Romantizmus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Poznáte hudební velikány ? – 2. díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
ROMANTISMUS.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Test ověřující znalosti z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Kultura 1. poloviny 19. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
HUDBA 20.storočia.
Konzervativizmus Marek Kačmár
Michal Birás Klasicizmus.
Otec Goriot Honoré de Balzac
Veronika Petrušková II.D
Andrej Sládkovič Vlastné meno: Andrej Braxatoris
Milionár.
Slovenské národné hnutie
Ako sa žilo v minulosti - skanzeny
Najvýznamnejší slovenskí skladatelia vážnej hudby
Lyrika Ľudové piesne.
                                                                       Róbert Klučár IV.C.
Romantizmus.
Pamiatky UNESCO 5. ročník
Francúzska romantická literatúra
Významní skladatelia romantizmu
Významní hudobní skladatelia od 17. storočia
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Romantizmus

ideový a myšlienkový prúd, ktorý existoval v 1. polovici 19. storočia romantizmus bol odmietavou reakciou na osvietenstvo v dôsledku sklamania z historických výsledkov francúzskej revolúcie a vývinu meštiackej spoločnosti

čerpal z ľudovej kultúry a zvykov, národnej tradície a krásy prírody, vyzdvihoval pozitíva týchto momentov a často ich aj idealizoval dôraz sa kládol na city a emócie človeka romantizmus sa prejavil v hudbe, maliarstve, architektúre a literatúre

Romantizmus v literatúre vyskytoval sa v európskej aj americkej literatúre hlavná myšlienka: túžba po slobode a nádej, že sa zmení spoločenské usporiadanie a do popredia sa kladie cit, fantázia a subjektívny prístup autora

Spisovatelia v romantizme Alexander Sergejevič Puškin – Eugen Onegin, Kapitánová dcéra Karel Hýnek Mácha – báseň Máj, Marinka Johann Wolfgang Goethe – dráma Faust Victor Hugo – Chrám Matky Božej

Romantizmus v maliarstve sklon k citovosti, fantázii a krásam prírody maliari čerpali námety z literatúry a pri ich stvárňovaní využívali všetky poznatky z predchádzajúcich období. romantizmus vychádzajúci z pozícií meštianstva narušuje sústavu hodnôt, ktoré priniesol klasicizmus. Proti racionalizmu stavia cit a vášne. Rozvíja sa krajinomaľba, historická maľba

Maliari romantizmu Eugène Delacroix – Sloboda vedie ľud Caspar David Friedrich

Architektúra v romantizme preberá vzory zo stredovekej architektúry, najmä z gotickej, ale aj románskej, ktoré sa uplatnili tak pri stavbách chrámov, ako aj svetských budov

Romantizmus v hudbe určený pre širší okruh obecenstva, ktoré navštevovalo novovznikajúce verejné koncertné siene a operné divadlá melodické, rytmické a harmonické prvky, ktoré sa bežne využívajú v ľudovej hudbe jednotlivých národov  delíme na: ranný romantizmus novoromantizmus neskorý romantizmus

Ranný romantizmus: - do popredia sa dostáva klavír -vznik opier: -Giuseppe Verdi – Nabucco -Carl Maria Weber – Čarostrlec -Robert Schumann – klavírny cyklus Karneval Novoromantizmus: -programová hudba – inšpirovanie sa mimohudobnými námetmi napr. poéziou - Hector Berlioz – predstaviteľ symfonických básní - Fantastická symfónia

Richard Wagner – opery: Tristan a Izolda Prsteň Nibelungov neskorý romantizmus: - najmä v symfonickej hudbe a skladbách veľkého rozsahu - Anton Bruckner – zložil 9 symfónií - 4. - romantická symfónia - Gustav Mahler – monumentálne symfónie a piesňové cykly - Piesne o mŕtvych deťoch Chlapcov zázračný roh

-Pjotr Iljič Čajkovskij – opery: Eugen Onegin Piková dáma - balety: Labutie jazero Luskáčik - Bedřich Smetana – opera: Predaná nevesta - Moja vlasť - cyklus básní