Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A03Z6-8_Rusko - lidé a hospodářství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_ZEMĚPIS Téma: Země jižního cípu Ročník: 7.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Která náboženství znáš?
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_VLASTIVĚDA
Národnostní struktura obyvatelstva
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Základní škola, Hradec Králové
Obyvatelstvo Evropy Počet obyvatel – asi 731 mil. (2009)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_VLASTIVĚDA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Asie Obyvatelstvo.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_ZEMĚPIS
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_VLASTIVĚDA
VY_32_INOVACE_Z8-001 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK OBYVATELSTVO SVĚTA Název školy
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_ZEMĚPIS
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
USA – MNOHONÁRODNOSTNÍ STÁT
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
Obyvatelstvo přírodní podmínky mají vliv na rozmístění obyvatel
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_ZEMĚPIS
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_VLASTIVĚDA
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Původní obyvatelé byli Indiáni, tvořili velké říše Aztékové, Mayové,
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: 23.3.2012 Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy– Obyvatelstvo světa Ročník: 8.- 9. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

ZEMĚPIS OBYVATELSTVA

DEMOGRAFIE lidnatost rozmístění přirozená měna lidské rasy národy jazyky náboženství migrace věk pohlaví zaměstnanost výživa

Doplň význam slov DEMOGRAFIE LIDNATOST ROZMÍSTĚNÍ PŘIROZENÁ MĚNA MIGRACE hustota zalidnění, počet obyvatel, stěhování, zeměpis obyvatelstva, přírůstek nebo úbytek

Řešení: zeměpis obyvatelstva počet obyvatel hustota zalidnění DEMOGRAFIE zeměpis obyvatelstva LIDNATOST počet obyvatel ROZMÍSTĚNÍ hustota zalidnění PŘIROZENÁ MĚNA přírůstek nebo úbytek MIGRACE stěhování

Seřaď 5 obydlených světadílů podle lidnatosti:

Řešení: Asie Afrika Amerika Evropa Austrálie a Oceánie

Nyní žije na Zemi přibližně obyvatel: 5 mld. 6 mld. 7 mld. 8 mld. Z uvedených oblastí má největší hustotu zalidnění : severní Evropa povodí řeky Gangy Střední Amerika jižní Afrika

Nyní žije na Zemi přibližně obyvatel: Řešení: Nyní žije na Zemi přibližně obyvatel: 5 mld. 6 mld. 7 mld. 8 mld. Z uvedených oblastí má největší hustotu zalidnění: severní Evropa povodí řeky Gangy Střední Amerika jižní Afrika

Nejvíce obyvatel přibývá: v Africe v Americe v Asii v Evropě Z uvedených států má úbytek obyvatelstva: Kanada Australský svaz Rusko Etiopie

Nejvíce obyvatel přibývá: Řešení: Nejvíce obyvatel přibývá: v Africe v Americe v Asii v Evropě Z uvedených států má úbytek obyvatelstva: Kanada Australský svaz Rusko Etiopie

K názvům lidských ras přiřaď termín: BÍLÁ RASA ČERNÁ RASA ŽLUTÁ RASA mongoloidní, europoidní, negroidní

Řešení: BÍLÁ RASA europoidní ČERNÁ RASA negroidní ŽLUTÁ RASA mongoloidní

Doplň význam slov: NÁROD ETNIKUM NÁRODNOST příslušnost k národu seskupení většího počtu lidí se společným územím, jazykem, historií a kulturou - skupina lidí společného původu se společnými zvyklostmi žijící ve více oblastech

Řešení: NÁROD ETNIKUM NÁRODNOST příslušnost k národu seskupení většího počtu lidí se společným územím, jazykem, historií a kulturou NÁRODNOST skupina lidí společného původu se společnými zvyklostmi žijící ve více oblastech

Které jazyky nepatří do indoevropské jazyk. rodiny? indické slovanské tibersko-čínské románské Nejpoužívanější světový jazyk je: čínština angličtina arabština španělština

Které jazyky nepatří do indoevropské jazyk. rodiny? Řešení: Které jazyky nepatří do indoevropské jazyk. rodiny? indické slovanské tibersko-čínské románské Nejpoužívanější světový jazyk je: čínština angličtina arabština španělština

Nejrozšířenějším světovým náboženstvím je: buddhismus islám křesťanství hinduismus Mezi křesťanské církve nepatří: katolictví judaismus pravoslaví protestantismus

Nejrozšířenějším světovým náboženstvím je: Řešení: Nejrozšířenějším světovým náboženstvím je: buddhismus islám křesťanství hinduismus Mezi křesťanské církve nepatří: katolictví judaismus pravoslaví protestantismus

Přiřaď názvy náboženských staveb: kostel, pagoda, mešita, synagoga

Řešení: pagoda synagoga kostel mešita

přistěhovalectví, začleňování, vystěhovalectví Doplň význam slov: EMIGRACE IMIGRACE INTEGRACE přistěhovalectví, začleňování, vystěhovalectví

Řešení: EMIGRACE vystěhovalectví IMIGRACE přistěhovalectví INTEGRACE začleňování

Vyber správnou odpověď o zaměstnanosti ekonomicky aktivních obyvatel: Největší % zastoupení lidí v poproduktivním věku má z uvedených oblastí: střední Afrika Latinská Amerika jižní Asie západní Evropa Vyber správnou odpověď o zaměstnanosti ekonomicky aktivních obyvatel: v hospodářsky málo rozvinutých státech nejvíce v zemědělství ve vyspělých zemích nejvíce v zemědělství a průmyslu v hospodářsky málo rozvinutých státech nejvíce ve službách ve vyspělých zemích nejvíce v průmyslu

Řešení: Největší % zastoupení lidí v poproduktivním věku má z uvedených oblastí: střední Afrika Latinská Amerika jižní Asie západní Evropa Vyber správnou odpověď o zaměstnanosti ekonomicky aktivních obyvatel: v hospodářsky málo rozvinutých státech nejvíce v zemědělství ve vyspělých zemích nejvíce v zemědělství a průmyslu v hospodářsky málo rozvinutých státech nejvíce ve službách ve vyspělých zemích nejvíce v průmyslu

Podle odhadů OSN trpí nedostatkem potravy přibližně: 500 mil. obyvatelstva 100 mil obyvatelstva 1 mld. obyvatelstva 800 mil. obyvatelstva

Podle odhadů OSN trpí nedostatkem potravy přibližně: Řešení: Podle odhadů OSN trpí nedostatkem potravy přibližně: 500 mil. obyvatelstva 100 mil obyvatelstva 1 mld. obyvatelstva 800 mil. obyvatelstva

Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů z učiva o obyvatelstvu světa. Žáci samostatně pracují s atlasy světa, učebnicemi a svými poznámkami. Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky z Otevřené galerie www.office.microsoft