Integrace Neratovic a Mělníka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
možnosti Dispečinku hromadné dopravy
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Struktura projektu  Charakteristika oblastí, kterými trasa linky 213 prochází  Historie a současnost linky 213  Preference autobusů v síti městské.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Pondělí
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, Praha.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
možnosti Dispečinku hromadné dopravy
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Nejedeš na černo?.
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Integrace Neratovic a Mělníka

Obsah dnešní prezentace Co se dozvíte? 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav po 7.4.2015 – dokončení integrace Neratovicka a Mělnicka

Výhody integrované dopravy Proč je integrovaná doprava atraktivní pro cestujícího? jedna jízdenka na všechno zvýhodněné předplatní jízdenky s neomezeným počtem cest návaznost a koordinace jízdních řádů on-line informace pro cestující (zpoždění) větší přehlednost (méně linek, sjednocené trasy) snadná zapamatovatelnost jízdních řádů (pravidelné intervaly) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád

Historie integrace Neratovicka na Ládví Jezdí se už 7 let. Ale odděleně a neefektivně… 1. etapa: 2008 – integrace pouze části spojů, ostatní nezaintegrovány :-) :-( 1 jízdenka na všechno 3 různé systémy odbavení (jízdenek) = nemožnost využití občany pražských MČ Nárůst cestujících na linkách PID Proklady na další linky 103, 345, 368 = výhoda pro MČ Stagnace počtu cestujících na neintegrovaných linkách Žádná provázanost neintegrovaných linek = dublované spoje v MČ „Rozdělený nástup“ – Ládví x Nádraží Holešovice

Historie integrace Neratovicka na Ládví Jezdí se už 7 let. Ale odděleně a neefektivně… 1. etapa: 2008 – integrace pouze části spojů, ostatní nezaintegrovány :-) NÁRŮST CESTUJÍCÍCH POUZE NA LINKÁCH PID

Historie integrace Neratovicka na Ládví Jezdí se už 7 let. Ale odděleně a neefektivně… 1. etapa: 2008 – integrace pouze části spojů, ostatní nezaintegrovány :-) NÁRŮST CESTUJÍCÍCH POUZE NA LINKÁCH PID

Historie integrace Neratovicka na Ládví Jezdí se už 7 let. Ale odděleně a neefektivně… 1. etapa: 2008 – integrace pouze části spojů, ostatní nezaintegrovány NEATRAKTIVITA A ŠIKANA CESTUJÍCÍCH = neexistence předplatních jízdenek, nutnost platby při každém nástupu = delší doba jízdy = neuznávání jízdenek mezi jednotlivými dopravci = nemožnost přestupu = neprovázanost s linkami jiných dopravců = spoje na sebe nenavazují = „rozdělený nástup“ – Ládví x Nádraží Holešovice = neví se, kde nastupovat = „vyzobávání rozinek“ – dopravci si vzájemně „kradou“ cestující = neexistence prokladu a pravidelného taktu spojů :-( STAGNACE POČTU CESTUJÍCÍCH NA NEINTEGROVANÝCH LINKÁCH :-( ČÍM MÉNĚ ATRAKTIVNÍ VEŘEJNÁ DOPRAVA, TÍM VÍCE AUT V ULICÍCH

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 = PILOTNÍ PROJEKT Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující nárůst počtu cestujících = méně zaparkovaných aut u stanic metra sjednotit dosud rozdělený nástup do jedné zastávky zjednodušit odbavení cestujících = zrychlit dobu jízdy řešení dlouhodobých požadavků MČ Ďáblice a MČ Březiněves (dublované spoje kvůli nezaintegrované dopravě) omezení neefektivní veřejné dálkové dopravy u stanice Ládví omezení veřejné dálkové a regionální dopravy u stanice Nádraží Holešovice zklidnění provozu veřejné regionální dopravy v ul. V Holešovičkách (výstavba protihlukových stěn a příprava na otevření tunelu Blanka) :-) ČÍM VÍCE ATRAKTIVNÍ VEŘEJNÁ DOPRAVA, TÍM MÉNĚ AUT V ULICÍCH

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 = PILOTNÍ PROJEKT Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující sjednotit dosud rozdělený nástup = výběr konečné stanice v Praze: Stanice Ládví je kompromis: Středočeský kraj usiloval o zachování konečné u stanice Nádraží Holešovice. Pro hl. město Prahu by to však představovalo obrovský nárůst spolufinancování . Varianty ukončení: počet km jízdní doba hranice Prahy – centrum Prahy (Muzeum) zlepšení dopravní obsluhy Sídliště Ďáblice s okolím a MČ Ďáblice a Březiněves VÝSLEDEK HODNOCENÍ VARIANT Ládví 5,8 km 25 až 28 minut zlepší bez výjimek EFEKTIVNÍ Letňany 6,8 km 35 až 43 minut (část souprav končí na Ládví) vůbec nezlepší NEEFEKTIVNÍ Nádraží Holešovice 9,5 až 11 km 20 až 24 minut Střížkov 28 až 37 minut (část souprav končí na Ládví) MÉNĚ EFEKTIVNÍ

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující sjednotit dosud rozdělený nástup = stanice Ládví: :-) :-( existující a fungující dopravní uzel blízkost obytné zástavby přiláká maximum cestujících výrazně zlepší dopravní obsluhu Sídliště Ďáblice a MČ Ďáblice a Březiněves omezuje neefektivní dálkovou dopravu zklidní veřejnou dopravu na Mostu Barikádníků a v ul. V Holešovičkách

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující sjednotit dosud rozdělený nástup = stanice Ládví: X NESTAVÍME NOVÝ TERMINÁL Pouze ukončení autobusových linek ve STÁVAJÍCÍCH ZASTÁVKÁCH, které již DNES využívají příměstské linky

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA O Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující sjednotit dosud rozdělený nástup = stanice Ládví: NEOMEZUJEME PARKOVACÍ MÍSTA

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující Odstavy autobusů: Ládví – pouze krátkodobé nutné pro rychlý obrat autobusů (budou využity pouze stávající autobusové odstavné plochy a zálivy, nedojde k redukci parkovacích míst IAD) Dlouhodobé odstavy: Smyčka BUS Sídliště Ďáblice (Arriva Praha) Smyčka BUS Poliklinika Prosek (ČSAD Střední Čechy) Všechny 3 obratiště mají kompletní zázemí pro řidiče (WC aj.). Další opatření: Celá linka 345 (9 spojů jedním směrem) již nebude jezdit na Ládví (bude zrušena)

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Cíle 2. etapy integrace = zvýšení atraktivity pro cestující Odstavy

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Dopravní situace u stanice Ládví v pracovní den (jeden směr) Většina autobusů má motory splňující emisní normy (EURO 5).

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Očekáváný nárůst cestujících a úbytek zaparkovaných aut na Praze 8 a 9

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Zaintegrování zbylých linek od 7. 4. 2015 EFEKTIVNÍ VARIANTA Očekáváný nárůst cestujících - JAK ho chceme zvládnout? Prioritně kapacitnějšími kloubovými vozy Plnou integrací železnice do Mělníka

DOKONČENÍ INTEGRACE MĚLNICKA A NERATOVICKA Přináší zlepšení dopravní obslužnosti pro městské části Praha 8 (Sídliště Ďáblice), Ďáblice a Březiněves Nově možnost přestupu na metrobusy 136, 177 a 183 Vedení linek po území hl. m. Prahy EFEKTIVNÍ VARIANTA

Děkuji za pozornost! Rád zodpovím jakékoli vaše dotazy ropid@ropid.cz