k 4. výzvě MAS Stolové hory – IROP:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Advertisements

Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Příjem a hodnocení žádostí o podporu
Webová aplikace MS PRAHA.
David PETR, Kateřina VOISOVÁ
18. výzva IROP - „Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy“ Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Webová aplikace IS KP14+ Ing. Bohumila Kubíková
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 3.2 ZVYŠOVÁNÍ EFEKTIVITY A TRANSPARENTNOSTI VEŘEJNÉ SPRÁVY PROSTŘEDNICTVÍM ROZVOJE VYUŽITÍ A KVALITY.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Ing. Anna Kreutziger Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ RIZIK A KATASTROF Průběžná výzva č. 19 Technika.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+. URL aplikace IS KP pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
WEBOVÁ APLIKACE MS2014+ Praha Ing. Petr Šústal, MPA.
Webová aplikace IS KP14+ Ing. Jitka Zdvíhalová Seminář pro SC 2.5 Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení 37.Výzva – Energetické úspory v bytových.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+. URL aplikace IS KP pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat.
Aplikace Monitorovací systém
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
1.Výzva IROP MAS MB – Zvýšení bezpečnosti dopravy
Snídaně starostů , Jedlí
Seminář pro žadatele/příjemce
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Praha, Mgr. Ljubomir Džingozov
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Webová aplikace IS KP14+ Mgr. Nikola Knopová, DiS
Besip Zlínského kraje Zlín,
Brno, Ing. Lenka Skopalíková
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Aplikace Monitorovací systém
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Aplikace Monitorovací systém
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Praha, Mgr. Martina Brandejsová
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
k 5. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář pro žadatele z území MAS Blaník, z. s. ke 4
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
Seminář pro žadatele k výzvám v opatření
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
Seminář k 6.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-II.
Realizace SCLLD MAS Rozvoj Tanvaldska
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu MAS PODHOSTÝNSKA Z.S. – IROP - CYKLISTICKÁ A PĚŠÍ DOPRAVA Vazba.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Rozvoj sociálních služeb - I
k 11. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I
MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program – IROP
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Integrovaný regionální operační program – IROP
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

k 4. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Seminář pro žadatele k 4. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Cyklodoprava - I 134/06_16_038/CLLD_16_01_092 Velké Poříčí 11. 4. 2018 1

Obsah Základní pojmy Představení výzvy MAS Stolové hory Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Území realizace Popis podporovaných aktivit Typy podporovaných projektů Indikátory Způsobilé výdaje a rozpočet Způsob podání žádosti o podporu Povinné přílohy žádosti o podporu Způsob hodnocení a výběru projektů Udržitelnost Důležité dokumenty 2

Základní pojmy MAS = Místní akční skupina (Stolové hory) IROP = Integrovaný regionální operační program SCLLD = Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (dokument, díky němuž můžeme vyhlašovat dotační výzvy a který popisuje, na které témata budou výzvy vyhlášeny) ŘO = řídící orgán, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), resp. Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Opatření = dílčí, tématicky zaměřená část IROP v rámci SCLLD Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu a kterým stanovuje podmínky podání projektu a jeho realizace Projekt = projektová žádost = žádost o podporu = žádost (preferenční) kritérium = hledisko při posuzování projektu, každé kritérium je bodováno dle přednastavené bodové škály Kontrolní list = bodovací protokol 3

Základní pojmy Výběrový orgán MAS = Hodnotitelská komise MAS Rozhodovací orgán MAS = Rada MAS Studie proveditelnosti = jedna z příloh žádosti o podporu, stěžejní dokument, ze kterého je ověřováno splnění podmínek hodnocení Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) Hlavní aktivity = hlavní podporované aktivity uvedené v nadřazené výzvě ŘO k výzvě MAS 4

Představení výzvy MAS Stolové hory operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS Stolové hory, z. s. název výzvy MAS: 4. výzva MAS Stolové hory - IROP – Cyklodoprava - I číslo výzvy MAS: 134/06_16_038/CLLD_16_01_092 název nadřazené výzvy ŘO IROP: VÝZVA Č. 53 Udržitelná doprava - integrované projekty CLLD číslo nadřazené výzvy ŘO IROP: 06_16_038 5

Představení výzvy MAS Stolové hory alokace výzvy: 10 526 315 Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: 19. 3. 2018 datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 27. 9. 2018 datum ukončení realizace projektu: 31. 12. 2022 minimální výše celkových způsobilých výdajů: MAS nestanovila maximální výše celkových způsobilých výdajů: 7 500 000 Kč maximální výše celkových výdajů: nestanoveno míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 6

Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Královéhradecký kraj a jím zřizované nebo zakládané organizace Obce a jimi zřizované nebo zakládané organizace Dobrovolné svazky obcí a jimi zřizované nebo zakládané organizace Cílové skupiny Obyvatelé Návštěvníci Dojíždějící za prací a službami Uživatelé veřejné dopravy 7

Území realizace = území MAS Stolové hory Bezděkov n. Metují Velké Petrovice Bukovice Velké Poříčí Česká Metuje Vysoká Srbská Hronov Žďár n. Metují Machov Žďárky Náchod Police n. Metují Výdaje spojené s realizací projektu za hranicí území MAS jsou vždy nezpůsobilé Stárkov Suchý Důl 8

Popis podporovaných aktivit Hlavní aktivity – vynaložení min. 85 % celkových způsobilých výdajů Vedlejší aktivity – vynaložení max. 15 % celkových způsobilých výdajů 9

Popis podporovaných aktivit Příklady hlavních podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami 10

Popis podporovaných aktivit úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami, je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro cyklisty nebo liniového opatření pro cyklisty, je možná kombinace uvedených aktivit. 11

Popis podporovaných aktivit Příklady vedlejších podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): realizace stavbou vyvolaných investic zpracování projektových dokumentací výkup nemovitostí podmiňujících výstavbu provádění inženýrské činnosti ve výstavbě vybrané služby bezprostředně související s realizací projektu povinná publicita 12

Popis podporovaných aktivit Pojem rekonstrukce/modernizace komunikace pro cyklisty zahrnuje stavební úpravy stávající komunikace spojené s přestavbou zemního tělesa nebo konstrukčních vrstev komunikace, jejímž výsledkem je změna nivelety, směrového vedení nebo šířkového uspořádání komunikace. Rekonstrukce/modernizace se rovněž týká stavebních úprav mostních objektů. Technické řešení musí být v souladu s platnou legislativou a technickými normami (zejména vyhláškou č. 398/2009 Sb., ČSN 73 6110, ČSN 73 6101, ČSN EN 13 201, TP 179, TP 170, TKP Kapitola 15). Pokud žadatel zamýšlí na části úseku komunikace pro cyklisty upravit provoz ve smyslu § 77 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, udělením výjimky ze zákazu vjezdu motorových vozidel na nemotoristickou komunikaci, musí v kapitole 8 Studie proveditelnosti popsat rozsah uvažované výjimky. Zahrnuje-li projekt více samostatných řešení, musí být zaměření každé z izolovaných částí projektu v souladu s hlavními podporovanými aktivitami v aktivitě SC 1.2 „Cyklodoprava“, např. nelze realizovat samostatnou stezku pro cyklisty v jedné části města a pouze stojany na jízdní kola v jiné části města 13

Indikátory = ukazatele = nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu indikátory výstupu = závazné indikátory tolerance odchýlení se od cílové hodnoty indikátoru různá dle metodických listů indikátorů (jedna z příloh specifických pravidel) výchozí hodnota = 0 povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů, včetně popisu způsobu stanovení cílové hodnoty více viz specifická část pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP (včetně jejích příloh) 14

Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 7 61 00 Délka nově vybudovaných cyklostezek a cyklotras km Výstup 7 62 00 Délka rekonstruovaných cyklostezek a cyklotras 7 64 01 Počet parkovacích míst pro jízdní kola Parkovací místo 15

Indikátory Ad 76100 a 76200: Cyklostezka je pozemní komunikace nebo její jízdní pás (nikoliv jen jízdní pruh) vyhrazená dopravní značkou pro jízdu na jízdním kole. Je určena pouze pro cyklistickou dopravu, automobilová a motocyklová doprava je z ní vyloučena. Naopak cyklotrasa není z hlediska zákona o pozemních komunikacích druh komunikace, ale jedná se o souvislé označení určité komunikace značením pro cyklisty. Do hodnoty indikátorů se nezapočítává délka úseku komunikace pro cyklisty nebo liniového opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru financovaných z nezpůsobilých výdajů projektu. Akceptovatelná odchylka +-2%. Výpočet - součet délky všech komunikací pro cyklisty nebo liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru v km s přesností na 3 desetinná místa, zaokrouhlení je prováděno matematicky. Ad 76401: jedná se o pevné stojany nebo uzamykatelné boxy pro jízdní kola; do indikátoru se nezapočítávají parkovací místa financovaná z nezpůsobilých výdajů projektu. Tolerance žádná. 16

Způsobilé výdaje a rozpočet Časová způsobilost 1. 1. 2014 – 31. 12. 2022 Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap. 10.1 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap. 3.5.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 17

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Stavby Výdaje na realizaci samostatných stezek pro cyklisty, stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací včetně všech konstrukčních vrstev a opatření pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace Výdaje související s komunikací pro cyklisty: Pevné stojany a uzamykatelné boxy na jízdní kola Podchody, lávky, části mostních objektů a propustků... Přejezdy pro cyklisty, související místa pro přecházení a přechody pro chodce... Pásy pro chodce umístěné podél jízdních pruhů pro cyklisty... Svislé a vodorovné dopravní značení... Bezpečnostní opatření realizované na silnici (zúžení komunikace, dělící ostrůvky, zpomalovací prahy atd.) více viz kap. 3.5.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 18

Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady) Odpočívadla a jejich vybavení... Připojení sousedních nemovitostí... Výdaje na odůvodněné stavbou vyvolané investice Výdaje na stavební úpravy a opravy hlavního dopravního prostoru silnic ... v části vymezené upravovaným nebo realizovaným vodorovným dopravním značením vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty... Zabezpečení výstavby Nákup pozemků a staveb Projektová dokumentace Studie proveditelnosti více viz kap. 3.5.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 19

Nezpůsobilé výdaje (příklady) Výdaje spojené s částí projektu, která zasahuje mimo území MAS Výdaje související pouze s pěší dopravou Výdaje na výstavbu, rekonstrukci, údržbu silnic a místních komunikací přístupných automobilové dopravě Výdaje na výstavbu, rekonstrukci polních a lesních cest Výdaje na běžnou údržbu pozem. komunikací, včetně chodníků a cyklostezek Výdaje na realizaci parkovišť Výdaje na nástupiště, zastávky, čekárny Výdaje na přípravu a zpracování žádosti o podporu, s výjimkou SP více viz kap. 3.5.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 20

Způsob podání žádosti o podporu Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) https://mseu.mssf.cz nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS2014+ (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP) 21

Povinné přílohy žádosti o podporu plná moc zadávací a výběrová řízení – smlouva na plnění zakázky doklady o právní subjektivitě žadatele – již nepovinné výpis z rejstříku trestů – již není povinné studie proveditelnosti karta souladu projektu s principy udržitelné mobility čestné prohlášení o skutečném majiteli územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby položkový rozpočet stavby doklady k výkupu nemovitostí – již nepovinné výpočet čistých jiných peněžních příjmů smlouva o spolupráci VÍCE VIZ KAPITOLA 3.5.3 SPECIFICKÝCH PRAVIDEL VÝZVY Č. 53 IROP 22

Způsob hodnocení a výběru projektů Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 20 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů po dobu lhůty pro podání žádosti o přezkum/odvolání lhůty pro hodnocení a výběr projektů neběží, celý proces se pozastavuje 23

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti provádějí pracovníci kanceláře MAS Stolové hory napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůže 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS Stolové hory Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 24

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti kritéria formálních náležitostí (všechna napravitelná) žádost o podporu je podána v předepsané formě kontroluje se, mimo jiné, zda jsou informace uvedené v žádosti o podporu v souladu s informacemi uvedených v přílohách žádosti (např. informace o veřejných zakázkách – viz další snímky) žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS kontroluje se, mimo jiné, zda je projektová dokumentace označena razítkem a podpisem stavebního úřadu a zda ji zpracoval autorizovaný projektant, tj. zda obsahuje razítko autorizovaného projektanta přílohy obecně by měly být vkládány v kompletní verzi (často např. chybí podpisy, jelikož je vložena elektronická verze a nikoliv sken originálu) 25

Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 Veřejné zakázky v MS2014+ Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ%20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Metodický pokyn pro oblast zadávání veřejných zakázek http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke-pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek

Veřejné zakázky

Veřejné zakázky

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti obecná a specifická kritéria přijatelnosti projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS projekt je v souladu s podmínkami výzvy MAS žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů stanovenou ve výzvě MAS projekt respektuje limity způsobilých výdajů (pokud jsou stanoveny) projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) potřebnost realizace je odůvodněná žádost o podporu je v souladu se schválenou SCLLD MAS Stolové hory 29

Věcné hodnocení provádí Hodnotitelská komise MAS Stolové hory bodové hodnocení kvality projektů na základě preferenčních kritérií maximální počet bodů, kterého lze dosáhnout: 90 hranice bodů pro splnění podmínek věcného hodnocení: 45 MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+ žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). více viz: příloha č. 2 výzvy Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 30

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: připravenost projektu kritérium přiděluje body na základě doložených smluv na plnění zakázky finanční náročnost projektu kritérium zvýhodňuje menší/levnější projekty komunikace pro cyklisty se přímo napojuje na stávající cyklistickou infrastrukturu anebo se s ní kříží kritérium zvýhodňuje projekty, které mají návaznost na již existující cyklistickou infrastrukturu projekt přispěje ke svedení cyklistické dopravy z pozemní komunikace zatížené automobilovou dopravou kritérium zvýhodňuje projekty, na základě odklonu cyklistické dopravy z komunikací zatížených automobilovou dopravou 31

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: projekt je navázán na více druhů veřejné dopravy kritérium zvýhodňuje projekty na realizaci komunikací pro cyklisty, které povedou k železničním nebo autobusovým zastávkám délka rekonstruovaných / modernizovaných / nově vybudovaných komunikací pro cyklisty kritérium zvýhodňuje projekty na základě délky realizované komunikace pro cyklisty projekt zahrnuje realizaci nových pevných parkovacích míst pro jízdní kola v maximální vzdálenosti 50 m od komunikace pro cyklisty kritérium zvýhodňuje projekty na základě počtu zřízených park. míst pro kola 32

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnocení: projekt zahrnuje vybavení mobiliářem (odpočívadla s lavičkami, stolky, odpadkové koše, informační tabule, pítka, panely/stojany s nářadím k opravě jízdních kol, posilovací stroje/fitness prvky) v maximální vzdálenosti 50 m od komunikace pro cyklisty kritérium zvýhodňuje projekty, které zahrnují vybavení komunikace pro cyklisty uvedeným mobiliářem součástí projektu je výsadba doprovodné zeleně kritérium zvýhodňuje ty projekty, které počítají s výsadbou zeleně VÍCE VIZ PŘÍLOHA Č. 2 VÝZVY MAS – KRITÉRIA PRO VĚCNÉ HODNOCENÍ 33

Výběr projektů, ZOZ a vydání právního aktu provádí Rada MAS Stolové hory schvaluje návrh Hodnotitelské komise MAS nemůže měnit ani pořadí projektů ani hodnocení žádostí může navýšit alokaci výzvy a určit náhradní projekty MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+; žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu: provádí ŘO IROP vydání právního aktu do 3 měsíců ze strany ŘO IROP 34

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů žádost o podporu je podána v předepsané formě žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je svým zaměřením v souladu s výzvou ŘO výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný – nenapravitelné výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu 35

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu v hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost vzdělávacích zařízení Projekt je v souladu s Dopravní politikou ČR 2014-2020 K projektu žadatel v obcích, které mají méně než 50 tis. obyvatel, dokládá kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility Projekt přispívá k eliminaci negativních vlivů dopravy na životní prostředí Projekt je v souladu s Národní strategií rozvoje cyklistické dopravy ČR pro léta 2013-2020 36

Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 53 Doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP, tzn. od data nastavení stavu „projekt finančně ukončen ze strany ŘO“ V době udržitelnosti musí žadatel zajistit řádnou péči o komunikaci pro pěší nebo cyklisty, na kterou obdržel dotaci z IROP, v souladu se zákonem č. 13/1997 Sb. a vyhláškou č. 104/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku financovaného z IROP (nezpůsobilý výdaj). Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z podpory. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou podporu vrátit. 37

Důležité dokumenty Výzva MAS Stolové hory: Cyklodoprava http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 – hlavně aktivita Cyklodoprava http://www.dotaceeu.cz/getmedia/daa7cac8-093b-4453-8b61- 34470f9dd824/Specificka-pravidla_SC1-2_CLLD_vyzva-53_v-1- 1.pdf?ext=.pdf Přílohy spec. pravidel výzvy č. 68 IROP http://www.dotaceeu.cz/cs/Microsites/IROP/Vyzvy/Vyzva-c-53-Udrzitelna- doprava-integrovane-projekty-CLLD Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP http://www.dotaceeu.cz/getmedia/0214a19a-5d4a-4734-b1b2- 7facb47b9f4a/Obecna-pravidla-IROP_vydani-1-9_2-6.2017.pdf?ext=.pdf 38

Další důležité dokumenty Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek v programovém období 2014-2020 http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke- pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ% 20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Matice způsobilosti výdajů – inspirace z výzvy č. 18 http://admin3.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/Matice%20zp%C5 %AFsobilosti%20v%C3%BDdaj%C5%AF/Matice%20v%C3%BDd aj%C5%AF_1.2_18.V_cyklodoprava_f.pdf 39

Dotazy 40

Kontakty Pavel Rejchrt email: rejchrt.masstolovehory@gmail.com tel.: +420 775 044 622 Místní akční skupina Stolové hory, z. s. sídlo: Masarykovo nám. 98, 549 54, Police n. Metují kancelář: Náměstí 102, 549 32, Velké Poříčí www.mas-stolovehory.cz 41

Děkuji za pozornost 42

Doplněk: Postup při podávání žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

Jak zadávat projektovou žádost? Portál IS KP14+ Produkční (ostré) prostředí: https://mseu.mssf.cz Edukační video www.strukturalni-fondy.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka- zadost/Edukacni-videa Příručky OP Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+, viz příloha č. 1 výzvy č. 68 IROP

vybrat číslo nadřazené výzvy IROP

Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „ Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „*stolové“ anebo podle čísla výzvy. Při vyhledávání je dobré před vyhledávané slovo vložit *, pokud * není vložena, musí se zadat přesný název nebo číslo výzvy.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu (vč. konzultanta) plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví pouze přes systém. Komunikace s MAS a MMR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší (zpráv) přes systém.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Doporučuje se si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo email, kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na email či SMS). Všechny přílohy se přikládají pouze elektronicky. Jednotlivé přílohy se nenahrávají na záložku „Dokumenty“, ale na různá místa podle oblasti, do které spadají (týká se plných mocí a veřejných zakázek).

HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod se doporučuje mít nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – potřeba aplikace MS Silverlight a balíček Tesco SW Elevated TrustTool (v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky). Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty.

Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech point) První certifikační autorita Eidentity