Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
ECVET v Programu celoživotního učení
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
ITS v regionální dopravě
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Charakteristické znaky MHD
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Informační podpora při krizovém řízení
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
T-Mobile Moje Info Možnosti využití SMS v komunikaci s občany.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Informace o projektech v IDS JMK
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl 15. Května 2018 Dynamická obsluha území veřejnou hromadnou dopravou Integrované dopravní systémy 2018 – Žďár nad Sázavou Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl

Agenda Smart City a Industry 4.0 Smart City a region pro veřejnou hromadnou dopravu Rozdělení úrovní dynamického systému obsluhy Uvedení příkladů v mapě a jízdním řádu Objednávkový systém cestujících Dynamické přestupní doby Výpočetní algoritmus pro určení optimální trasy Multi-agentní systém

Disertační práce, grantová soutěž Autoři: Ing. Patrik Horažďovský – řešitel grantu, Smart Písek, ROPID Ing. Martin Heindl – řešitel grantu Rozhodovací modely pro popis dynamické obsluhy území veřejnou hromadnou dopravou SGS18/094/OHK2/1T/16 Podpora vědeckého výzkumu Řešení problematiky dynamické obsluhy území v disertační práci řešitele

Smart City a Industry 4.0 Industry 4.0 ve veřejné hromadné dopravě Sám výrobek určuje, jak má být vyroben -> Sami cestující určují, jak bude vypadat obsluha oblasti za pomoci objednávek Ovlivnění veřejné hromadné dopravy na základě aktuálních dopravních i dalších dat (Big Data) Smart City Smart mobility; Smart energie, budovy a služby; Smart informační a komunikační technologie Organizace a funkčnost systémů Moderní technologie

Smart City a region pro veřejnou hromadnou dopravu Organizace veřejné hromadné dopravy Propojení informací všech druhů dopravy (Přesnost a obsazenost vozidel, parkování, kongesce…) Nabídka kvalitního spojení pro všechny části regionu Motivace k využívání VHD ve všech oblastech regionu Motivace lidí, aby zůstali bydlet v menších obcích a hromadně se nestěhovali do měst – psychologický efekt Dynamická obsluha regionu Ekologický aspekt Snížení nákladů Nástroj pro budoucí plánování

Jednoduchý a jasný jízdní řád

Rozdělení úrovní dynamického systému obsluhy

Rozdělení úrovní dynamického systému obsluhy

Objednávkový systém pro cestující Cestující objednává spojení + podmínky objednávky Mobilní aplikace Internetové stránky Telefonická infolinka,… Na základě parametrů je algoritmem zvolena trasa (řešení) Více návrhů řešení (Veřejná hromadná doprava, taxi, car nebo bike sharing,…) Předání informací cestujícím Informace v mobilní aplikaci Informace v prostoru zastávky, infokiosky, informace ve vozidle ,… Zázemí pro dopravce (vozidla, jízdní kola, segway,…)

Výpočetní algoritmus založený na vstupních parametrech Komunikace s cestujícím Diskuze s cestujícími o návrhu spojení (více návrhů) Nalezení optimálního řešení Konečné spojení se může v čase měnit, v závislosti na dalších objednávkách Příklady parametrů Čas odjezdu, čas odjezdu posledního spoje, cena spojení Umístění přestupního bodu na vyšší úrovně dopravy Pozice a obsazenost vozidel, aktuální stav dopravy Pracovní časy řidičů, kapacita vozidel, nizkopodlažnost Umístění bikesharing pointů, období špičky (školní čas), ekologie Dynamické přestupní časy…

Dynamické přestupní časy Současný stav Pevně stanovené časy pro přestup Pevně stanovené parametry, dle který se stanovuje čas pro přestup V některých případech lze vybrat mezi pevně stanovenými časy pro přestup Navrhovaná řešení Dynamická změna přestupního času na základě: Druhu cestujícího (obyčejný, dítě, důchodce, invalida, nevidomí,…) Potřebného typu cesty Roční období Denní doba Typu dopravního prostředku

Multi-agentní systém

Současný stav a cíle projektu Analýza parametrů, zdroje dat (BIG DATA) Lokalizace a matematický popis vhodných oblastí SWOT a jiné analýzy pro zvolené oblasti APC, Dynamické jízdné Spolupráce s dopravci Cíle projektu Strategické nastavení správy linkového vedení Vytvoření možností a způsobů propojení dopravního systému v rámci všech typů dopravních prostředků Vytvoření nástroje, nalezení možných algoritmů pro určení trasy Určení principů informování a podpory cestujících

Děkuji za pozornost Ing. Patrik Horažďovský (horazpat@fd.cvut.cz) Ing. Martin Heindl (heindma1@fd.cvut.cz)