Seminář pro žadatele IROP výzva č

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Příjem a hodnocení žádostí o podporu
Praha 22. výzva IROP „TELEMATIKA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU“ Praha.
Praha 24. výzva IROP „VÝSTAVBA A MODERNIZACE PŘESTUPNÍCH TERMINÁLŮ“ Praha.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 13. výzva IROP INDIVIDUÁLNÍ OVĚŘENÍ POTŘEB FINANCOVÁNÍ Praha.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 18. výzva IROP „PODPORA BEZPEČNOSTI DOPRAVY A CYKLODOPRAVY“
18. výzva IROP - „Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy“ Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
72. výzva IROP CYKLODOPRAVA II
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
73. výzva IROP VÝSTAVBA A MODERNIZACE PŘESTUPNÍCH TERMINÁLŮ II
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
Seminář pro žadatele IROP
Pracovní skupina Dopravní systémy a telematika
Seminář pro žadatele IROP
1.Výzva IROP MAS MB – Zvýšení bezpečnosti dopravy
Snídaně starostů , Jedlí
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Nové Výzvy Národního programu životní prostředí Vazba na PZKO
Informace o výzvě pro školy
Dotační příležitosti z Integrovaného regionálního operačního programu v roce 2017 Konference: Dotační příležitosti pro obce v r s výhledem do dalšího.
Dotační programy sfdi.
Besip Zlínského kraje Zlín,
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
72. výzva IROP CYKLODOPRAVA II Pardubice
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář pro žadatele z území MAS Blaník, z. s. ke 4
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář k 6.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-II.
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Realizace SCLLD MAS Rozvoj Tanvaldska
MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program – IROP
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Integrovaný regionální operační program – IROP
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Informace o vyhlášených výzvách
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele IROP výzva č Seminář pro žadatele IROP výzva č. 1 – Bezpečná doprava MAS MOST Vysočina 25. 7. 2018 v 9:00 kancelář MAS MOST Vysočiny, 1. patro Jupiter clubu, Náměstí 17, Velké Meziříčí

1. Výzva – Bezpečná doprava Termíny: vyhlášení a zpřístupnění 28. 6. 2018 ukončení příjmu žádostí 7. 9. 2018 23:59:00 Realizace projektů: 1. 1. 2014 – 31. 8. 2019 do 23:59:00 - realizace projektů nesmí být ukončena před podáním žádosti Kolová výzva: vyhodnocení po uzavření Alokace: 8. 925.350 Kč Celkové způsobilé výdaje: min. 100.000 Kč max. 5.000.000 Kč Financování ex-post

Rekonstrukce, modernizace a výstavba komunikací pro pěší Typ podporovaných operací: Doprava: Cyklodoprava: Terminály a parkovací systémy Rekonstrukce, modernizace a výstavba komunikací pro pěší Rekonstrukce, modernizace a výstavba komunikací pro cyklisty a liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru pozemních komunikací Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy; samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R jako prvků podporujících multimodalitu a P+G jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě.

Dokumenty k výzvě: Výzvy MAS jsou podvýzvami IROP vyhlašované ŘO MMR – nadřazené výzvy: 53. Výzva IROP – udržitelná doprava (http://www.irop.mmr.cz/cs/Vyzvy/Seznam/Vyzva-c-53-Udrzitelna-doprava-integrovane-projekty) a Integrované projekty CLLD Obecná pravidla pro žadatele a příjemce + přílohy Specifická pravidla pro žadatele a příjemce + přílohy Studie proveditelnosti – závazná osnova (cyklodoprava/chodníky) Karta souladu projektu s principy udržitelné dopravy Postup pro podání žádosti o podporu v prostředí MS2014+ Výzva č. 1 – MAS MOST Vysočiny – IROP – Bezpečná doprava Příloha č. 1 - Kritéria formálního hodnocení a přijatelnosti Příloha č. 2 - Kritéria věcného hodnocení Interní postupy MAS pro strategický rámec IROP

Místo realizace projektu

Podpora bezpečnosti dopravy Věcné zaměření - Podporované aktivity Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. , III. Třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II, a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší Je možná kombinace uvedených aktivit! Je možná realizace souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů) a zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro pěší!

Podpora bezpečnosti dopravy Věcné zaměření - Podporované aktivity Vedlejší aktivity Realizace stavbou vyvolaných investic Zpracování projektových dokumentací Výkup nemovitostí podmiňujících výstavbu Provádění inženýrské činnosti ve výstavbě Povinná publicita

Podpora cyklodopravy Věcné zaměření - Podporované aktivity Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami Výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami

Podpora cyklodopravy Věcné zaměření - Podporované aktivity Je možná kombinace uvedených aktivit! Je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro cyklisty nebo liniového opatření pro cyklisty! Smlouva o spolupráci - musí být k žádosti o podporu přiložena v případě, že projekt má být realizován na území více obcí a žadatelem je jedna z těchto obcí.

Podpora terminálů a parkovacích systémů Věcné zaměření - Podporované aktivity Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, jejichž parametry odpovídají zařazení do odpovídající kategorie přestupního uzlu dle ČSN 73 6425-2 Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R jako prvků podporujících multimodalitu Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+G jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě. Není možná kombinace obou aktivit v jedné žádosti o podporu !!!

Podpora terminálů a parkovacích systémů je možná realizace souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost dopravy (např. bezbariérové komunikace pro pěší, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), telematiky pro veřejnou dopravu (např. informační systémy pro cestující) a zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě terminálu či samostatného parkovacího systému. realizace stavbou vyvolaných investic, zpracování projektových dokumentací, výkup nemovitostí podmiňujících výstavbu, provádění inženýrské činnosti ve výstavbě, zpracování studie proveditelnosti, povinná publicita. Vedlejší aktivity

Způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu – Bezpečnost dopravy Výdaje na realizaci chodníků a pásů, výdaje související s komunikací pro pěší (podchody, lávky, části mostních objektů a propustků, na kterých je komunikace pro pěší vedena, opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy, místa pro přecházení, přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty, jejich nasvětlení a ochranné ostrůvky, nástupiště autobusových, trolejbusových a tramvajových zastávek včetně bezbariérového propojení nástupišť a další), světelné signalizační zařízení, veřejné osvětlení, bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci či dráze, opatření pro cyklisty, dešťové vpusti, připojení sousedních nemovitostí, vegetační úpravy Další související výdaje: příprava staveniště, demolice objektů podmiňujících výstavbu, manipulace s kulturními vrstvami zeminy, rekultivace ploch původně zastavěných pozemků Další výdaje: musí být součástí položkového rozpočtu stavby podle předložené projektové dokumentace; projektová dokumentace musí všechny položky zahrnovat v rámci stavebních objektů nebo provozních souborů stavby; příjemce bude se žádostí o platbu předkládat přehled čerpání z jednotlivých položek rozpočtu stavby.

Způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu - Cyklodoprava výdaje na realizaci samostatných stezek pro cyklisty, stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací včetně všech konstrukčních vrstev, výdaje související s komunikací pro cyklisty (volně dostupné pevné stojany a uzamykatelných boxů na jízdní kola, detekce jejich obsazenosti, jejich zastřešení, osvětlení a přímé napojení na komunikaci pro cyklisty, podchody, lávky, části mostních objektů a propustků, na kterých je komunikace pro cyklisty vedena, opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy, přejezdy pro cyklisty, místa pro přecházení a přechody pro chodce, jejich nasvětlení a ochranné ostrůvky, bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, vegetační úpravy nezpevněných pozemků dotčených stavbou, veřejné osvětlení komunikace pro cyklisty ad.) Další související výdaje Příprava staveniště, demolice objektů podmiňujících výstavbu, manipulace s kulturními vrstvami zeminy, rekultivace ploch původně zastavěných pozemků.

Způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu - Cyklodoprava výdaje musí být součástí položkového rozpočtu stavby podle předložené projektové dokumentace; projektová dokumentace musí všechny položky zahrnovat v rámci stavebních objektů nebo provozních souborů stavby; příjemce bude se žádostí o platbu předkládat přehled čerpání z jednotlivých položek rozpočtu stavby. - pokud nemá plátce DPH k podporovaným aktivitám nárok na odpočet na vstupu, - DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje DPH

Způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu terminálů komunikace, plochy, zastávkové pruhy a zálivy, příjezdová a odjezdová stání pro vozidla veřejné dopravy, včetně všech konstrukčních vrstev, odstavná a manipulační stání pro vozidla veřejné dopravy, včetně všech konstrukčních vrstev, opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy, nástupiště a nástupní ostrůvky zastávek, komunikace pro pěší přizpůsobené osobám s omezenou schopností pohybu a orientace v úsecích procházejících terminálem a parkovacím systémem nebo sloužící jako propojení nástupišť – samostatné stezky pro pěší, stezky pro cyklisty a chodce, chodníky, pásy pro chodce, společné pásy pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru, včetně všech konstrukčních vrstev, komunikace pro cyklisty v úsecích procházejících terminálem a parkovacím systémem – samostatné stezky pro cyklisty, stezky pro cyklisty a chodce, pásy pro cyklisty, společné pásy pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru, včetně všech konstrukčních vrstev,

místa pro přecházení, přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty, jejich nasvětlení, ochranné ostrůvky, podchody, nadchody, rampy a lávky pro chodce, zastřešení nástupišť, přístřešky, označníky, lavice, osvětlení, odpadkové koše a ostatní mobiliář zastávek, schodiště, eskalátory, výtahy, pohyblivé chodníky, svislé a vodorovné dopravní značení a zvýrazňující prvky, provozní budovy a objekty sloužící obsluze, řízení veřejné dopravy, dopravcům a cestujícím jako zázemí, kryté uzavřené prostory pro cestující (haly, vestibuly, čekárny), plochy pro stání autobusů neveřejné dopravy (např. zájezdové autobusy) a pro stání vozidel nehromadné veřejné dopravy (např. taxi), včetně všech konstrukčních vrstev, Podrobné informace o způsobilých výdajích ve Specifických pravidlech pro žadatele

Další způsobilé výdaje – terminály další související výdaje: - příprava staveniště, - demolice objektů podmiňujících výstavbu, - manipulace s kulturními vrstvami zeminy, - rekultivace ploch původně zastavěných pozemků, musí být součástí položkového rozpočtu stavby podle předložené projektové dokumentace; projektová dokumentace musí všechny položky zahrnovat v rámci stavebních objektů nebo provozních souborů stavby; příjemce bude se žádostí o platbu předkládat přehled čerpání z jednotlivých položek rozpočtu stavby. pořízení dlouhodobého a drobného hmotného majetku – HW – výpočetní IT technika, jiné telematické vybavení a související konstrukční prvky pro informační, odbavovací, platební, navigační, řídicí a dispečerské systémy, pořízení dlouhodobého a drobného nehmotného majetku – SW – běžné aplikace počítačového software, individuálně vyvinutý software, firmware, jiné telematické aplikace pro informační, odbavovací, platební, navigační, řídicí a dispečerské systémy. - pokud nemá žadatel jakožto plátce DPH k podporovaným aktivitám nárok na odpočet na vstupu, - DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje. DPH

Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity projektu Výdaje na vedlejší aktivity projektu celkem jsou způsobilé do výše 15 % celkových způsobilých výdajů projektu. Část výdajů na vedlejší aktivity projektu nad 15 % celkových způsobilých výdajů projektu je nezpůsobilá. výdaje musí být součástí položkového rozpočtu stavby bližší specifikace ve Specifických pravidlech

Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity projektu Projektová dokumentace výdaje na zpracování: dokumentací v procesu EIA (oznámení, dokumentace), dokumentace pro vydání územního rozhodnutí (DUR), dokumentace k oznámení o záměru v území (DOZU), projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení (DSP), projektové dokumentace pro ohlášení stavby (DOS), projektové dokumentace pro provádění stavby (PDPS), zadávací dokumentace stavby (ZDS), realizační dokumentace stavby (RDS), dokumentace skutečného provedení stavby (DSPS), dokumentace návrhu dopravního značení, souvisejících průzkumů, geodetických zaměření, studií a posouzení.

Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity projektů Výdaje na zabezpečení výstavby: technický dozor investora (TDI), autorský dozor (AD), zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP), geodetické práce, zkoušky materiálů a konstrukcí na staveništi Výdaje na inženýring projektu zahrnující projednání a podání projektových dokumentací stavby a souvisejících žádostí pro příslušná správní řízení. Výdaje na zpracování studie proveditelnosti (dle příl. č. 4 těchto Pravidel) Výdaje na zpracování auditu bezpečnosti pozemní komunikace v aktivitě „Bezpečnost dopravy“. Výdaje na povinné informační a propagační nástroje podle kap. 13 Obecných pravidel Pokud nemá plátce DPH k podporovaným aktivitám nárok na odpočet na vstupu, DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje. Zabezpečení výstavby Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu Povinná publicita DPH

INDIKÁTORY Terminály a parkovací systémy 75 11 0 - Počet osob přepravených veřejnou dopravou 75 20 1 - Počet nových nebo rekonstruovaných přestupních terminálů ve veřejné dopravě (výstupový indikátor) 74 00 1 - Počet vytvořených parkovacích míst (výstupový indikátor) 76 40 1 - Počet parkovacích míst pro jízdní kola (výstupový indikátor) Bezpečnost dopravy 75 00 1 - Počet realizací vedoucích ke zvýšení bezpečnosti v dopravě (výstupový indikátor) Cyklodoprava 76 10 0 - Délka nově vybudovaných cyklostezek a cyklotras (výstupový indikátor) 76 40 1 - Počet parkovacích míst pro jízdní kola (výstupový in.) Žadatel je povinen vybrat indikátor, který odpovídá zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Nenaplnění či překročení vykazovaného indikátoru k určenému datu jeho naplnění může vést ke krácení nebo nevyplacení dotace. Jeho neudržení po dobu udržitelnosti může mít charakter porušení rozpočtové kázně s následkem finanční sankce.

Povinné přílohy Společné Doklad o prokázání právních vztahů k nemovitému majetku, který je předmětem projektu Plná moc Čestné prohlášení zohledňující podíl způsobilých výdajů projektu na vegetaci a zeleň Zadávací a výběrová řízení Studie proveditelnosti Bezpečnost dopravy a cyklodoprava Karta souladu projektu s principy udržitelné mobility Čestné prohlášení o skutečném majiteli Terminály a parkovací systémy Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Výpočet čistých jiných peněžních příjmů Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Smlouva o spolupráci Položkový rozpočet stavby

Hodnocení a výběr projektů Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí projektu - obecná Projekt je v souladu s Dopravní politikou ČR 2014-2020. Projekt v obcích, které mají méně než 50 tis. obyvatel, dokládá Kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility. Projekt přispívá k eliminaci negativních vlivů dopravy na životní prostředí. Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně stanovené hodnoty ukazatelů. Cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu. Minimálně 85% způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu. Podrobné informace v příloze č. 1 – Kritéria formálního hodnocení a přijatelnosti

Kritéria věcného hodnocení Preferenční kritéria – při bodové shodě projektů budou rozhodovat o pořadí přidělené body za tato kritéria Aktivita – BEZPEČNOST DOPRAVY Projekt je realizován v místech, kde před realizací projektu nebyl chodník Projekt zahrnuje realizaci bezpečnostních prvků (přechody pro chodce, místa pro přecházení, veřejné osvětlení, semafory, lávky, opěrné zídky a jiná opatření podél/přes pozemní komunikace zatížené intenzivní automobilovou dopravou) Aktivita – Cyklodoprava Délka nově vybudované cyklostezky V rámci projektu je řešena přímá návaznost cyklostezky k nástupnímu místu zastávky veřejné dopravy. Aktivita – Terminály a parkovací systémy Projekt řeší vybudování/modernizaci terminálu vč. přístupových komunikací nebo osvětlení Projekt zahrnuje vybudování nových parkovacích míst pro automobily Projekt úspěšně projde věcným hodnocením, když získá minimálně 50 bodů ze 100.

Doporučení: Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu Etapy projektu mohou být minimálně 3 měsíce Postupovat v souladu se specifickými a obecnými pravidly pro žadatele a příjemce Žádost o podporu finalizovat a podat v MS2014+ dříve než poslední den před ukončením příjmu žádostí ve výzvě Projekt musí být předložen do správné výzvy a podvýzvy MAS MOST Vysočiny Doložit všechny povinné přílohy a u nerelevantních příloh uvést, že příloha není pro projekt relevantní Jednoznačně vymezovat způsobilé výdaje projektu, rozdělení na hlavní (min. 85%) a vedlejší (max. 15%) aktivity

Kontakty: MAS MOST Vysočiny, Náměstí 17, 594 01 Velké Meziříčí JUDr. Diana Kutnerová, tel.: 566 782 013, 731 112 713, e-mail: info@masmost.cz Mgr. Naděžda Jašová, tel.: 566 782 012, 774 493 522, e-mail: jasova@masmost.cz