Skúmanie vlastností kvapalín, plynov, tuhých látok a telies

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Elektrický proud.
OPAKOVÁNÍ 6.ROČNÍKU -fyzika
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Těleso nebo látka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Plyny Plyn neboli plynná látka je jedno ze skupenství látek, při kterém jsou částice relativně daleko od sebe, pohybují se v celém objemu a nepůsobí na.
Látky a tělesa Miroslava Maňásková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Látka a těleso.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
LátkyTělesaSílaAtomyMagnety
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Kapaliny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Fyzika - 6.ročník Mgr. Zuzana Adamíková
Z čeho se tělesa skládají
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota a její měření.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Fyzika hrou-opakování II.
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
zpracovaný v rámci projektu
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Vlastnosti kvapalín a plynov
Premeny skupenstva látok
Svetelné zdroje. Optické prostredie
Skupenstvo látky Premeny skupenstva
TECHNICKÉ KRESLENIE KÓTOVANIE Ing. Mária Gachová.
Hmotnosť 6.ročník.
Vyparovanie Ing. Ján Sochanič. Vyparovanie Ing. Ján Sochanič.
Premena kvapaliny na plyn
Kolmé hranoly, ich objem a povrch
Halogény Prvky VII.A podskupiny.
AKUSTIKA.
Časticová stavba látok
Skúmanie vlastností kvapalín, plynov, tuhých látok a telies
Vlastnosti plynov Mgr. Viera Levočová.
Atómy, ich zloženie, štruktúra
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
TECHNICKÉ MATERIÁLY Technická výchova.
Prečo sa skaly lámu? Mgr. Dana Zajícová.
Prečo veci padajú na Zem ? PaedDr. Renáta Kátlovská
Rýchlosť rovnomerného pohybu
PaedDr. Jozef Beňuška
Elektrický prúd v kovovom vodiči. Tepelné účinky prúdu.
1.1 TELESÁ A LÁTKY Mgr. Viera Levočová.
Chemicky čisté látky a zmesi
Základné poznatky molekulovej fyziky
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Skúmanie vlastností kvapalín, plynov, tuhých látok a telies Vlastnosti kvapalín Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice 12. 9. 2013 Sekunda, 2. hodina

Úvod Vo fyzike nazývame všetky predmety (veci) telesá. Telesá majú tvar. Každé teleso sa skladá z látky. Látky môžu byť pevné, kvapalné a plynné. Aj telesá môžu byť pevné, kvapalné a plynné. Telesá môžu byť: Rovnorodé – sú zložené len z jednej látky Rôznorodé – sú zložené z viacerých látok 12. 9. 2013 Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice

Úlohy 2. 1. Látka Teleso Látka Teleso sklo papier tehla klinec malinovka v pohári Voda, školská lavica, mlieko, pero, vzduch, drevo, dusík, auto, tanier, balón, 12. 9. 2013 Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice

Každá fyzikálna veličina má: Vlastnosti telies, ktoré vieme odmerať, sa nazývajú fyzikálne veličiny. Každá fyzikálna veličina má: Názov Značku Základnú jednotku (a odvodené jednotky) Prístroj na meranie alebo vzorec na výpočet Odmerať fyzikálnu veličinu znamená priradiť číslo a jednotku 12. 9. 2013 Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice

Úlohy farba, objem, chuť, teplota, dĺžka, tvrdosť, pevnosť, čas, Veličiny a jednotky: Veličina Jednotka čas dĺžka teplota 12. 9. 2013 Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice

Domáca úloha Str. 12/Pokus 2 (ak nebudeš mať niektorú z látok, nahraď ju inou, napr. ocot, ...) výsledky zapíš na kancelársky papier 12. 9. 2013 Mgr. Emília Rusnáková, Gymes, Charkovská 1, Košice