CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Základy práce v aplikaci Adobe Illustrator 1. část
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Power Point– sestavujeme prezentaci
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika a prezentace
Vlastnosti stránky a tisk
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika.
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory Číslo DUM: III/2/VT/2/3/52 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
GRAFIKA.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Corel DRAW Příprava dokumentu obsahujícího obrázky Skládání objektů na stránku Import obrázků Kvalita zobrazení Přednosti vektoru Kdy bitová mapa

CorelDRAW nabízí sadu nástrojů pro vytváření vektorových grafických objektů určených k vytištění a zobrazení online Před započetím práce si nastavíme pracovní plochu tak, abychom měli k dispozici nejpoužívanější nástroje a nabídky

Tvorba letáku, co už známe Nastavení pomocných linek Horní obrázek na spad Text odstavcový

Import obrázků Rozeznáváme dva druhy obrazových souborů Vektorové, které se rozkládají na jednotlivé objekty, které můžeme průběžně upravovat Bitové mapy zůstávají vloženy jako jeden objekt a mohou být dále upravovány pouze jako celek

Obrázky bitmapa vektor

Kvalita zobrazení při zvětšení měřítka Rastr, bitová mapa Vektor

Vektorové obrázky Seskupený v celek Rozložený na jednotlivé objekty Seskupování objektů, následné rušení skupiny a další úpravy provádíme dokud nejsme s výsledkem spokojeni

Vektorové obrázky bez ztráty kvality lze měnit Pozice a pořadí Barevnost

Velikost jednotlivých objektů Průhlednost

Přechody Tvary

Na příkladovém letáku jsou použity rastrové obrázky Na příkladovém letáku jsou použity rastrové obrázky. Doporučuji je skládat a upravovat v bitmapovém editoru. I když základní možnosti pro úpravu bitmapy najdete i v CorelDRAW

Bitmapové obrázky + = + = Sjednotit vzhled Zkontrolovat rozlišení (ofsetová tiskárna = 300 dpi) Oříznout na jednotný rozměr

Kontrolní otázky a úkoly Jakým způsobem dostaneme do dokumentů CorelDRAW obrázky a výkresy vytvořené v jiných programech? Uveď nejznámější formáty vektorové grafiky. Zjisti, jaké bitmapové formáty CorelDRAW podporuje. Samostatně navrhni a udělej předtiskovou přípravu pro ofsetovou tiskárnu na oboustranný plakát, skládačku, 3 pole. Pro jednotlivé nabízené celky vytvoř ikony nebo schematické obrázky.