program TextovySoubor;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Advertisements

Vstup a výstup Ing. Lumír Návrat  katedra informatiky, A-1018 
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Programování v Pascalu
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
Vnitřní řazení v poli (in sito)
1 Vnitřní řazení s využitím dynamických struktur Tvorba spojového seznamu je vcelku triviální záležitostí: a)Vytvořím prázdný seznam příkazem LIST:=nil.
VISUAL BASIC Práce se soubory.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Programování v Pascalu Přednáška 8
Programování v Pascalu Přednáška 4
Programování v Pascalu Přednáška 6
Programování v Pascalu Přednáška 3
Programování v Pascalu Přednáška 5 RNDr. Hana Havelková.
Programování v Pascalu Přednáška 9 RNDr. Hana Havelková.
Programování v Pascalu Přednáška 7
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
1 Vyhledávání Principy vyhledávání Klasifikace klíče:  Interní klíč – je součástí prohlížených záznamů  Externí klíč – není jeho součástí, je jím např.
Informatika I 3. přednáška
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Deklarace Radim Štefan. 2 Použité zkratky BP – Borland Pascal De – Delphi.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Úvod do Pascalu. Co je Pascal? vyšší programovací jazyk poskytuje prostředky pro popis algoritmů, které odrážejí povahu řešených problémů, a nikoliv technickou.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – PŘÍMOU VÝMĚNOU (BUBBLESORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
5. Procedury a funkce Procedura je samostatně odladěný algoritmus, v programu může být volána vícekrát. Dvojí terminologie - rozlišujeme procedury a funkce.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
STROMY Datová struktura sestávající z uzlů
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Algoritmizace a programování Textové soubory - 13 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
6. Typ záznam Strukturovaný datový typ - znamená spojení několika elementů stejného nebo různých typů do jedné proměnné. Např. pole je strukturovaný datový.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
4. Typ pole 4.1 Jednorozměrná pole
Pascal – strukturované příkazy
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Úvod do UNIXu (6 th round) David Hoksza
Cvičení 2 Podmíněné příkazy, cykly. Podmíněné příkazy Podmínka – jakýkoliv logický výraz ( a=1,……..) ( a=1,……..) Příkaz – vlastní instrukce, která se.
Pascal - větvení.
Cvičení 3-4 Procedury, funkce,řetězce. Procedury Procedura Procedura Procedura je podprogram, který mění stav programu (změnou stavu proměnných nebo změnou.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ CYKLUS S PŘEDEM DANÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ – SOUČIN POMOCÍ SOUČTU Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise,
Příklady na procedury. Sestavte proceduru pro seřazení posloupnosti reálných čísel do nerostoucí poslopnosti. Použijte ji v programu: Na vstupu je dáno.
Algoritmy Úkol: Vytvořte algoritmus pro zadání PIN do mobilu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
© Copyright Radim Štefan
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Juliovy množiny 1.
Juliovy množiny 1.
Příklady na procedury.
Juliovy množiny.
Transkript prezentace:

program TextovySoubor; {$APPTYPE CONSOLE} //program: 4. uloha : 28. Vytvorte program, ktery ze vstupniho textoveho //souboru cte text. Na kazdem radku textoveho souboru je jedna veta. Slova ve //vete jsou oddelena jednou nebo vice mezerami. Program vytiskne zadany text, //vypocte prumerny pocet slov ve vete a vytiskne vsechny vety, ktere maji //vetsi pocet slov nez je prumerny pocet. function ZjistiPocetSlovVeVete(s:string):integer; var VeSlove:boolean; i,ps:integer; begin ps:=0; VeSlove:=false; for i:=1 to length(s) do begin if s[i] = ' ' then VeSlove:=false else if not VeSlove then begin inc(ps); VeSlove:=true; end; ZjistiPocetSlovVeVete:=ps;

const MaxVet=30; var f:text; i,PocetVet,PocetVsechSlov:integer; PoleVet:array[1..MaxVet] of string; PoctySlov:array[1..MaxVet] of integer; PrumernyPocetSlov:real; begin writeln('Nalezeni vet, ktere maji pocet slov vetsi nez prumerny.'); writeln('********************************************************'); assign(f,'data.txt'); reset(f); PocetVet:=0;PocetVsechSlov:=0; // načtení souboru while not eof(f) do begin inc(PocetVet); readln(f,PoleVet[PocetVet]); end; // vytištìní souboru writeln('Zadany text:'); writeln; for i:=1 to PocetVet do writeln(PoleVet[i]); writeln; // vypočet průmerného počtu slov for i:=1 to PocetVet do begin PoctySlov[i]:=ZjistiPocetSlovVeVete(PoleVet[i]); PocetVsechSlov:=PocetVsechSlov+PoctySlov[i];

PrumernyPocetSlov:=PocetVsechSlov/PocetVet; // tisk výsledku writeln('Prumerny pocet slov ve vete: ',PrumernyPocetSlov:3:1); writeln; writeln('Vety, ktere maji vetsi pocet slov nez je prumer:'); for i:=1 to PocetVet do if PoctySlov[i]>PrumernyPocetSlov then writeln(PoleVet[i]); readln; end.

program TextovySoubor2; {$APPTYPE CONSOLE} //program : 4. uloha : 21. //Vytvorte program, ktery ze vstupniho souboru cte text slozeny z vet ukonce- //nych teckou. Slova ve vete jsou oddelena jednou nebo vice mezerami. Program //vytiskne zadany text, zjisti pocet slov zacinajicich samohlaskou a je-li //jich vice nez slov zacinajicich souhlaskou vytiskne je, jinak vytiskne //vsechna slova zacinajici souhlaskou. const MaxSlov=200; var f:text; zn:char; s:string; PoleSlov:array[1..MaxSlov] of string[20]; VeSlove,ViceSamohlasek:boolean; Oddelovace,Samohlasky:set of char; i,PocetSlov, PocetSlovZacinajicichSamohlaskou,PocetSlovZacinajicichSouhlaskou:integer; begin writeln('Zjisteni zda je vice slov zacinajicich na samohlasku nebo souhlasku.'); writeln('*************************************************************** *****'); writeln; writeln('Zadany soubor:');

// načtení slov assign(f,'data2.txt'); reset(f); for i:=1 to MaxSlov do PoleSlov[i]:=''; VeSlove:=false; Oddelovace:=[' ','.',',',#13,#10]; while not eof(f) do begin read(f,zn); write(zn); if zn in Oddelovace then VeSlove:=false else begin if not VeSlove then begin VeSlove:=true; inc(PocetSlov); end; PoleSlov[PocetSlov]:=PoleSlov[PocetSlov]+zn; end writeln;writeln;

// zpracování slov Samohlasky:=['a','e','i','o','u','A','E','I','O','U']; PocetSlovZacinajicichSamohlaskou:=0; PocetSlovZacinajicichSouhlaskou:=0; for i:=1 to PocetSlov do begin if PoleSlov[i][1] in Samohlasky then inc(PocetSlovZacinajicichSamohlaskou) else inc(PocetSlovZacinajicichSouhlaskou); end; if PocetSlovZacinajicichSamohlaskou>PocetSlovZacinajicichSouhlaskou then begin ViceSamohlasek:=true; writeln('Slov zacinajicich na samohlasku je vice') end else begin ViceSamohlasek:=false; writeln('Slov zacinajicich na souhlasku je vice') writeln; writeln('Jsou to slova:'); writeln; for i:=1 to PocetSlov do if (PoleSlov[i][1] in Samohlasky)=ViceSamohlasek then writeln(PoleSlov[i]); readln; end.