3. KALKULÁCIE DVA HLAVNÉ CIELE PRE REŠTAURÁCIU: ADEKVÁTNY ZISK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace vybraných metod použitelných pro stanovení cen dle principu tržního odstupu Vlastimil Roun.
Advertisements

Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
SPEED LEASE a.s., SIXT Franchisee
Tvorba cen v maloobchodě
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Prezentace informačního systému pro malé a střední pekárny
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
CK – činnosti touroperátora
Kvalita administrativních procesů. TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů.
Národní informační středisko
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Place – místo prodeje (distribuce)
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Průvodce odbornou praxí na VŠPJ Obor Finance a řízení Květen
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Jakub Špork 22. listopadu O co dnes půjde?  Trust  Transparency  Accountability  Evidence.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Semestrální práce z předmětu MAB
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Řízení a hodnocení banky
Zdroj: KOVANICOVÁ, D. Abeceda účetních znalostí pro každého.
Něco pro gurmány aneb statistiky á la Verde Michaela Beitlová.
Finanční výkazy obchodních společností
Tržní prostředí.
EVIDENCE ZÁSOB.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Finanční řízení (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 2 a 3)
Základy firemních financí (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 1,4,10,11) Ing. František Řezáč, Ph.D. Katedra financí ESF MU.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Struktura podnikatelského plánu
Environmentální účetnictví jako cesta k předcházení vzniku odpadů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. 2. ročník národní konference PŘEDCHÁZENÍ VZNIKU ODPADŮ,
Jakub Stránský 26. února O co dnes půjde?  Trust  Transparency  Accountability  Evidence.
Perspektivy mzdové konvergence mezi ČR a EU v širší národohospodářské perspektivě Seminář Friedrich Ebert Stiftung a ČMKOS 6. duben 2016 Aleš Chmelař,
Úspory Spotřeba Investice Keynesiánská ekonomie. Spotřeba a úspory Spotřeba C (Consumption)  Statky dlouhodobého užití  Statky krátkodobého užití 
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Tatrabanka najlepší idú za nami.
STANDARDIZACE V HYGIENĚ VÝŽIVY. Certifikace – nepovinná aktivita Povinné aktivity: Nařízení ES 178/2002, Nařízení ES 852/2004…, zákonné vyhodnocení provádějí.
Základy firemních financí
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Check- in.
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Teorie a politika pracovního trhu
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
Standardizace v hygieně výživy
Čo je podnik a podnikanie
Hotovostný platobný styk
Správa o hospodárení JLF UK v Martine za rok 2009
Ústav výrobných systémov a aplikovanej mechaniky
Mgr. Jozef BARINA, Sales Manager / CRIF – Slovak Credit Bureau
Výnosy podniku 1. Podstata výnosov 2. Štruktúra výnosov
VÝNOSY PODNIKU Juraj Dudáš.
Vplyv výberu vysokej školy na úspešnú kariéru
Využitie RFID v Čechách a na Slovensku
Odpadová legislatíva – Waste package Akčný plán Circular economy
ODPADY.
Ústav výrobných systémov a aplikovanej mechaniky
ANALÝZA VÝDAVKOV NA LIEKY V ROKU 2006
Manažment bankových operácií Úverové riziko
Možnosti podnikania mladých farmárov v ŽV
Skladová evidencia (Prezentácia).
Hallandsås tunel a expozice pracovníků
Manažerské účetnictví a řízení po linii výrobků, prací a služeb
Transkript prezentace:

3. KALKULÁCIE DVA HLAVNÉ CIELE PRE REŠTAURÁCIU: ADEKVÁTNY ZISK PRE HOSŤA: ADEKVÁTNU KVALITU ZA PENIAZE

KTO JE ZODPOVEDNÝ ZA CENOTVORBU? KALKULÁCIE KTO JE ZODPOVEDNÝ ZA CENOTVORBU? Šéfkuchár Tímová práca F&B Manager

Kalkulačná prirážka Obchodná marža Cost of sale KALKULÁCIE METÓDY CENOTVORBY Kalkulačná prirážka Obchodná marža Cost of sale

KALKULÁCIE Mesačný/týždenný report € Počiatočný stav zásob 5000 Príjem počas mesiaca 16000 Medzisúčet 21000 Mínus konečný stav zásob 7000 Total spotreba 14000 Total f&b predaj 42000 F&B náklady v % 33,3% Aký je total fb cost of sale? Aký je fb cost of sale stredísk? FB cost skupina produktov? FB produktový cost of sale?

KALKULÁCIE FB COST OF SALE Celkové náklady na predaj jedál a nápojov Náklady / predaj = 0,33 0,33 x 100 = 33%

1.50€ = 5€ 0.30 Použiť multiplikátor KALKULÁCIE PRODUCT COST OF SALE 1.50€ = 5€ 0.30 Použiť multiplikátor

4. FB CONTROL A MANAŽMENT KONTROLY CIELE FB CONTROL? Analýza výdavkov a príjmov Cenotvorba Manažment reports Odstránenie krádeží Eliminácia odpadu

AKO DOKÁŽEME ZNÍŽIŤ COST OF SALE? 4. FB CONTROL A MANAŽMENT KONTROLY ČO KONTROLUJEME? Objednávky, príjmy, skladovanie Inventúry HACCP Cost of sale AKO DOKÁŽEME ZNÍŽIŤ COST OF SALE?

4. FB CONTROL A MANAŽMENT KONTROLY UKAZOVATELE Prime cost Predaj vs. budget Index produktivita Priemerná kúpna sila Kombinovaný predaj Predaj na čašníka

4. FB CONTROL A MANAŽMENT KONTROLY ĎALŠIE KONTROLY Audit štandardov kvality Check listy Náhmatkové kontroly Mystery shoppingy

Lucia Mešková, MBA meskova@sophire.sk, 0911 782 827 www.sophire.sk FOOD & BEVERAGE MANAGEMENT Ďakujem za pozornosť Lucia Mešková, MBA meskova@sophire.sk, 0911 782 827 www.sophire.sk