Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945 Druhá světová válka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Rovnice ve slovních úlohách II.
Funkce Konstantní a Lineární
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Převody – jednotky délky
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Podobnost trojúhelníků
CO VŠECHNO VÍM O HODINÁCH
Vlastnosti látek − hustota
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Poměr v základním tvaru.
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Hyperoskulační kružnice elipsy
Převody délky MATEMATIKA
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Délka kružnice, obvod kruhu
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Slovní úlohy o společné práci
Vedení proudu v kapalinách
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Poměr v základním tvaru.
Lineární funkce v praxi
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Převody – jednotky délky
Vlastnosti látek − hustota
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Kontrola D.Ú. Z továrny vyjelo nákladní auto v 8 h 30 min s těžkým nákladem průměrnou rychlostí 20 km/h. V 9 hodin za ním vyjelo osobní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V kolik hodin dohoní nákladní auto a v jaké vzdálenosti? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z továrny vyjelo nákladní auto v 8 h 30 min s těžkým nákladem průměrnou rychlostí 20 km/h. V 9 hodin vyjelo za ním osobní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V kolik hodin dohoní nákladní auto a v jaké vzdálenosti? Nejprve je třeba si uvědomit, o který typ úlohy jde Jde o pohyb stejným směrem a s časovým odstupem. Místo zápisu lze provést náčrtek, bude se ti v úloze lépe orientovat. Vyjíždí v 8.30, rychlost 20 km/h Vyjíždí v 9, rychlost 60 km/h Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z továrny vyjelo nákladní auto v 8 h 30min s těžkým nákladem průměrnou rychlostí 20 km/h. V 9 hodin vyjelo za ním osobní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V kolik hodin dohoní nákladní auto a v jaké vzdálenosti? Jde o pohyb stejným směrem a s časovým odstupem. N.Auto Vyjíždí v 8.30, rychlost 20 km/h 1 Os. auto Vyjíždí v 9, rychlost 60 km/h 2 Bylo třeba doplnit údaje do tabulky: v (km/h) t ( hod) s (km) N.A 20 x S1=20x O.a. X-1/2 60 S2 = 60 ( x- 1/2) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z továrny vyjelo nákladní auto v 8 h 30min s těžkým nákladem průměrnou rychlostí 20 km/h. V 9 hodin vyjelo za ním osobní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V kolik hodin dohoní nákladní auto a v jaké vzdálenosti? s1 v (km/h) t ( hod) s (km) x N.A 20 S1=20x S2 = 60 ( x- 1/2) s2 O.a. 60 X-1/2 s1 = s2 Auta jedou stejným směrem, jedno dohoní druhé ~ stejná dráha! 20x = 60 ( x- 1/2) Auto pojede 45 minut, což znamená, 20 x = 60x – 30 Že osobní automobil dožene auto 40 x = 30 nákladní v 9.15 X= 0,75 hod Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily. První jel rychlostí 90 km/h, druhý jel rychlostí 85 km/h. Za jak dlouho se setkaly? Připomeň si, které typy úloh už znáš. Za 1h 9 min Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jsou to tři dopravní situace Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily. První jel rychlostí 90 km/h, druhý jel rychlostí 85 km/h. Za jak dlouho se setkaly? Už tušíš, jak řešit úlohu? Zkusíme to ještě jednou společně. Za 1h 9 min Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily. První jel rychlostí 90 km/h, druhý jel rychlostí 85 km/h. Za jak dlouho se setkaly? C A B S= 200 km s1 s2 Co vyčteš se zadání úlohy? Co jsou klíčová slova a informace? Potkají se Dvě města- která jsou vzdálena 200 km V jeden okamžik- 2 auta Nákres situace opravdu pomáhá řešení! Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily Z měst vzdálených 200 km vyjely v jeden okamžik dva automobily. První jel rychlostí 90 km/h, druhý jel rychlostí 85 km/h. Za jak dlouho se setkaly? C A B s1 S= 200 km s2 Auta se pohybují v protisměru Jak vypočítáme délku ujeté dráhy jednotlivých vozů? (dráhy se sčítají) S1 +s2 = 200 Neznámou je doba jízdy, dráhu vyjádříme pomocí x 90x + 85x = 200 S1= 90x Auta se setkají za 1h 7,5 min 175 x = 200 S2 = 85x x = 1 1/8 Vyjádřené dráhy dosadíme do rovnice Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z města vyjela dvě auta opačným směrem Z města vyjela dvě auta opačným směrem. Jedno jelo rychlostí 50 km/h a druhé 70 km/h. Za jak dlouho budou auta od sebe vzdálena 180 km? Naposled si připomeneme typy úloh. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jsou to tři dopravní situace Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Z města vyjela dvě auta opačným směrem Z města vyjela dvě auta opačným směrem. Jedno jelo rychlostí 50 km/h a druhé 70 km/h. Za jak dlouho budou auta od sebe vzdálena 180 km? 180 A s1 s2 + Tak ještě nápověda. Počítej samostatně, za chvíli si zkontrolujeme výsledek. 1.5 hodiny Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Ještě pár doporučení Nejdříve si několikrát přečti zadání slovní úlohy. Analyzuj typ úlohy (ve své podstatě jsou jen dva). Pak sjednoť jednotky hodnot, se kterými budeš pracovat. Proveď zápis (je možné i formou náčrtku). Neustále se kontroluj - klaď si otázky, které ti pomohou úlohu vyřešit (co počítám; co vyjadřuje x, jaký vztah má s ostatními hodnotami; když auto vyjíždí později, jede kratší dobu?...) Jaké otázky ti ještě pomohou k řešení těchto úloh? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Pokus se samostatně vyřešit tuto úlohu Vzdálenost dvou měst je 165 km. Z města A jel do města B nákladní automobil rychlostí 50 km/h. O 15 minut později vyjel z města B do města A osobní automobil rychlostí 72 km/h. Jakou dráhu ujede osobní auto, než se obě auta setkají? Pokud vyřešíš samostatně tuto úlohu, jsi jednička a stejnou hodnotu si zasloužíš zapsat do ŽK  Pokud úlohu spočítáš, přijď si zkontrolovat výsledek. Nevíš-li si rady, přijď si pro pomoc! Ve zbývajícím čase připrav slovní úlohu pro spolužáky. Můžete pracovat ve dvojicích nebo trojicích. Očekávám tři úlohy od každé skupiny (nebo jednotlivce). Od každého typu úlohy aspoň jednu. Doporučuji zvolit úkol pro výpočet – dráhy, času. A poslední úkol na výpočet rychlosti. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rady k sestavení rovnice k úloze Pohybují-li se objekty stejným směrem, dráhové údaje Pohybují-li se různými směry (k sobě nebo od sebe), dráhové údaje Dávej si pozor na otázky a vztahy o časových údajích porovnáváme ……………. …… sčítáme Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Použité zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Porsche_997_GT3_RS.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skodaoctavia99.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skoda-LKW_S706.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ford_Transit_front_20071231.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fiat_Grande_Punto_rot.JPG http://openphoto.net/download/index.html?image_id=18115

http://openphoto.net/gallery/image.html?image_id=6722 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:03-06_Mercedes-Benz_E-Class.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:673_NBR_Maude_Rainhill150.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Floyd-landis-toctt.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dave_Zabriskie_-_USA_Pro_Time_Trial.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Str%C3%A1%C5%BE_nad_Ne%C5%BE%C3%A1rkou%2C_tov%C3%A1rna.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pencils_hb.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bleistift1.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pencil.jpg