Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reprezentativita: chyba pokrytí populace (coverage error) Jindřich Krejčí Management sociálních dat a datové archivy Kurz ISS FSV UK.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
INSPIRE 1. monitorovací zpráva za Českou republiku Konference Enviro-i-forum, Zvolen, JITKA FAUGNEROVÁ 1. monitorovací zpráva za Českou republiku.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Tazatelská síť.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Průzkum trhu.
Právnické výpočty Adam Ptašnik 2006
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
DUM II. / 7. osobní doklady Bc. Zdeněk Klíma. Osobní doklady.
PRÁVNÍ DOKUMENTY OBČANA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2008 Tisková konference.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Analýza parkujících vozidel v lokalitě „Ládví“
Průzkum spotřebitelských návyků ve spotřebě vody – Praha - říjen 2016
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Odpisy a výrobní kapacita
Analýza postavení migrantek a migrantů na území hl. m
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Metody a techniky výzkumu II.
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Sekce veřejných knihoven SKIP
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Co říká česká veřejnost?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Sociologická analýza postojů a názorů obyvatel MČ
Transkript prezentace:

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 26.12.2018 Průběžná prezentace Dopravní průzkum

Průběh výzkumu

Charakteristika projektu a cíl průzkumu Cílem průzkumu dopravního chování bylo zjistit základní charakteristiky o domácnostech a jednotlivcích, které mají trvalé bydliště na území města Ústí nad Labem Domácnosti Vlastnictví dopravních prostředků a časových jízdenek Jednotlivci Od 6 let Uskutečněné cesty v průběhu 1 pracovního dne a pravidelné cesty v nepracovní den Využívání jednotlivých dopravních prostředků, které jsou k dispozici v domácnosti

Výběr vzorku Ústí nad Labem rozděleno do několika oblastí Podle statistik základních sdílených jednotek zjištěn počet domácností v oblastech Struktura domácností (pouze 1 dospělý, více dospělých bez dětí do 18 let, domácnost s dítětem/dětmi do 18 let) Opora výběru SBDL 2011 pro Ústí nad Labem

Sběr dat a vzorek 22.5.– 25. 6. 2018 domácností osob 1046 2449

Speciálně programovaný modul do dotazníku Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 26.12.2018 Speciálně programovaný modul do dotazníku Online dotazníky (CAWI) Cestovní průzkum domácností Cestovní deníky za jednotlivce domácností Speciálně naprogramovaný modul s mapovými podklady Mapy.cz a GPS souřadnicemi k tvorbě cestovního deníku

Definice rozhodného dne Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 26.12.2018 Definice rozhodného dne Rozhodný den stanoven jako nejbližší pracovní den (út, st, čt), který předcházel dni, kdy respondent začal dotazník vyplňovat. Po Út St Čt Pá So Ne

Kontrola kvality – proškolení a kontrola práce tazatelů Proškoleni podle specifikace Sdružení výzkumných agentur SIMAR Obsah školení zahrnuje např. techniky dotazování, význam přesného dodržení postupů, etické zásady, ochrany osobních údajů dotazovaných Školení k průzkumu Představení projektu a jeho smyslu, způsob a technika motivace respondentů, technický postup vyplnění adres v cestovním deníku, testovací dotazování s dotazníkem pro tento projekt

Kontrola kvality Českého národního panelu Řízeno pravidly ESOMAR a SIMAR Ověření identity respondentů Vstupní ověření – datum narození, vzdělání, PSČ, jméno Roční aktualizace zadaných údajů Průběžné ověření při správě panelu

Kontrola v průběhu sběru dat Telefonický průzkum (CATI) Všechny rozhovory nahrávány Supervize CATI zkontrolovala formou příposlechu 53 % všech rekrutovaných respondentů Prostřednictvím tazatelů v terénu (CAPI) Telefonické ověření 56 % respondentů z čistého datového souboru Český národní panel Identita respondentů je ověřena ve 100 % případů 53% 56% 100%

Kontrola vkládání dat 100% Kontrola vkládání dat proběhla na 100 % hrubého datového souboru oproti požadovaným 20 % Hrubý datový soubor byl čištěn v parametrech: Kvality vyplnění otevřených otázek Konzistence odpovědí Kontrola věku a vzdělání 100%

Hlavní zjištění

Hlavní zjištění Auto má k dispozici (soukromé či služební) 75 % domácností. může ho nezávisle používat 61 % dospělých obyvatel využívají ho častěji muži, lidé středního věku, s vyšším vzděláním a příjmem Motorku má k dispozici 7 % domácností. využívají ji převážně muži, častěji podnikatelé, lidé vyššího středního věku, s vyšším příjmem neslouží jako náhrada osobního auta, ale jeho doplněk Kolo má k dispozici 66 % domácností. využívají ho více lidé z domácností s vyšším příjmem, využití klesá po 50. roce věku není protipólem využití auta nebo motocyklu, ale doplňkem Časovou jízdenku má alespoň jeden člověk v 56 % domácností. je více využívána ženami, lidmi s nižším vzděláním a příjmem je málo využívána podnikateli a OSVČ slouží jako náhrada individuální dopravy motorovým vozidlem

Detailní zjištění

Automobily

Množství osobních automobilů domácnosti Množství osobních automobilů Alespoň jeden automobil vlastní v Ústí nad Labem asi 3/4 domácností, přičemž 1 auto má více než polovina občanů. Dva automobily vlastní 17 % respondentů. Vlastnictví 2 a více aut roste s čistým příjmem domácností. V případě čistých příjmů vyšších než 50 001 Kč vlastní domácnosti 2 auta již ve 43 % případů. Q: Kolik osobních automobilů je ve Vaší domácnosti? (včetně služebních využívaných i soukromě) (N=1046)

Roční využití osobních automobilů domácnosti Roční využití osobních automobilů Průměrná ústecká domácnost najezdí svými auty ročně okolo 7 000 km. Domácnosti s více auty najezdí více kilometrů než je celkový průměr. Objem využití automobilů ovšem velmi závisí na finanční situaci domácnosti, v nejvyšší příjmové kategorii najezdí 2/5 domácností přes 20 tisíc km ročně. Q: Kolik Vaše domácnost najezdí celkově osobními automobily za rok? (včetně služebních aut využívaných i soukromě) (N=1046)

Vlastnictví řidičského průkazu osoby od 18 let Vlastnictví řidičského průkazu Řidičský průkaz vlastní 3/4 dospělých obyvatel Ústí nad Labem, téměř 82 % mužů oproti 64 % žen, spíše vysokoškoláci, lidé z domácností s vyšším příjmem, podnikatelé a OSVČ. Q: Vlastníte řidičský průkaz? (N=2125, osoby od 18 let)

72 % uživatelů aut má možnost parkování na zajištěném místě. osoby od 18 let Využití osobního auta Soukromý nebo služební osobní automobil využívá aktivně 60 % dospělých občanů Ústí nad Labem. Ve větší míře se jedná o muže. Využívání osobního automobilu podle věku koresponduje s vlastnictvím ŘP. Ze všech uživatelů osobního auta má zajištěnou možnost parkování 72 %. Využití osobního automobilu je ve většině případech k soukromým účelům. Nevyužívá Pouze služební Pouze soukromé Soukromé i služební 72 % uživatelů aut má možnost parkování na zajištěném místě. 19 Q: Můžete užívat nezávisle na ostatních členech domácnosti soukromý / služební osobní automobil? (N=2125, osoby od 18 let)

Motocykly

domácnosti Množství motocyklů Vlastnictví motocyklu je v Ústí nad Labem spíše výjimkou, má jej 7 % domácností. Častěji se jedná o domácnosti s dětmi nad 18 let. Častěji má motocykl domácnost, která má více automobilů. Q: Kolik motocyklů je ve Vaší domácnosti? (N=1046)

osoby od 18 let Využití motocyklu Na motocyklu jezdí jenom 6 % ústeckých občanů. Jedná se mnohem častěji o muže, přitom převažují lidé do 59 let a vyšší frekvenci využití nacházíme u středně vzdělaných a také u OSVČ. Motocykl neslouží jako alternativa k osobnímu autu, ale jako jeho doplněk. Q: Můžete užívat nezávisle na ostatních členech domácnosti motocykl? (N=2125, osoby od 18 let)

Kola

domácnosti Množství jízdních kol Jízdní kolo nalezneme v Ústí nad Labem zhruba ve 2/3 domácností. Míra jeho vlastnictví roste s velikostí domácnosti, příjmem i vzděláním. Kolo tedy motorové dopravní prostředky nenahrazuje, ale slouží jako alternativa domácnostem s celkově vyšší mobilitou. 24 Q: Kolik jízdních kol je ve Vaší domácnosti? (N=1046)

osoby Využití jízdního kola Jízdní kolo je v Ústí nad Labem zcela běžný způsob dopravy. Míra využití bicyklu klesá až od věku 50 let. Růst využití s příjmem i vzděláním naznačuje, že kolo je více "rekreačním prostředkem bohatých" než "dopravním prostředkem chudých". Q: Můžete využívat nezávisle na ostatních členech domácnosti jízdní kolo? (N=2449)

Časová jízdenka

Penetrace časovými jízdenkami domácnosti Penetrace časovými jízdenkami Některý typ časové dlouhodobé jízdenky využívá přes polovinu ústeckých domácností. Častěji jde o domácnosti s osobami s nižším vzděláním, ale závislost není nijak silná. Viditelná je negativní korelace s vlastnictvím auta, vztah k využívání bicyklu je neprůkazný, stejně jako závislost geografická. Q: Kolik majitelů časové / dlouhodobé jízdenky na MHD (včetně čipové karty DÚK) je ve Vaší domácnosti? (N=1046)

Vlastnictví časové jízdenky osoby Vlastnictví časové jízdenky Vlastnictví dlouhodobé jízdenky je typické pro žáky, studenty, učně, kde dosahuje četnost 54 % oproti celkovým 39 %. Naopak mnohem méně veřejnou dopravu tímto způsobem používají podnikatelé a OSVČ. Čistý příjem domácnost nemá vliv na vlastnictví časové jízdenky. 28 Q: Vlastníte časovou / dlouhodobou jízdenku na MHD (včetně čipové karty DÚK)? (N=2449)

Vlastnictví časové jízdenky osoby Vlastnictví časové jízdenky Na úrovni osob (na rozdíl od domácností) platí, že využití hromadné dopravy negativně koreluje s využitím dopravy individuální (lidé bez auta 56 %). Existuje samozřejmě pozitivní korelace s denním dojížděním, ale není nijak silná. Typ jízdenky Čipová karta DÚK 2 % 365-denní 4 % 180-denní 90-denní 10 % 30-denní 20 % 15-denní 0 % 7-denní 1 % Neudáno Q: Vlastníte časovou / dlouhodobou jízdenku na MHD (včetně čipové karty DÚK)? (N=2449)

Děkujeme za spolupráci

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 26.12.2018 Kontakt NMS Market Research U Nikolajky 13, 150 00 Praha 5 t (+420) 222 351 611 e info@nms.cz w www.nms.cz