Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Tepelná výměna prouděním
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
7.5 Energie elektrostatického pole 8. Stejnosměrné obvody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Kód VM: VY_32_INOVACE_5 PAV03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Petr Pavelka Datum: 20.
Šablony GEOLOGIE 8. Fyzikální vlastnosti nerostů
Vedení elektrického proudu v látkách
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Tato prezentace byla vytvořena
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Látka a těleso.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
ORGANICKÁ CHEMIE.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Oddělování složek směsí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ch_094_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Železo, hliník
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základy Elektrotechniky
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Usazování a krystalizace VY_32_INOVACE_1A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Organická chemie Chemie 9. r..
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Kryštalizácia modrej skalice.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
Ropa Sebastian Szilvasi, 9.B.
KE oveľa menšie ako IF KE oveľa väčšie ako IF
Kto bude milionárom? Ja, ty, on, alebo ona?.
13 otázok o rope Chémia 9. ročník.
ELEKTROLÝZA Projekt z chémie.
Neutralizácia.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Pohybové rovnice – numerické řešení
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Transkript prezentace:

Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ

Fyzika a chemie společně Obsah Souboru výukových materiálů: 1 Netradiční zdroje energie / Fyzika CZ 2 Optické vlastnosti oka / Fyzika CZ 3 Sluneční světlo, teplo a skleníkový efekt / Fyzika CZ 4 Magnet / Fyzika CZ 5 Gravitačná sila / Fyzika SK 6 Hustota látky / Fyzika SK 7 Hybnosť a impulz sily / Fyzika SK 8 Ohmov zákon, Elektrický odpor vodiča / Fyzika SK 9 Voda / Chemie CZ 10 Vzduch / Chemie CZ 11 Alkalické kovy / Chémia SK 12 Oddeľovanie zložiek zmesí / Chémia SK

Fyzika a chemie společně soubor výukových materiálů Prezentace č. 12 Chémia SK Název: Oddeľovanie zložiek zmesí Autor: Mgr. Peter Mihály Počet slidů: 12 Materiál navazuje na učivo: 8. roč. ZŠ / CZ 7. roč. ZŠ / TP SK

Oddeľovanie zložiek zmesí

Základné spôsoby oddeľovania zložiek zmesí: Usadzovanie Filtrácia Odparovanie   Destilácia Kryštalizácia

1. Usadzovanie Metóda, pri ktorej oddelíme usadzovaním nerozpustnú zložku od kvapalnej zložky čistenie odpadových vôd

2. Filtrácia Metóda, pri ktorej oddeľujeme tuhú látku od kvapaliny filtrovaním

čistenie vody

3. Odparovanie Oddeľovanie tuhej látky od kvapalnej odparovaním

Odparovanie Získavanie soli z morskej vody

4. Destilácia Oddeľovanie kvapalnej látky od kvapalnej látky Metóda je založená na rôznych teplotách varu oddeľovaných zložiek

Frakcia ropy výroba benzínu z ropy

5. Kryštalizácia Oddelenie tuhej látky od kvapalnej Kryštalizácia je založená na schopnosti tuhej látky vytvárať kryštály

výroba kryštálového cukru

Zdroje: sk.wikipedia.org/wiki/Subdukčná_zóna sk.wikipedia.org/wiki/Voda www.rkfk.cz www.agroseznam.cz www.polnoinfo.sk www.prenak.sk www.hydroconsult.sk www.michalkvarda.cz Animácie: www.infovek.sk www.gjar-po.sk/.../informatika_04_05.htm