F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Citrátový cyklus a Dýchací řetězec
Advertisements

Citrátový cyklus a Dýchací řetězec
Respirace.  soubor chemických reakcí, nezbytných pro uvoln ě ní chemické energie, která je obsa ž ena v organických slou č eninách  C 6 H 12 O 6 + 6O.
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2014 Vyučující: Prof. Jiří Kozelka, Biofyzikální Laboratoř, Ústav fyziky kondenzovaných.
Transkripční faktor je protein, který má schopnost spouštět či jinak regulovat transkripci DNA Zahrnuje proto jak specializované proteiny spouštějící transkripci.
Brno University of Technology What should we do?.
Fotosyntéza. Co to je? o Z řeckého fótos – „světlo“ a synthesis –„skládání“ o Biochemický proces, probíhá v chloroplastech (chlorofyl) o Mění přijatou.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE ELEKTROLÝZA výroba chloru „elektrolyzér“ rozklad vody.
Ch_056_Buněčné dýchání Ch_056_Přírodní látky_Buněčné dýchání Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
M ETABOLICKÉ DĚJE Mgr. Jaroslav Najbert. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Název školy Gymnázium a Jazyková škola s.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_3_1_7 Ing. Jan Voříšek  Při probírání učiva z anorganické chemie jsme vyjadřovali složení jednotlivých sloučenin pomocí chemických vzorců.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Vznik molekul Jakou strukturu má atom? Co je to molekula? Jak vzniká molekula?
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
VY_32_INOVACE_67.
Výživa a hygiena potravin
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vedení elektrického proudu v látkách
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Vznik.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regulátory v automatizaci
Alkyny.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Enzymy 15. října 2013 VY_32_INOVACE_130311
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Metabolické děje I. – buněčné dýchání
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ELEKTROCHEMIE Elektrochemický potenciál Standardní vodíková elektroda
Lékařská chemie Podzimní semestr 2014/2015.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Alkeny.
Texas A&M University.
Lékařská chemie Podzimní semestr 2011/2012.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_62.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
VY_32_INOVACE_65.
Potenciometrie, konduktometrie, elektrogravimetrie, coulometrie
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
u organických sloučenin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018
Citrátový cyklus a Dýchací řetězec
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Jak na prezentaci? Každý bude mít 5 minut na prezentaci vědeckého článku s tématem ekologie a Vaši kolegové a vyučující budou mít 2-3 minuty na otázky.
02 kyslík VY_32_INOVACE_02 autor: Mgr. Helena Žovincová
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2015
UA104 – Didaktika informatiky I
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2016
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018
Transkript prezentace:

F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017 Přednáška z 18.10.2017 Vyučující: Prof. Jiří Kozelka, Biofyzikální Laboratoř, Ústav fyziky kondenzovaných látek, PřF MU, Kotlářská 2, kozelka.jiri@gmail.com

S použitím materiálu z přednášky Texas A&M University

Oxidation is the loss of electrons, reduction is the gain of electrons. Cvičení 1 Ověřte uvedená tvrzení pomocí formalismu oxidačních čísel.

Cvičení 2 Ověřte uvedená tvrzení pomocí formalismu oxidačních čísel. Vysvětlete, proč získání atomu H je spojeno s redukcí.

Strong oxidants Strong reductants Redukce oxidantu probíhá snadno FMN+2H++ 2e-  FMNH2 -0.22 ↔ Biochemická konvence [H+]=10-7 M Oxidace reduktantu probíhá snadno pH = 7 Strong reductants

Standartní redukční potenciály anorganických oxidačně-redukčních párů Chemická konvence [H+]=1 M pH = 0! Vysoká koncentrace [H+] stabilizuje H2  reduktant je méně reaktivní  posun nahoru v tabulce U tabulek oxidačně-redukčních potenciálů nutno brát v úvahu podmínky, pro které platí!

Aktivní místo enzymu alkohol dehydrogenáza, v interakci s 2,2,2-trifluoroetanem (TFE). TFE se váže na aktivní místo, jeho redukční potenciál je však slabší než etanolu, takže k přenosu elektronů nedojde a my můžeme studovat strukturu aktivního místa s tímto „falešným substrátem“.

Vyčíslování oxidačně-redukčních reakcí pomocí oxidačních čísel Cvičení 3 Jedním z nejrozšířenějších kofaktorů oxidačně-redukčních enzymů je Flavin-Adenin-Dinukleotid (FAD) FAD je například kofaktorem enzymu sukcinát-dehydrogenáza. Tento enzym je důležitý při metabolismu cukrů, kde katalyzuje oxidaci sukcinátu (-OOC-CH2-CH2-COO-) na fumarát (-OOC-CH=CH-COO-), přičemž FAD je oxidační činidlo. FAD je přitom redukován na FADH2. Pro regeneraci enzymu je nutné, aby následovně FADH2 byl oxidován zpět na FAD. To se děje pomocí koenzymu NADH, který jsme poznali v jednom z předešlých cvičení. Úkol: vyčíslete reakci sukcinátu s FAD na fumarát a FADH2.

Cvičení 4 The characteristic odor of pineapple is due to ethyl butyrate, a compound containing carbon, hydrogen, and oxygen. Combustion of 2.78 g of ethyl butyrate leads to formation of 6.32 g of CO2 and 2.58 g of H2O. The properties of the compound suggest that the molar mass should be between 120 and 130. What is the molecular formula?