Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

BUS DOPRAVA S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB. TURECKO - ISTANBUL BRT ©METROBÜS (spojení Evropa – Asie) – 2. nejvytíženější systém BRT na světě: 43 km, 33 zastávek,
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
KONFIGURACE PŘESTUPNÍCH UZLŮ Z POHLEDU ČASOVÉ ZTRÁTY CESTUJÍCÍCH
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Provoz a ekonomika dopravy
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Bezbariérovost veřejné dopravy
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Registrační číslo projektu
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Nitra.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Železniční doprava Základní pojmy
Železniční muzeum Zlonice
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Úvod do pozemních komunikací
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Tramvajová vozidla.
ŽST Jedlová.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Dopravní charakteristiky
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Navrhování tunelových staveb
Stanoviště:Náměstí Republiky
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Integrace tramvaje se železnicí
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Lanové dráhy visuté pozemní.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Technologická integrace tramvaje se železnicí (vlakotramvaj) ve městě Zwickau

Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší město v Sasku (asi 95 tisíc obyv.) železničních tratě Dresden - Werdau, Zwickau - Schwarzenberg a Zwickau - Falkenstein dálnice A4 (Erfurt - Dresden), A72 (Hof - Leipzig) v minulosti těžba hnědého uhlí, automobilová výroba (Sachsenring/Trabant) v současné době se zde vyrábějí automobily Volkswagen

MHD ve Zwickau Städtischen Verkehrsbetrieben Zwickau 6.5.1894: první tramvajová trať (Bahnhof - Hauptmarkt) 70. a 80. léta: tramvajová doprava na útlumu 1938 – 1977: trolejbusový provoz přelom 80. a 90. let: „renesance” tramvajového provozu současnost: v provozu 4 tramvajové linky (č. 3, 4, 5, 7) a 13 autobusových linek od 30. 5. 1999: systém vlakotramvaje

Charakteristika systému v provozu od 30.5.1999 propojení města a regionu ze strany železnice, která část cesty provozována po vnitroměstských tramvajových tratích v prostoru města  systém train-tram vznik z důvodu nemožnosti zavést přímou tramvajovou linku od nádraží do centra města (kvůli uspořádání tramvajového přestupního uzlu Neumarkt) provozuje SVZ a Vogtlandbahn

Charakteristika trasy cca 2,9 kilometrů dlouhá z hlavního nádraží (od stavědla B4) vedena souběžně s železniční tratí na Schwarzenberg až do terminálu Stadthalle (jednokolejně, samostatné těleso, bývalá vlečka, úrovňové křížení s ulicí Planitzer Strasse) od terminálu Stadthalle je vedena v kolejové splítce rozchodů 1435 a 1000 mm s tramvajovou linkou č. 3 (Eckersbach - Neumarkt - Neuplanitz) dvoukolejně přímo ulicí Äussere Schneeberger Strasse až do terminálu Zentrum na jižním okraji centra města

Organizace provozu, zabezpečovací zařízení SZZ v žst. Zwickau Hbf. je elektromechanické a elektrodynamické (stavědlo B4  jednořadé elektrodynamické ZZ, Siemens & Halske typ 1912) SZZ funguje v součinnosti s „tramvajovým” zabezpečovacím zařízením terminálu Stadthalle po terminál Stadthalle se vlaky řídí návěstními a dopravními předpisy DB ve zbylé části trasy platí tramvajová návěstní soustava a běžné předpisy pro provoz na pozemních komunikacích na křižovatkách je zajištěna preference kolejových vozidel

Kolejová splítka Stadthalle - Zentrum kolejová splítka rozchodů 1435 mm a 1000 mm je řešena jako tříkolejnicová ve směru do centra (Zentrum) v pravé koleji dvoukolejné tratě je pravá kolejnice společná pro oba rozchody v opačném směru (Stadthalle) je to analogické v terminálu Zentrum končí vlaky na jediné společné koleji o rozchodu 1435 mm

Ukončení splítky u terminálu Stadthalle

Ukončení splítky u terminálu Zentrum

Ukončení splítky u terminálu Zentrum

Charakteristika vozidel běžné motorové jednotky RegioSprinter (VT31-48) dodatečně upravené pro provoz „tramvajového” charakteru jsou dodatečně vybaveny blinkry, brzdovými světly, výstražným zvoncem, venkovním zpětným zrcátkem, výbavou pro ovládání výhybek ze stanoviště strojvedoucího, radiovým spojením s dispečinkem DP a omezovačem rychlosti mají účinnější brzdy (zpomalení až 2,73 m/s2) provozovatel Vogtlandbahn (linka VB1 Zwickau Zentrum - Zwickau Hbf - Falkenstein - Klingenthal - Kraslice - Sokolov, v hodinovém taktu)

Technické údaje jednotky Regiosprinter výrobce: Siemens DUEWAG (1996) délka: 25 170 mm, šířka: 2 970 mm, výška: 3 350 mm rozchod 1435 mm, počet náprav: 4, uspořádání dvojkolí A + 2 + A maximální rychlost: 120 km/h (ve Zwickau pouze 80, resp. 40 km/h) počet spalovacích motorů: 2 (MAN D2865 LUH05) jmenovitý výkon: 456 kW výška podlahy 530/1130 mm, nízkopodlažní část 75 % míst: k sezení 77, ke stání 84

Motorová jednotka Regiosprinter

Závěr projekt výstavby vlakotramvaje splnil svůj účel přímého spojení až do úplného centra města vlaky si tím tak našly svůj okruh cestujících, ať už jde o studenty univerzity nacházející se poblíž konečné stanice, cestující dojíždějící za prací a nebo obyvatele Zwickau, kteří o víkendu cestují na výlety na venkov a do (severo-)západních Čech proto se v Německu model systému technologické integrace tramvaje se železnicí (vlakotramvaje), kdy propojení města a regionu zde nepřichází ze strany městských tramvají, ale naopak ze strany železnice oprávněně nazývá „Zwickauer model”