunce nebo mírný polostín nesnášejí trvalý stín a některé sluneč.úpal půda písčitohlinitá,s humusem a neutrální až slabě alkalickou reakcí,nevhodné půdy zamokřené nebo příliš suché na živiny poměrně náročné nesnášejí hnojení čerstvým hnojem

Výsadba zdravá a vhodně skladovaná,případně namořená sadba střídání pozemků k výsadbě příprava půdy alespoň 14 dní před výsadbou-zrytí,odplevelení,vyhnojení hloubka výsadby a termín podle druhu -výška půdy nad hlízou=trojnásobek výšky hlízy růstové vrcholy hlíz směřovat vzhůru

Ošetřování rostlin po výsadbě kypření a odstraňování plevelů vydatná zálivka při nedostatku srážek přihnojování měsíc po vyrašení a při kvetení odstraňování květů po odkvětu nebo po rozkvětu, chceme-li vegetativně množit

Vegetační klid a skladování hlíz konec vegetace - ukončení vegetace nadzemní části, pak možno přesazovat nebo vyjímat hlízy vyjmutí hlíz nutné u: Acidanthera, Anemone coronaria,Begonia tuberhybrida, Canna,Crocosmia,Dahlia,Gladiolus,Oxalis skladování v jedné vrstvě v suchých větratelných místnostech s teplotou nad 0

Rozmnožování hlíznatých vegetativní - základní, přirozený způsob, dopěstování brutu, dělení hlíz, řízkování u jiřinek generativní - tam,kde je malý množitelský koeficient vegetativního, při šlechtění

Uplatnění v zahradě druhy k řezu nejlépe v užitkové části v okrasných výsadbách respektovat výskyt ve skupinách na okrajích trávníků, při okrajích cest s vhodnými trvalkami,vhodné zejm. traviny, mnohé lze do skalky do nádob

Begonia x tuberhybrida

Begonia x tuberhybrida - odrůdy 1.Velkokvěté,plnokvěté(gigantea flore plena) s podskupinou Fimbriata 2.Mnohokvěté,vzpřímené(multiflora erecta flore plena) 3.Mnohokvěté převislé(multiflora pendula flore plena) a Kaskády 4.Nonstop (Malý a kol. 2012)

1. Velkokvěté, plnokvěté

1. Velkokvěté plnokvěté podskupina Fimbriata

2.Mnohokvěté vzpřímené

3.Mnohokvěté převislé

4.Nonstop

Begonia boliviensis

Dahlia

Dahlia - odrůdy 1. Jednoduché 2. Anemonkovité 3. Okružovité 4. Leknínovité 5. Dekorační 6. Kulovité 7. Pomponkovité 8. Kaktusovité 9. Polokaktusovité 10. Rozmanitosti

1. Jednoduché

2. Anemonkovité

3. Okružovité

4. Leknínovité

5. Dekorační

6. Kulovité

7. Pomponkovité

8. Kaktusovité

9. Polokaktusovité

Gladiolus

Canna indica

Crocus

Méně pěstované druhy Acidanthera bicolor Anemone blanda Colchicum autumnale Crocosmia crocosmiiflora Cyclamen purpurascens Eranthis tubergenii, Eranthis hyemalis Eremurus stenophyllus Iris reticulata Oxalis adenophylla, Oxalis deppei

Acidanthera bicolor

Anemone blanda

Colchicum autumnale

Crocosmia crocosmiiflora

Cyclamen purpurascens

Eranthis tubergenii

Eranthis hyemalis

Eremurus stenophyllus

Iris reticulata

Oxalis adenophylla

Oxalis deppei