Autá budúcnosti Marek Vida 2.c.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní pohonné látky Auta na vodík!!! zpracoval Honza Brandejs.
Advertisements

AUTOVRAK - ZDROJ SUROVIN Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Alternativní paliva automobilů
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Magazín o budoucnosti dopravy JAN HORČÍK, šéfredaktor.
Magazín o budoucnosti dopravy
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Spalovací Turbína.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Písemka lineární uhlovodíky
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
Vodík palivo budoucnosti
VYUŽITÍ ENERGIE SLUNEČNÍHO ZÁŘENÍ
Využití energie Slunce
Netradiční zdroje elektrické energie
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Stanoviště:Náměstí Republiky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
BIOPALIVA.
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
F8 Elektrický obvod Elektrický príkon Téma 12.
ŠTÚDIA ZUŽITKOVATEĽNOSTI GEOTERMÁLNYCH ZDROJOV V MESTE MICHALOVCE
Pavol Nečas Gymnázium L. N. Senica Šk. rok 2008/2009 III.A
Ropa a novodobé zdroje energie
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Štvordobový zážihový motor
Závislosť elektrického odporu vodiča od jeho vlastností Mgr
Prírodoveda pre 3. ročník: Križanová Denysa
PaedDr. Jozef Beňuška
Pamäťové zariadenia Adam Lech Tomáš Kožurko I.A.
PITNÁ VODA.
EKOPB PB.
Autori: Kristína Drdáková Nikola Kufelová
Wankelov motor Jakub Štefanič I.A.
Pre koho je služba Kniha jázd určená?
Wankelov rotačný motor
Vlastnosti plynov Mgr. Viera Levočová.
Doprava a životné prostredie
Evidencia vozidiel (Prezentácia).
PaedDr. Jozef Beňuška
Lucia Benková II.D GJAR Wankelov motor.
Prečo vzducholoď lieta
Ropa Sebastian Szilvasi, 9.B.
KVINTAKORDY Rachel Dudová.
OZÓN, SKLENÍKOVÝ EFEKT, KYSLÉ DAŽDE
INDEXY.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
ZEM a MARS.
13 otázok o rope Chémia 9. ročník.
Onderová Ľudmila, Ondera Jozef
ELEKTROLÝZA Projekt z chémie.
VETERNÉ ELEKTRÁRNE VETERNÉ ELEKTRÁRNE Sabína Vasiľová III.D.
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Autá budúcnosti Marek Vida 2.c

Zoznam strán Alternatívne pohony automobilov Propan-butan Zemný plyn Bionafta Elektromobily Hybridný pohon Vodíkový pohon Gt Hummer O2 Mercedes-Benz Recy Chevrolet Volt Kia Sandstorm

Alternatívne pohony automobilov Propan – butan Zemný plyn Bionafta Elektromobily Hybridný pohon Vodíkový pohon

Propan - butan Propan-Butan je plyn, ktorý je vedĺajším produktom pri zpracovaní ropy. Je na zásoby ropy viazaný a predpokladáme, že cena propan-butanu sa bude meniť priamo úmerne cene ropy. Napriek tomu je dnes nejvyužívanějším alternativnym pohonom. Pokles cestných nákladov je až tretinový. Prestavba motoru je jednoduchá, ale pomerne drahá. Dalšou nevýhodou je mierny pokles výkonu.

Zemný plyn Zásoby zemného plynu by maly vydržať okolo 150 rokov. Jazda automobilu na zemný plyn je nejlacnejšia, ale vyžaduje prestavbu, ktorá nie je zanedbatelnou položkou. Nízka cena je zpôsobená predovšetkým absenciou spotrebnrj dane. pokiaľ by záujem o tento druh paliva výrazne vzrástol, môžeme očakávať zmeny v tomto ohľadu. Problémom môže byť dojazdová vzdialenosť, ktorá je približne 250 km.

Bionafta Bionafta je zmes vyrobená z repky olejnej. Základná nevýhoda je nemožnosť pestovania vo veľkom množstve

Vodíkový pohon Vodík by sa dal považovať za palivo budúcnosti. Nachádza sa všade a jeho zásoby sú nevyčerpatelné. Dnešné ceny sú sice vysoké a výroba je náročná, ale inak prevládajú klady. Vlády rôznych zemí sa snažia podporovať programy na rozvoj vodíkového pohonu. Okolo roku 2010 sa očakáva masová výroba vodíkových aut. Do tejto kategórie zaradujeme i palivové články. Palivové články premienajú energiu, ukrytú v atómoch vodíka, priamo na elektrickú energiu. Obrovskou výhodou palivových článkov, v porovnání s klasickými akumulátormi, je to, že sa nemožu vybiť.  

Elektromobily Elektromobily sú na trhu už dlhú dobu. Bohužiaľ záujem o nich nie je veľký. Hlavná príčina neúspechu sú ťažké batérie, pomalé nabíjanie a dojazd 100 km.

Hybridný pohon Automobily s hybridným pohonom majú dva motory, spaľovací a elektromotor. Spotreba býva najnižšia a vätšinou sú schopné si samy dobíjať batériu. Nevýhodou je vysoká cena, vyššia hmotnost a poruchovosť.  

GT HUMMER O2 Hummer O2 je poháňaný palivovými článkami na vodík a zároveň dokáže "dýchať" skrz revolučný fototropný „pancier", ktorý produkuje čistý kyslík pomocou fotosyntézy. Pneumatiky s aktívnym vzorkom zaišťujú nízký valivý odpor na dialnici, ale majú vynikajúce vlastnosti i v teréne, ktorý pritom neničí – ich vzorka sa prispôsobuje okolitému prostrediu.

MERCEDES - BENZ RECY Auto je postavené z dreva, zliatin, skla a gumy, čo podľa tvorcou umožňuje nelen jeho spätné rozloženie na základné použité materiály, ale rovnako dovoľuje auto v priebehu rokov inovovať. Pod kapotou je štvorválcový motor Blu-Tec spaľujúcí bionaftu.

CHEVROLET VOLT E-Flex technólogia na de facto sériový hybridný pohon Li-ion akumulátor, 180kg, dojazd 60km, životnosť 10 rokov Výkon elektromotoru 120kW Dobíjanie 110V po dobu 6,5 hodin Naviac litrový trojválec 50kW pre dobíjanie 0 - 5l/100km Cena 30 tis. USD Nezmyselné spojenie športovných vlastností s úspornou technologiou, predpokladaný predaj od 2010

KIA SANDSTORM Designér Marc Mainville pripravil bugynu do púšte i iného prostredia s menom Kia Sandstorm. Je pohánaná kombináciou biodieslu a elektromotora. Čiastočne si berie energiu taktiež zo solárnych panelov, ktorú ukládá do NiMH batérie. Konštrukcia je z hliníka.

Čerpal som z: www.elektromobily.cz www.vedmakalouskova.tripod.com Koniec Čerpal som z: www.elektromobily.cz www.vedmakalouskova.tripod.com